Unconfigured Ad

Collapse

Hvilke fly er umulig å fly?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Hvilke fly er umulig å fly?

Jeg har gjort ett digert bomkjøp, da modellen var umulig å fly.

For å lette andres leting etter "nye" fly, så håper jeg at folk kan legge til fly som de ikke fikk til å fly, selv om videoer viser noe annet. Jeg snakker her om fly som medium piloter og oppover ikke fikk til å fly, eller at modellen var direkte umulig å styre.

http://www.hobbyking.com/hobbycity/s...w/_Motor_&_ESC

Dette flyet er håpløst pga altfor tungt. Kyosho har tilsvarende fly(samme størrelse på ving), med vinger med oppdrift, og den veier 18 gram (andre sier 22). Denne håpløse modellen fra hobbyking veier 40 ca, og har null oppdrift i vinger (helt rette)

Egner seg ikke til små haller, da jeg antar at flyet må opp i stor fart. Videre er styreflatene så myke, at jeg tviler på om man får særlig kontroll.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Du er ikke den eneste som har oppdaget dette.... mitt er pakket ned for lengst (egner seg ikke som opptenningsved engang).
    Nå var ikke tapet det største, for alt unntatt motor og kropp er brukt andreplasser
    Diskusjons forumet hos HK for dette flyet flommer over eiere som mener det er alt for tungt og ikke flyr.
    Videre er motoren utrolig lett å ødelegge - du skal ikke bøye mye på kablene før den ikke virker.
    Last edited by Quadrocopter; 09-01-10, 13:55.

Comment

• sveininge
      • Dec 2007
      • 1205

Men hvis flyet ikke flyr så er det veldig betenklig at det har fått full pott på reviews
      Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• Quadrocopter
        Moderator
        • Aug 2007
        • 6357

Originally posted by sveininge
        Men hvis flyet ikke flyr så er det veldig betenklig at det har fått full pott på reviews
        Det sørger HK for - er det for mange fly på lager å for få stjerner så blir de negative for slettet (egen erfaring)

Se på diskusjonsgruppen - så at Karmann også hadde problemer...

Comment

• rcmodeller
          Forhandler
          • Jun 2003
          • 374

Ingen sykler "sykler", de må sykles....

Ingen fly flyr heller, de må flyes.
          Dette flyet kan flyes, definitiv, såsant det får nok motorkraft.
          Kanskje regulatoren ikke er programmert rett. Og prøv med mer effektiv propell.
          Er flyet ustabilt, så forlenger man bare haleflata litt. Samme kan man gjøre med sideroret.
          Vingen er en enkel sak å få bedre løft på. Lim inn profiler på undresiden for å gi den en asymmetrisk profil. Vingletts kan også settes for enda mer stabilitet og løft.
          Det er da for sø.. en hobby. Alt skal jo ikke fly rett ut esken. Da er det ingen hobby lenger.

RCModeller

Comment

• Nitro
            • Sep 2003
            • 376

Originally posted by rcmodeller
            Kanskje regulatoren ikke er programmert rett. Og prøv med mer effektiv propell.
            Er flyet ustabilt, så forlenger man bare haleflata litt. Samme kan man gjøre med sideroret.
            Vingen er en enkel sak å få bedre løft på. Lim inn profiler på undresiden for å gi den en asymmetrisk profil. Vingletts kan også settes for enda mer stabilitet og løft.
            Det er da for sø.. en hobby. Alt skal jo ikke fly rett ut esken. Da er det ingen hobby lenger.

RCModeller
            Hmmm...alt skal ikke fly rett ut av eska......
            Skal begynne å selge murstein som modellfly flyr med nok motor....

Comment

• sveininge
              • Dec 2007
              • 1205

du kjøper da ikke et rtf fly for og designe et nytt fly . et kit er vel meningen at det skal fly uansett .
              Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• danny007
                • Feb 2009
                • 104

jeg er ingen super pilot, men vis alt skulle være enkelt å fly, hadde ikke dette vært mye hobby.

Comment

• joo
                  MFN Skribent
                  • Nov 2002
                  • 6935

"very nice design build it in 2 hours didnt fly it yet ." 5 stjerner
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Originally posted by rcmodeller
                    Ja - kosteskaftet stikker til himmels bare det settes kraftig nok motor på det - men jeg kaller det ikke flyving.

Flyet er noe "crap" - når jeg kjøper et lite fly så gjør jeg det for å "kose" meg på et lite område.
                    Start og fly hastighet på dette flyet er alt for høy - vekta også!
                    Brukte det letteste som finnes av servoer og mottaker for å gi mer plass for batteri kapasitet (brukte enkelt celler som jeg loddet sammen selv) og etter hvert ny kraftigere motor (den originale røyk) for å se om det hjalp - på ingen måter.

Så til dere som tenker på å kjøpe det - GLEM DET - bruk pengene på en f.eks Parkzone Ultra Micro P-51 eller tilsvarende - dette er noe som flyr og gir mye glede.
                    Last edited by Quadrocopter; 09-01-10, 21:29.

Comment

Working...