Announcement

Collapse
No announcement yet.

Easyglider med motorgondol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Easyglider med motorgondol

    Jeg ønsker å lage meg en Easyglider med motorgondol. Bakgrunnen er selvsagt å frigjøre plass og vekt fremme til kamera, plus evt. FPV-detaljer. Jeg er klar over at mange bruker EasyStar til denslags, og jeg er klar over at noen setter Easyglider vinger på EasyStar for å få balanseror og litt lavere vingebelastning.

    Jeg har en Easyglider som jeg tenker å sette motor i, men jeg ønsker å ha motoren "på taket". Jeg har ikke lyst på noe større siden EG er passelig stor til å egentlig kunne lempes opp hvor det nå enn måtte være.

    Noen som har gjort lignende forsøk? Noen som har sett noe ferdig gondol-aktig på nettet? Andre tanker? Burde jeg vurdere noe helt annet?
    Anders Hauge

    www.hang.no - Norges nye HANG-side!

    www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

    Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

    There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

  • #2
    Du får titte litt på hva denne karen pussler med
    Test Singel Pusher & Twin Propeller
    Maiden Flight Easy Glider Twin Turbo
    News Allert!!! Just In!!!! og 2 minutter uti denne viser en løsning
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Motorgondol

      Hei godtfolk Har en kompis som nyrlig har syslet med fpv ei lita stund nå..Han ble "solgdt" idet han så igjennom Fat-Shark brillene mine. Han kjøpte seg en Easy-Fly (e.g. kopi) som han laget motorgondol til...Mener han brukte isopor til det. Funker som bare det....Men han la inn litt kunstnerisk over ombyggingen også ser dere
      Det skal sies at i skrivende stund så monterer han en ny Twinstar med nytt stærs i..
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Hehe... den var da søt... tenkt litt på Sid fra Istid med en gang...

        Jeg har forsket litt i mellomtiden og er nær ved å kjøpe meg en slik en:
        http://hobbyfly.com/en/airplane-47/s...-epo-4274.html

        Fordeler:
        - 2 meters vingespenn gir sansynligvis bæreevnen jeg trenger, uten at den blir alt for stor og klumpete.
        - Det er lagt opp til skalacockpit med elektronikken "under gulvet" og seter og greier. For oss betyr det ut med fjaset og god plass i cockpit til dillet vi trenger å ha oppi der..
        - I den grad klapp-motor mekanismen fungerer som den skal, så vil det gjøre at den glir godt med liten luftmotstand.
        - Foam - selvsagt...

        Ka døkk trur? Sku vel duge?
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Originally posted by andersh View Post
          Hehe... den var da søt... tenkt litt på Sid fra Istid med en gang...

          Jeg har forsket litt i mellomtiden og er nær ved å kjøpe meg en slik en:
          http://hobbyfly.com/en/airplane-47/s...-epo-4274.html

          Fordeler:
          - 2 meters vingespenn gir sansynligvis bæreevnen jeg trenger, uten at den blir alt for stor og klumpete.
          - Det er lagt opp til skalacockpit med elektronikken "under gulvet" og seter og greier. For oss betyr det ut med fjaset og god plass i cockpit til dillet vi trenger å ha oppi der..
          - I den grad klapp-motor mekanismen fungerer som den skal, så vil det gjøre at den glir godt med liten luftmotstand.
          - Foam - selvsagt...

          Ka døkk trur? Sku vel duge?
          Om du ikke vet, så finnes denne modellen i Norge og Sverige
          http://www.martinsen-hobby.no/vare.a...4&MENYID=20111
          http://www.fullkontroll.se/dg1000-mo...sc-p-5446.html

          Har sett på denne modellen selv og ser spennende ut
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #6
            jeg har kjøpt denne. men har ikke fått prøvd den i lufta enda, men er sikker på den kommer til og fly bra. Mekanismen fungerer upåklagelig når jeg tester i heimen. Står også i brosjyra at den egentlig trenger litt fartsmarsj for at det skal lukke helt ned. Man kan også via en liten dings ,(følger med 2 forskjellige ledninger) velge om man vil at den 5 kanal skal åpne motoren og throtlle som vanlig, eller om throttle stikka brukes ene og alene. Er litt forsinkelse i denne dingsen som gjør at motor begynner og snurre et par sekundet etter at men aktiverer throttle.
            Artig og fin modell som jeg gleder meg og prøve til sommeren

            Comment


            • #7
              Følg denne tråden så har du all den informasjonen og de eksemplene du trenger.

              Comment


              • #8
                Å fytterakkern...

                The Sail-Cam Project

                Takker for den QUAD!

                Greit å ha noe å strekke seg etter...
                Anders Hauge

                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                Comment

                Working...
                X