har omsider fått motoren i posten, (venter fortsatt på flyet), tok å rigga opp en hjemmesnekkra motorbukk sånn jeg fikk starta herligheten,da gasseren tørr innvendig så måtte jeg av med lokket å fukte membraen med bensin, etter ca 30 flipp så starta den, motoren har jo aldri gått før så skal si seg fornøyd med det, lot den gå på ca 2500omd i 5min, så var det å ruse opp i ca 5sekunder,dette for å få stempelringene til å gå seg bedre til sylinderen, har latt den gå ca 30min totalt nå. å den er utroli lettstarta, har ikke tenkt å justere noe på motoren før jeg har kjørt den ca 2timer, da jeg kjørte den i stad sjekka jeg temperaturen på sylinderen regelmessig å det varmeste jag målte var 95grader, så jeg stilte L-nåla en kvart ut. så dette blir knall å få i flyet, er en del lyd av pitts potta, noen kaller det støy,oss som flyr kaller det musikk
skal komme tilbake når jeg får flyet å skal begynne å smekke det sammen
propellen som er brukt er 18-10, skalde hvordan det funker, blir evt å prøve en 19-8 senere

propellen som er brukt er 18-10, skalde hvordan det funker, blir evt å prøve en 19-8 senere
Comment