Unconfigured Ad

Collapse

Flottører til jupiter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas
    • Aug 2003
    • 22

Flottører til jupiter

Jeg vurderer å kjøpe flottører til min Jupiter, i den annledning har jeg tre spørsmål:

1. Er Irvine 46 MK III stor nok motor?
    2. Er det lett å skifte tilbake til hjul?
    3. Går det fint å fly på saltvann?

Takk på forhånd!
    Hilsen Thomas
    Jupiterpilot
  • Niklas
    • Sep 2003
    • 899

2. Det er ingen problem å skifte tilbake til hjul.

3. Jeg personlig ville ikke gjort det, men det er mulig... beskytt ihvertfall radioutstyret VELDIG godt før du tar av, hvis det kommer saltvann inn i elektronikken er det sannsynligvis tryggest å gi det en omgang på høggestubben .

Comment

• torgeir
      • Oct 2003
      • 398

1. Jeg bruker en OS 46 SX i en ready som er tynget mye med mye epoxy (reperasjon av stor sprekk i kroppen) og mye lakk. Flyet tar av veldig greit, men har ikke mye krefter til overs til akro flyvning. Noe akro går an. Dette er altså et tungt fly, har ikke veid det.

2. Se forige.

3. Har faktisk flydd en gang på saltvann. Det går bra helt til det går galt og har du pakket alt inn i ballonger, og renser motoren etter et havari så kan det gå bra da og. Å fly på vann er vannvittig gøy... (sorry, men jeg måtte bare si det sånn...)
      Torgeir K. Haugstad

Comment

• thomas
        • Aug 2003
        • 22

Har man lov å fly modellfly hvor man vil? F.eks på Stokkavannet i Stavanger?
        Hilsen Thomas
        Jupiterpilot

Comment

• Superstar40
          • Dec 2002
          • 1667

Er du usikker så sjekk med kommunen du bor i - antakeligvis er det de som steller med parkanlegg eller teknisk etat og/eller grunneierne.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

Working...