Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
tenkte jeg skulle gjøre litt "research" rundt EEO (Erik Engelhardt-Olsen) sine byggesett. Etter det jeg har skjønt er de ute av produksjon , men er intresert i all historie rundt temaet, Er også interesert om noen har tegninger eller byggesett liggende . bilder av ferdibyggede modeller osv. alt av interesse.
Er det noen andre på forumet som vet noe mer om verkstedet ?
Har funnet ut at minst 32 forskjellige modeller har vært produsert. Noen av de mest kjente er: ESA, Bambi, Hobby, Hei, Haien, Thermic, Volo, og mercury.
Er det noen andre på forumet som vet noe mer om verkstedet ?
Har funnet ut at minst 32 forskjellige modeller har vært produsert. Noen av de mest kjente er: ESA, Bambi, Hobby, Hei, Haien, Thermic, Volo, og mercury.
Noen som vet om navn på flere av modellene ??
I et MI i fjor (eller var det 200 sto en oversikt over oldtimer modeller, deriblant alle fra EEO. Skal prøve å finne frem dette når jeg kommer hjem. Men det kan ta litt tid, er midt inne i arbeidet med MI nummer 1/2010.
"Noen" har også de fleste tegningene tilgjengelig. De fleste finnes blandt frifluktgjengen i Gjøvik-området.
Har selv liggende et byggesett til ESA. Dette er noe av den senere produksjonen (2000-2005?), og kvaliteten er så som så. Men det er originalt EEO!
EEO døde for øvrig i 2006, men jeg tror kona hans lever enda.
Dersom du sender meg en mail skal jeg returnere e-post adressen til Svein Leivseth i Bodø. Han har tilgang til all historikk på museet der oppe, og der finnes det mange godsaker.
Logo og etikett på settet jeg hadde liggende på loftet
Mercury1 frittflygende motormodell vs 125cm for 1-1,5 cc motor
Settet ble kjøpt på Hamar tidlig 70 tallet
EEO skal ha produsert minst 32 forskjellige modeller,
her er navnet på noen av dem
Modeller friflukt
ESA
Haien
Volo
Hobby
Bambi
Mercury1 1-1,5 cc , vs 125 cm
Aero 0,8-1 cc , vs 99 cm
Tarzan 2,5 cc , vs 150 cm
Thermic seilmodell klasse A-2 , vs 182 cm, vekt 410 g , vingeareal 33,75 dm2
Modeller strikk
EEO-7
Cabin
Ju-KA
Hei
Modeller Linekontroll
Comet
Tornado 2,5 cc , vs 101 cm
Stunty
Speed
Ziip
Comet 1
Competitor 2,5 cc , vs 90 cm
Odin
Tor
Skala modeller
Mustang
Piper Cub
Radio Master 1 -2,5 cc , vs 158 cm
Modellbåt
Bridge lengde 87 cm, bredde 26 cm, for 2,5 cc vannkjølt diesel motor
Noen som vet om flere?
Last edited by -Exlex-; 14-02-10, 14:27.
Reason: Lagt til flere modeller
Begge var av typen combat modeller "flyvende vinger" Odin var ca. 85-90 cm. i vingespenn og for motor 2,5-3,5 ccm. Tor var lillebroren for 1,5 ccm motor
Var selv lykklig eier av Odin, Comet og Stunty
Mitt første møte med modellfly var gjennom et kurs på barneskolen (seint -70 tall). Der bygde vi en Volo frifluktmodell. Skikkelig spantebygd vinge trekt med papir og dope, ballastkammer for blykuler og mulighet for timer på høyderoret slik at den ikke skulle forsvinne i termikken. Veldig lærerikt både med tanke på byggeteknikker og aerodynamikk.
Olav Moe
-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment