Unconfigured Ad

Collapse

Går Jr sender og spektrum mottakere sammen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Går Jr sender og spektrum mottakere sammen?

Jeg innser at 7 kanaler kan bli vel lite i fremtiden (akkurat nå så er det mere enn nok). Har endel spektrum mottakere, og vil helst unngå å bytte alle de. 7 stykker har jeg.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Så lenge det er 2.4ghz senderne til JR det er snakk om, så funker de med spektrum mottakere...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by jeeeeeeright
      Så lenge det er 2.4ghz senderne til JR det er snakk om, så funker de med spektrum mottakere...
      er 2,4 ghz jeg spurte om. Hva slags merker av radio kan jeg bruke på spektrum mottakere?

Er det bare spektrum og Jr? Jeg har nå en Spektrum DX7 sender.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• roadrune
        • Jul 2007
        • 2292

Originally posted by spitmk16
        er 2,4 ghz jeg spurte om. Hva slags merker av radio kan jeg bruke på spektrum mottakere?

Er det bare spektrum og Jr? Jeg har nå en Spektrum DX7 sender.
        Ja, det er kun Spektrum og JR som går sammen, "unntaket" blir hvis du har en annen radio med Spektrum modul f.eks Futaba.

Grunnen er at JR og Spektrum samarbeider tett, og jeg vil tippe de produseres på samme samlebånd.
        Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Heliman
          • Mar 2006
          • 1254

Ikke hvis jrsenderen sender dsmj
          Mvh
          Bjørn Tore Espevik

Team Visa...

Comment

• Jon Wold
            • Sep 2002
            • 949

Jeg trodde DSMJ var samme som spektrum, altså at de låser seg på én kanal. DSM2 er vel JR's frekvenshoppingsystem som brukes i Japan.
            MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Outlaw
              • Feb 2006
              • 348

Ja, kan bekrefte at JR 2.4ghz sender mot Spektrum AR-mottager går veldig bra!
              Richard B.

Comment

• Jon Wold
                • Sep 2002
                • 949

Originally posted by Jon Wold
                Jeg trodde DSMJ var samme som spektrum, altså at de låser seg på én kanal. DSM2 er vel JR's frekvenshoppingsystem som brukes i Japan.
                Nei faen det var omvendt. My bad.
                MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• jeeeeeeright
                  • Mar 2008
                  • 1052

Originally posted by roadrune
                  Ja, det er kun Spektrum og JR som går sammen, "unntaket" blir hvis du har en annen radio med Spektrum modul f.eks Futaba.
                  Nja... dette er en sannhet med modifikasjoner. Alle radioer eller mottakere som bruker DSM2 som signalteknologi funker med JR og Spektrum 2.4ghz.
                  Noen av disse "Bind n' Fly"-settene inneholder spektrumkompatible greier som er brandet som "E-Sky".
                  Remi A. Sørensen - 94877903
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• roadrune
                    • Jul 2007
                    • 2292

Originally posted by jeeeeeeright
                    Nja... dette er en sannhet med modifikasjoner. Alle radioer eller mottakere som bruker DSM2 som signalteknologi funker med JR og Spektrum 2.4ghz.
                    Noen av disse "Bind n' Fly"-settene inneholder spektrumkompatible greier som er brandet som "E-Sky".
                    Disse E-sky greiene er vel såvidt jeg vet sertifisert av Spektrum

Glemte DSMJ som Bjørn Tore nevner, ja. Disse går selvsagt ikke mot DSM2....
                    Hilsen Rune Marcussen

MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                    JR DSX9

Fitjar Modellflyklubb
                    ---------------------------------------------------------------------------
                    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

Comment

• Quadrocopter
                      Moderator
                      • Aug 2007
                      • 6357

Normalt kan gamle DSM mottakere (f.eks AR6000) brukes mot senderne fra Spektrum - unntaket er Modul senderen (DM9 og DM som settes inn i JR / Futaba radioer - til disse virker kun DSM2 mottakere.

AR6200, AR7x00 og AR 9x00 pluss de nye AR 500, AR6250 og AR9200 virker ikke mot DX6 senderen (dette gjelder ikke DX6i).
                      Last edited by Quadrocopter; 26-10-09, 01:37.

Comment

Working...