Unconfigured Ad

Collapse

Rimelig irriterende denne kulda.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Tenkte jeg skulle holde fingrene varme sist søndag.
    Hadde liggende håndvarmer med kullstav fra biltema, dette måtte jo være anledningen for å få prøvd den!
    Som tenkt så gjort, fant fram to kullstifter som jeg fyret opp inne, etter og ha fått en veldig fin, rød og VARM ende på kullstiftene, la jeg disse i etuiet, lukket lokket og stakk denne i lomma... Det skulle jeg ikke ha gjort..
    Da jeg kom ut i kulden kjente jeg plutselig en veldig varme, farlig nær de edlere deler.. Ned i lomma med hånden, joda der hadde spatekkelet åpnet seg, ene staven var ute av etuiet, det svei noe jæ... Kjente faenskapet mot låret, satte deretter i gang med en ukontrollert krigsdans som nok burde ha vært filmet. Etter en del risting forsvant den ned i skoa, som ble sparket av i en viss fart, så der sto jeg i -25 uten sko, sundbrent stillongs, og et digert hull i lomma. Ellers ingen skade!!

Lommemannen Kjell Arne

Comment

• jj
      • Nov 2002
      • 1327

Pingle Anders.... Ifjor i begynte seilflygutta tidlig på isen med stevne tidlig i februar. Var "bare" -18 på morran... Heldigvis ble det helt fint uttpå dagen med tørt og sol.... Jada vi har flyttet Neglespretten til utti mars nå
      http://www.workflow.as/jogrini/video...spretten09.wmv (43mb)

PS ganske unormalt kaldt nå da...

Jojo
      Jo Grini
      http://vimeo.com/jojoen
      http://www.youtube.com/jojoenno
      http://www.jojoen.no/

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by kaklei
        ... Kjente faenskapet mot låret, satte deretter i gang med en ukontrollert krigsdans som nok burde ha vært filmet.

Det er ikke varmen som kommer ut av den glødende staven som gir varme, der er som du sier - den hysteriske dansen - som varmer...

Har to av dem og har ikke hatt noen problemer til nå - men det har blitt noen hull i nylonjakka og det kommer av desperate forsøk på opptenning i kraftig vind..
        Last edited by Quadrocopter; 08-01-10, 02:17.

Comment

• Lazy Bee
          • Mar 2003
          • 212

Originally posted by andersh
          har problemer med regulatorene i flere av flyene mine. Dersom det er ganske kaldt så armerer de ikke, men står bare å piper når jeg kobler til batteriet. Vi trodde det var et hyperionproblem helt til det også skjedde med en annen sak av annet merke..
          Regulatoren piper fordi den tror gassen er for høy. Årsaken er at kulden påvirker frekvensen til mikrokontrolleren i regulatoren, slik at den måler for høy gass.

Det fikses enkelt ved å trimme gassen ned, da armerer den
          Rolf Bakke
          Mine RC filmer på YouTube:
          http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

Comment

• elektrodude
            • Sep 2006
            • 1342

Originally posted by andersh
            Tar jeg ikke feil er den boksen til elektrodude GANSKE nærme denne...

Stemmer det det var eg og du Anders som hadde laget nesten identiske bokser uten å vite om det nesten litt spooky att slikt går ann. Eller det som er enda mer spooky, er att eg tenker nesten likt som en bergenser
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

Comment

• Hansi79
              • Feb 2007
              • 587

Denne er en gammel god en som passer fint til tråden

En Oslo-mann flyttet til Tromsø for å få gleden av snø....

8. desember
              Det begynte å snø. Det er årets første snø, og min hustru og jeg tok oss
              et glass konjakk og satte oss ved vinduet og så på de hvite flakene som
              dalte ned fra himmelen. Det så ut som et maleri. Det er så romantisk at vi
              føler oss som nyforelskede igjen. Jeg simpelthen ELSKER snø!

9. desember.
              Vi våknet til et nydelig teppe av krystallklar hvit sne! Det dekket
              hele landskapet! For et vakkert syn! Kan det være et vakrere sted i hele
              verden? Å flytte hit var den beste ideen jeg noen gang har hatt! Jeg måket
              snø for første gang på mange år, og følte meg som en guttunge igjen!
              Jeg måket hele oppgangen til huset, men i kveld kom snøplogen og dekket det hele til igjen. Så måtte jeg måke den opp igjen! For en morsom opplevelse!

12.desember.
              Mildværet har smeltet all snøen. Det var en skuffelse, men naboen sier
              at jeg ikke skal fortvile. Vi får definitivt en hvit jul! Jeg vil bli svært skuffet
              dersom vi ikke får snø i jula, men naboen sier at vi kommer til å få så mye snø at jeg ikke vil tåle synet av den før vinteren er omme. Det tror jeg ikke er mulig! (Disse nordlendingene har jo en tendens med å overdrive) Naboen er en hyggelig fyr og jeg er glad for å ha ham som nærmeste nabo!

