Unconfigured Ad

Collapse

Curare el.l

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • troasb
    • Dec 2008
    • 591

Curare el.l

Noen som vet om det finner modeller i 40-60 str. av dette slaget lenger?

Jeg var ute og fløy min nye Great Planes Extra 300 SP med O.S. 55AX i går og i dag, og jeg synes det er veldig vinglete greier i forhold til min gamle Curare etc.

Er det noen som har et gammelt Curare 60 eller 40 byggesett liggende, så er jeg interessert!
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper
  • Kristian
    • Sep 2006
    • 109

F3A modell

Er nok veldig mange som har lyst på de gamle settene. Jeg vil ihvertfall anbefale deg og kjøpe en av dagens F3A modeller. Er mange fine modeller og få kjøpt i den størrelsen.
    -Futaba 14 MZ
    -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
    -Robbe Futura Nova
    -Robbe Futura Contest
    -Schlüter Champion
    -Schlüter Mini Boy
    -Schlüter DS22
    -Century Ninja ProMaster
    -TSK Mystar 46
    -X-Cell 40
    -Ikarus Piccolo
    -ZN Line Synergy
    -BVM Aggressor
    -Cheveron 60 på flotører
    -Yoshioka Model Factory Viking 40
    -Donut models Nexus
    -noen biler og båter

Comment

• troasb
      • Dec 2008
      • 591

Originally posted by Kristian
      Er nok veldig mange som har lyst på de gamle settene. Jeg vil ihvertfall anbefale deg og kjøpe en av dagens F3A modeller. Er mange fine modeller og få kjøpt i den størrelsen.
      Takk for det, forslag O.S. 55 AX evt firetakt 120? Eller tilsvarende elektro.
      Futaba T8FG-S

Comment

• E&E
        • Apr 2008
        • 578

Du kan jo mimre litt med denne tråden http://www.modellflynytt.no/showthre...ghlight=curare

Kan og se ut som at det fortsatt selges sett http://shop.wega-sunshine.com/index....b5c3003946c48f
        Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• Polar
          • May 2005
          • 55

Originally posted by E&E
          Du kan jo mimre litt med denne tråden http://www.modellflynytt.no/showthre...ghlight=curare

Kan og se ut som at det fortsatt selges sett http://shop.wega-sunshine.com/index....b5c3003946c48f
          Vega har fortsatt Curaren til salg.

Har bygd både 10 og 60 versjonen fra Vega og orginalene fra MK (60 og 20)

Vega versjonene har vinger i skum/balsa av grei kvalitet. Kroppen av glassfiber og bra kvalitet (Etter min mening - må kroppen lakkeres for et bra resultat )

Har montert Elektro på minste versjon - eneste utfordring var behov for noe mer bakkeklaring , kan kansje løses med 3 blad propell ??

Vega versjonen mangler videre luftbremsen på vingen som MK (60) versjonen hadde.

Har fortsatt en Curare 60 i byggesett ( men ikke for salg )
          Polar

Comment

• troasb
            • Dec 2008
            • 591

Originally posted by Polar
            Vega har fortsatt Curaren til salg.

Har bygd både 10 og 60 versjonen fra Vega og orginalene fra MK (60 og 20)

Vega versjonene har vinger i skum/balsa av grei kvalitet. Kroppen av glassfiber og bra kvalitet (Etter min mening - må kroppen lakkeres for et bra resultat )

Har montert Elektro på minste versjon - eneste utfordring var behov for noe mer bakkeklaring , kan kansje løses med 3 blad propell ??

Vega versjonen mangler videre luftbremsen på vingen som MK (60) versjonen hadde.

Har fortsatt en Curare 60 i byggesett ( men ikke for salg )
            Synd du ikke vil selge MK Curaren da!
            š
            Det var vel ikke luftbrems MK Curaren hadde (i hvertfall ikke ment som det), det var en hjelpeflaps som skulle mikses med høyderoret for mest mulige jevne bevegelser i looper o.l.
            Men den kunne jo selvfølglig brukes som en flaps hvis man ville.

Tenk å få opp en Curare 60 som jeg hadde igjen da! mimre, mimre... Rossi 61 med pipe, meetering, og luftunderstellet....Deilig!
            Futaba T8FG-S

Comment

• troasb
              • Dec 2008
              • 591

Originally posted by E&E

Jepp, den er fortsatt å få ser jeg, men er den like bra som MK's? Og tillates det flyging med slike støyende bormaskiner lenger?
              Futaba T8FG-S

Comment

• Polar
                • May 2005
                • 55

Støy er ikke noe issue om du kjører med f.eks paulsenpotte - 3 blad propell etc .... fri eksos tunedpipe med høyt turtall er vel ikke å anbefale om en fortsatt vil fly i nærområdet...

