Unconfigured Ad

Collapse

Gee Bee Model Z 40 size fra Kyosho

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ulldott
    • Apr 2003
    • 95

Gee Bee Model Z 40 size fra Kyosho

Hei,

har kjøpt en brukt Gee Bee som jeg tenkte jeg skulle ta opp på Lørdag, jeg har imidlertid en liten utfordring/usikkerhet. Jeg skal sette inn en Magnum 53 2-takt side montert, om jeg bruker de alerede innlimte motorbukk mutterne (fra kyosho) som sitter i firewallen så vil det være ca 2-2,5cm mer propellblad på venstre side av cowlingen (sett bakfra) en på høyre side av cowling....hmmmm...dette kan da umlig være riktig. Om jeg resonerer riktig så vil det i så tilfelle generes mere løft på venstre vinge og flyet vil rolle mot høyre ?!?
    Skal jeg la det stå til eller bør jeg borre opp nye hull til å feste motorbukken ?

Noen som har lik modell som kanskje vet med sikkerhet hva som er riktig ?

-Ulldott
  • Godseieren
    • Apr 2003
    • 296

Mulig jeg tar feil, men jeg har en teori: Firewallen er vridd mot høyre for å gi høyretrekk. Derfor må motorbukken stå til venstre for senterlinja for at propellakslingen skal havne i senter av cowlingen. Jeg er enig i at 2-2,5 cm høres mye ut, men det skal muligens være mye høyretrekk på motoren og/eller lang avstand fra firewall fram til propell. Prøv å montere motoren i flyet og se hvordan det blir. Ser det fortsatt "rart" ut kan du kanskje prøve å spørre Kyosho Norge.
    Lykke til!
    Mvh
    Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

Working...