Unconfigured Ad

Collapse

Sukhoi su26 (hvor?)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skoolsen
    • Mar 2009
    • 193

Sukhoi su26 (hvor?)

Hei
    Er det noen som vet hvor man kan få tak i en Sukhoi su26 i ca 60 size?
    Byggesett eller ARF, Må være en Sukhoi men ikke nødvendigvis 26,

på forhånd takk
    Last edited by skoolsen; 17-09-09, 17:03.
    Magnar Schou Olsen
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5878

Har testa Phoenix modeller fra Elefun og de har vært av god kvalitet. Ser denne er utsolgt nå, men kommer visstnok en kontainer ganske straks. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000

Comment

• Jan Eirik
      • Nov 2004
      • 55

Pau

Denne ser pen ut, men trenger litt større motor:

mh.: Jan Eirik

Comment

• Kaptein Kok
        • Apr 2009
        • 296

3D Hobby Shop har to størrelser Sukhoi 26MX i to design:

Scott Stoops som har designet flyet flyy selv en full size av dette flyet i konkuranser:

Jeg får snart en 49" i rødt. Jeg har 16 fly fra 3D Hobby Shop og det er veldig bra kvalitet med meget bra flyegenskaper.

Comment

• Jappa
          • Dec 2007
          • 18

Kaptein Kok, har du kjøpt 3D Hobby Shop-flyene direkte fra deres nettbutikk?
          Mener de tidligere solgte fly til europa gjennom en egen salgsagent/nettside?

Litt of topic, men kan du si hvilket av 47" flyene liker du best (og hvorfor) – du har jo hele 16 fly fra dem
          Last edited by Jappa; 18-09-09, 11:53. Reason: typo
          Spektrum DX9 • Extreme Flight Laser 60" • Aeroworks 260 60-90 (elektro) • Seagull Cessna 152 (elektro) • Extreme Flight Extra exp 70" • GB-Models YAK 55 1,8 meter • Og litt annet småtteri

Comment

• johanngj
            • Nov 2007
            • 533

Feilpost..........
            Last edited by johanngj; 18-09-09, 17:02.
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• rcmodeller
              Forhandler
              • Jun 2003
              • 374

Sukhoi SU26

Tja. Litt "egenreklame" på en sen nattetime fra kontoret i Bangkok (50m basseng, paraplydrink, 30+ og dus nattbelysning) må dere vel tåle ?
              Krever litt større motor, men stilren er den vel?
              http://www.throttlestore.com/fly/nye...r.aspx?lang=NO

Helge Jan Tandstad
              Chairman of the Board & CFO

Comment

• Sniper
                • Nov 2005
                • 1386

Jeg har en slik treferdig på hobbyrommet - skal bli vinterprosjektet mitt. Har sett begge disse fly, og de flyr aldeles nydelig. Temmelig spesielle er de også, siden de ikke er masseprodusert.

Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Kaptein Kok
                  • Apr 2009
                  • 296

Originally posted by Jappa
                  Kaptein Kok, har du kjøpt 3D Hobby Shop-flyene direkte fra deres nettbutikk?
                  Mener de tidligere solgte fly til europa gjennom en egen salgsagent/nettside?

Litt of topic, men kan du si hvilket av 47" flyene liker du best (og hvorfor) – du har jo hele 16 fly fra dem
                  Du kan kjøpe fra ADC Hobbystore:

Jeg kjøper direkte fra 3DHS og sender via jetcarrier.com.
                  Du må sende mail for internasjonale bestillinger.

Jeg har hatt 16 forskjellige 3DHS fly, men har i tillegg 3 back-up'er i boks av mine 3 favoritter. Jeg har alt fra 40" Edge til 126" Slick, untatt Sukhoien som er på vei. Alle elektriske.

Ok, her kommer et langt svar..............

Mine favoritter i 47" størrelsen rangeres slik fra patern til 3D:
                  Aspera (Omega 130g870kv, APC 12x6, 4s 2600, ICE 50A, 800W, HS-5065MG)
                  Extra 300 SR (Omega 130g870kv, APC 12x6, 4s 2200, ICE 50A, 800Watt, HS-5065MG)
                  Velox (Omega 103g1030kv, APC 13x6.5, 3s 2200, ICE Lite 50A, 500Watt, HS-5065MG)

SR'en er beste allrounder pga lenger kropp en Velox, men er fremdeles meget god på 3D. Flyr du mest 3D så er Velox kongen. Med kortere kropp så er det mer pitch enn på Extraen. Aspera er rett og slett utrolig presis for størrelsen. Det er et rent patern fly. Alle disse flyr helt uten coupling og flyr beint knifedge med kun sideror. Jeg har back-up av alle disse tre klart om et skulle gå dukken. Så mye liker jeg de.

Edge og Slick synes jeg har mer kompromiss pga vinge design og plassering er i hennhold til scala. Begge har roll coupling med sideror. Jeg fortrekker likevel begge disse fremfor f.eks PA KatanaMD og Extra.

Hvis du vil ha et fusion fly som ikke er scala men flyr både patern og 3D, så er Vyper et godt valg. Jeg fikk det nettop, så jeg har ikke hatt mer en 3 turer med den. Lover bra.

Jeg forventer at Sukoien passer inn mellom Aspera og Extra SR. Meget presist men fremdels bra på 3D.

Etter å ha prøvd mange motorer, så anbefaler jeg å kjøpe 3DHS egne Omega motorer. De er veldig bra og billige og passer selvfølgelig rett inn uten modifikasjoner. Alle disse flyene kan flys med 3s eller 4s og fra 400 til 900W alt etter smak.

Etter å ha prøvd mange ESCer, så annbefaler jeg Castle Creations ICE. Jeg bruker Lite 50A på Velox for minst mulig vekt, og ICE 50A på Aspera og Extra SR. Denne kjører jeg opp i 75A på 4s uten problemer. Alternativ nummer to er Extremeflight Airboss, men til nesten samme pris som ICE.

Jeg setter ICE ESC'en til å levere 6.5V til mottaker. Da er Hitec HS-5065MG meget raske og kraftige nok til full speed wall uten å stalle. Hvis du ikke føler du trenger disitale servoer, så er HS65MG enda kraftigere og beste valg.

Ellers så får jeg snart en 68" Velox som jeg tror blir det beste flyet til nå i en perfekt størrelse.

Erling

Comment

Working...