Flymessig er modellen helt på høyde med MK sin - selv om min ble om noen gram tyngre..
                Polar

Comment

• troasb
                  • Dec 2008
                  • 591

Originally posted by Polar
                  Støy er ikke noe issue om du kjører med f.eks paulsenpotte - 3 blad propell etc .... fri eksos tunedpipe med høyt turtall er vel ikke å anbefale om en fortsatt vil fly i nærområdet...

Flymessig er modellen helt på høyde med MK sin - selv om min ble om noen gram tyngre..
                  Takk for det.

Jeg brukte 3 bladet propell på min i sin tid, men droppet Paulsenpotta da den ga for lite effekt. Brukte orginal dempet Rossipipe, men med etterdemper og da bråkte den ikke mer på eksosen en Paulsenpotta. Hadde også gummioppheng til motoren i min, så den var ikke så gal på støyen. Hva het nå det gromme amerikanske luftunderstellet da..? Yes,.. Romair tror jeg det var.
                  Futaba T8FG-S

Comment

• Tally-ho
                    • Apr 2002
                    • 219

For de som har lyst til å bygge fra scratch så selger Model Airplane News tegninger til Curare og flere andre gamle klassikere
                    Mvh
                    Lars Erik Arntsen

Comment

• RobertNo
                      • Jan 2007
                      • 38

Ferdigbygd Curare til salgs/billig grunnet flytting

Om noen av dere har lyst på ferdigbygde curare, så har jeg en MK og en Super Curare liggende på loftet. Flott bygd og lite fløyet, hvite med maroon trimming. MK flyet var back opp modell. Den hvite malingen er blitt noe gul med årene, siden klarlakken ikke var av beste kvalitet og flyene er jo blitt 28 år. De er helt i orden/strøkne, det ene har også alt fortsatt innstallert, motor, retracts,servoer!! osv.
                      Slå på tråden så kan vi snakkes. 63994029

Comment

• troasb
                        • Dec 2008
                        • 591

Originally posted by RobertNo
                        Om noen av dere har lyst på ferdigbygde curare, så har jeg en MK og en Super Curare liggende på loftet. Flott bygd og lite fløyet, hvite med maroon trimming. MK flyet var back opp modell. Den hvite malingen er blitt noe gul med årene, siden klarlakken ikke var av beste kvalitet og flyene er jo blitt 28 år. De er helt i orden/strøkne, det ene har også alt fortsatt innstallert, motor, retracts,servoer!! osv.
                        Slå på tråden så kan vi snakkes. 63994029
                        Hmm... interessant! Hva med priser? Motorer og servoer som er så gamle er vel ikke så mye å stole på vil jeg tro. Hva slags motor var det? Hva slags retracts?

Hva er en Super Curare?
                        Futaba T8FG-S

Comment

• RobertNo
                          • Jan 2007
                          • 38

Curare nostalgi

Motorene som er brukt er som nye. De er passet utmerket på og oljet med jevne mellomrom. De er forresten ikke til salgs heller. Brukte en OS SF 61 med pipe og bend, samt Webra Champion med dynamix forgasser.
                          Understellet er mekanisk MK på den ene og super curare har et mekanisk fra Goldberg.
                          Servoer må selvfølgelig byttes ut, selv om de virket helt fint i ettermiddag. Fant frem flyene siden en ringte om dem.
                          Super curare var en amerikansk variant med penere nese og cockpit overganger. Den mest kjente i Norge var vel den til Tore Jemtegård i Vingtor.

Comment

• troasb
                            • Dec 2008
                            • 591

Originally posted by RobertNo
                            Motorene som er brukt er som nye. De er passet utmerket på og oljet med jevne mellomrom. De er forresten ikke til salgs heller. Brukte en OS SF 61 med pipe og bend, samt Webra Champion med dynamix forgasser.
                            Understellet er mekanisk MK på den ene og super curare har et mekanisk fra Goldberg.
                            Servoer må selvfølgelig byttes ut, selv om de virket helt fint i ettermiddag. Fant frem flyene siden en ringte om dem.
                            Super curare var en amerikansk variant med penere nese og cockpit overganger. Den mest kjente i Norge var vel den til Tore Jemtegård i Vingtor.
                            Jeg kjente Tore godt jeg, fløy endel sammen med ham.

Dynamix forgasseren var grom husker jeg, men Rossi'en min var vassere enn Webraene!

Er Super Curaren et tresett eller er det glassfiber og isopor?

Og priser?
                            Futaba T8FG-S

Comment

Working...