14.desember.
              Snø, elskede snø! Det falt 30 cm i natt! Temperaturen falt til -20C. Kulden får alt til å sprake og glitre! Vinden tok nesten pusten fra meg, men jeg varmet meg ved å måke oppgangen igjen. Dette er livet! Snøplogen kom igjen i kveld og dekket til oppgangen igjen. Jeg hadde ikke trodd det skulle bli så mye snømåking, men jeg får i alle fall litt trim. Skulle bare ønske at denne hosten gikk over.

15.desember.
              Det er meldt ca. 60 cm snø. Jeg solgte Merchen og kjøpte en firehjulsdreven sak. Kjøpte også vinterdekk til konas bil og to ekstra snøbrett. Averterte fryseren. Kona vil ha peis i stua i tilfelle strømmen går. Det tror jeg er bare tull. Vi er jo ikke i Sibir, heller.

16. desember.
              Storm i morges. Falt og slo meg da jeg var ute og strødde salt. Det verker som faen. Kona lo, noe jeg synes var dårlig gjort.

17. desember.
              Fremdeles langt under null. Veiene er stengt på grunn av is og snø.
              Strømmen var borte i fem timer. Jeg måtte tulle meg inn i tepper for å holde
              meg varm. Ingenting å gjøre annet enn å stirre på kjærringa og prøve å irritere henne. Jeg burde vel ha ordnet med peis, men det innrømmer jeg ikke for henne! Gud som jeg HATER når hun får rett! Jeg kan nesten ikke tro at jeg sitter her og fryser i hjæl i min egen stue!

20. desember.
              Strømmen er tilbake, men det kom nye 40 cm. av det jævla stoffet i natt.
              Mer måking. Tok hele jævla dagen. Jævla snøplogen kom forbi to ganger.
              Prøvde å få nabogutten til å måke, men han sa han ikke hadde tid for de skulle spille ishockey. Guttungen ljuger! Ringte for å kjøpe snøfres, men de var utsolgt. De fikk ny forsyning i mars. De ljuger. Naboen sier jeg må måke ellers vil kommunen sende regning fordi jeg ikke holder oppgangen åpen. Han ljuger!

22. desember.
              Naboen hadde rett med tanke på den hvite jula. Det kom nye 20 cm av dritten i dag og det er så jævla kaldt at det neppe vil smelte før i august. Det tok meg 45 minutter å kle på meg for å gå ut å måke og da måtte jeg pisse. Før jeg fikk av meg alt hadde jeg pissa og da jeg så hadde fått på meg igjen var jeg for sliten for å måke. Prøvde å leie naboen til å måke resten av vinteren for han har plog på traktoren, men han sa han hadde det for travelt. Jeg tror den jævelen ljuger.

23. desember.
              Bare 10 cm. snø i dag. Så ble det mildere også, det ligger på 0 C. Kona ville ha meg til å pynte husfasaden med lys i dag. Hun er faen ikke klok! Hun kunne ha spurt for en måned siden! Hun sier hun spurte for en måned siden men jeg tror hun ljuger.

24. desember.
              60 cm. nysnø ? igjen! Over natta! Faaaaaaaaaan!!!
              Snøen var pakket så hardt av snøplogen at jeg brakk snøbrettet. Trodde jeg
              skulle få hjertefeil. Hvis jeg får tak i den forbanna fyren som kjører den
              plogen skal jeg dra ham gjennom snøen etter balla og slå ham i hjæl med
              det brukne brettet! Jeg vet han gjemmer seg bak hjørnet og venter til jeg er
              ferdig med måkinga før han kommer med den jævla plogen i 90 km/t og dekker
              til alt jeg har måkt opp! I kveld ville kjærringa at jeg skulle synge julesanger sammen med henne og åpne pakker men jeg hadde ikke tid for jeg satt klar og ventet på den forbanna plogen.

25.desember.
              God forbanna helvetes jul! 50 cm. til av den forpulte snøen i natt. Vi snødde inne. Tanken på å måke får meg rykende forbanna! Gud som jeg HATER denne forbanna jævla snøen! Tromsø! Helvetes drittby! I dag kom han som kjører snøplogen og spurte om penger til ei innsamling av noe dritt. Jeg pælma den brukne snøskuffa i huet på'n. Kjærringhælvete sier jeg har dårlig holdning. Jeg synes hun er en idiot. Hvis jeg må se "Tante Pose" en jævla gang til kommer jeg til å stappe henne i mikro-ovnen.

26.desember.
              Fremdeles innesnødd. Faaaaaaaaaans Tromsø! Helvetes Harry-land!
              Hvorfor i helvete flyttet jeg hit???? Det var HENNES ide! Hun begynner virkelig
              å gå meg på nervene!

27.desember.
              Temperaturen falt til -30C og rørene er frosset. Rørleggeren kom etter
              14 timer med venting og skulle ha 3500 kroner for arbeidet.

28.desember.
              Det ble varmere, omkring -20C. Fortsatt innesnødd. RÆVHØLET driver meg
              til vanvidd!

29.desember.
              30 cm. snø til. Naboen sier jeg må måke taket ellers bryter det sammen.
              Det er det dummeste jeg har hørt. Tror han jeg er idiot????

30. desember.
              Taket brøt sammen. Jeg klappet til snøplogføreren og han saksøker meg for en
              million. Ikke bare for at jeg slo ham men også for at jeg prøvde å
              stappe snøbrettet opp i ræva på'n. Kjærringhælvetet har dratt hjem til
              mora si. Det er meldt 30 cm. snø og ENDA KALDERE!!

31.desember.
              Jeg satte fyr på huset. Ikke mer måking! Fy fan!

8. januar.
              Det føles så godt. Jeg elsker de små hvite pillene de gir meg.. Jeg lurer
              på hvorfor jeg er bundet fast til senga....?
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Tenk på hvilken vår og sommer vi får når vi bruker opp all kulden nå!!!!!!!!

Comment

• lacappuchino
                  • Oct 2007
                  • 1342

Jah! Nå måtte jeg bare trosse kulda! Har akkurat kommet inn.

Gradestokken her viser -23,7, men etter å ha lest noe her om at så lenge kroppsvarmen er høy nok, så skal fingra klare seg og, så bestemte jeg meg bare for å fly litt i mørket.

Hoppa i superundertøyet, og drakk en gloheit kopp med te.
                  Deretter var det joggebukse og genser, ullgenser, skjerf og snowboard tøyet mitt, som er både vindtett og fora.
                  Tok 20 pushups og 10 spensthopp før jeg gikk ut døra. (Noe andpusten, men varm!)

Det artigste var at jeg ikke ble kald på fingrene engang. Var like varm når jeg kom inn, som når jeg gikk ut.

Nå blir til og med gummi sprøtt i denne temperaturen da, så propellen røyk selv om det var perfekt landing, og når jeg sku dra av batteriene, så satt borrelåsen igjen på flyet :P

Hvorvidt radioen har godt av å bli brukt under disse forholdene lurer jeg også på. Displayet frøys, og det viste seg kondens på baksiden :S
                  Honeybee CP 2

Comment

• Te-raptor
                    • Jul 2004
                    • 693

Hvis displayet frøs høres det i overkant kaldt ut. Uansett bør du ha en plastpose i lomma som du kan pakke radioen tett inn i før du tar den inn i varmen igjen, slik at kondensen legger seg utenpå posen istedenfor i radioen.
                    Terje

Comment

• arhennie
                      • Mar 2008
                      • 4316

Originally posted by Quadrocopter
                      Tenk på hvilken vår og sommer vi får når vi bruker opp all kulden nå!!!!!!!!
                      Det vi ikke bruker opp om dagen er vind og nedbør............
                      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

Comment

• GTI20
                        Moderator
                        • Jul 2008
                        • 1426

heldige dere som kan gå ut å fly. fått husarrest av både kona og legen. Og det er kiipt når sola skinner vindstille og flyvær så det holder..
                        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                        carl goldberg ultimate
                        DJI S900
                        piper pawnie el kjærre

Futaba 14SG
                        diverse epp tjafs
                        Per-Egil Furuseth

Comment

• kjetilmh
                          • Jun 2006
                          • 990

Det ble en fly tur i dag med radiowarm og hansker(nille).
                          -19 grader og fin sol.
                          Men jeg var alene på stipa. Måtte binde flyet til bilen under start.
                          Det er meldt litt varmere i morgen.
                          Attached Files
                          Kjetil
                          oops: . . ! . .

http://www.vingmfk.com

Comment

• jj
                            • Nov 2002
                            • 1327

Bare MÅTTE ut idag. Skikkelig sugen!! Termikk var det og.
                            Youtube http://www.youtube.com/watch?v=0U2Q1JQAc6E
                            Vimeo http://www.vimeo.com/8636564 (på vei ut nå)
                            Original 167mb http://www.workflow.as/jogrini/video/nemo_28minus.wmv

Jojo
                            Last edited by jj; 09-01-10, 23:00.
                            Jo Grini
                            http://vimeo.com/jojoen
                            http://www.youtube.com/jojoenno
                            http://www.jojoen.no/

Comment

• Margarus
                              • Aug 2008
                              • 322

trosser kulden jeg også og tok turen ut på stripa vår i dag å hadde noen fine turer

min nemo er også flittig brukt i kulden.
                              MvH Marius Leirdal

Comment

Working...