Unconfigured Ad

Collapse

Cg på en deltaving, hjemlaget.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Cg på en deltaving, hjemlaget.

Driver og lager en indoor deltaving, der flyet har vingespenn på 50 cm. vingen er 25 cm lang, og motorplassen er 4 cm bred

Jeg regner med at CG skal rimelig langt bak på en slik modell, stemmer det? Ett sted mellom 7 og 10 cm i bakkant?

noen som kan gi ett anslag?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Ganske langt nede på denne siden (http://www.adamone.rchomepage.com/index5.htm) finner du en tegning av en deltavinge med formelen du må bruke for å finne cg. CG er alltid overraskende langt frem på en delta...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by jeeeeeeright
      Ganske langt nede på denne siden (http://www.adamone.rchomepage.com/index5.htm) finner du en tegning av en deltavinge med formelen du må bruke for å finne cg. CG er alltid overraskende langt frem på en delta...
      Jeg fant akkurat vingeformen jeg bruker, så det var digg

Takk skal du ha.

Var overraskende langt frem. Rimelig ulogisk for meg at det er så langt frem. Modellen er laget av depron, og har null kurving på vingen, men det har vel ingenting å si?
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Noe lignende:

Masse interesssant om CG og deltaer:
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

Working...