Announcement

Collapse
No announcement yet.

Edge 540 vrir seg i knife edge flyging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Edge 540 vrir seg i knife edge flyging

    Hei alla modellflygere
    Er eier av en stk Above all 540 Edge i 40 størrelse. Som jeg bare har flugit 2 ganger blev veldigt imponerad hur fint den flyger.
    Men når man kommer til knife edge då vrir seg modellen så man må kompensera med balanse ror.( har tidligare varit med om at andre modeller trekker mot huv eller hjul )
    Er dette vanligt eller har det noet med modellen sin oppbygnad og gjøre.
    Har då programert radion med mix side balanse ror men ikke fått testat en.
    Bruker 2 stk servo på Højderor.
    Hasse
    Hasse Øhlund.
    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

  • #2
    Jeg kjenner ikke din modell, men om man har skala vingedesign og plassering av vinge og horisontal stab, så vil Edge designet gi deg en del coupling som gir roll ved bruk av sideror.

    Jeg har hatt fire forskjellige Edger som alle har dette. Cap er enda verre. Dette gjelder selvfølgelig kun om modellen er designet som en Edge. Mange design har bare rett leading edge på vingen, og så står det "Edge" på modellen...

    Eneste som kan gjøre dette utenom design, er hvis du har veldig lavt eller høyt tyngdepunkt.

    Hvis du vil fjerne denne effekten så må du legge inn en mix som gir balanseror ved bruk av sideror slik som du har gjort, eventuellt kikke litt på vekt fordelingen i forrhold til midten av vingen i høyde.
    Last edited by Kaptein Kok; 19-09-09, 14:19.

    Comment


    • #3
      Hvis du vil fjerne denne effekten så må du legge inn en mix som gir balanseror ved bruk av sideror slik som du har gjort, eventuellt kikke litt på vekt fordelingen i forrhold til midten av vingen i høyde.

      Takker for infon det verker som jeg får hålle meg til dette med mixing av side balanse ror. Balansere vingen i høyde sjønte ikke den riktigt verker vanskligt?

      Hasse
      Hasse Øhlund.
      Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

      Comment


      • #4
        Originally posted by Moki View Post
        Takker for infon det verker som jeg får hålle meg til dette med mixing av side balanse ror. Balansere vingen i høyde sjønte ikke den riktigt verker vanskligt?

        Hasse
        Jeg vet ikke om du har en glow eller elektro opsett, men det jeg tenker da er at batterier/tank sitter slik at vekten er i midt på vingen istenden for under.

        Hvis det er for mye vekt under vingenivå, så vil flyet prøve å legge seg i knife edge, men det er minimalt av effekt av dette.

        Legg inn en mix og fly...

        Comment


        • #5
          Det er elektro 6 cell pakke fordelad på 2 stk 3 cells pakker. Er for tiden ute i nordsjøn og husker ikke hur batterierne ligger i forhållande til vingens mitt.
          Checker dette når kommer hjemm.

          Hasse
          Hasse Øhlund.
          Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

          Comment

          Working...
          X