Unconfigured Ad

Collapse

trenger tips, billig Solid 3D sak for buklanding

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

trenger tips, billig Solid 3D sak for buklanding

Der hvor vi flyr har vi ingen skikkelig stripe, vi er primært en gjeng med heliflygere og klarer oss da utmerket med en liten landingspad. Men jeg ønsker meg noe solid jeg kan buklande i gresset, men samtidig øve meg litt på. Altså, noe som kan fly mer en bare åttetall, ikke koste en formue og solid nok til at jeg kan hive den ned i gresset eller nærmeste busk uten å bekymre meg for om den får seg en liten smell. Ser gjerne for meg kun en kropp, så hiver jeg inn noen servoer og motorset fra Hobbycity for å få det i lufta.

Hadde tideligere en Stryker som var ganske moro, men det er litt begrenset hva du kan gjøre med en slik sak. Jeg tar gjerne imot tips om en god erstatning til en også, men er primært på jakt etter noe som takler litt lett 3D.

Så folkens, har noen noe gode forslag til modeller som de kan anbefale?
  • spewster
    MFN Skribent
    • Aug 2007
    • 1134

Lefsa: http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...tno=TWGPMA1275
    Tåler vanvittig mye og limes sammen igjen med UHU-por. Konverter den til børsteløs og husk propsaver

Parkmaster: http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...no=HO82-214231
    Litt mer fragil enn lefsa men flyr mye bedre og limes lett sammen igjen med CA og kicker

Har begge 2 (bare parkmasteren som lever) og må si meg mest fornøyd med Parkmastern, men det var lefsa jeg lærte meg 3D med. HC har alt du trenger og ønsker du mer spesifikk HC oppsett så kan jeg komme med liste om noen av modellene blir aktuelle.
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• Litespeed
      • Jun 2005
      • 1064

Multiplex Parkmaster er jo meget bra tåler til å med vind, overlevde kræsj i flaggstanga også , løp å kjøp..
      Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Kyrre
        • Feb 2009
        • 2322

Første flyet som slår meg er Parkmasteren fra Multiplex, den tåler mye, buklanding inkludert, og flyr bra, selv på billig HC oppsett. Flyr min med Turnigy 22-13, digitale HD servoer og 1300 mah batterier, gir 7-8 minutter med flyging, men den klarer fint større batterier også. Den er jo ikke billig, men i mine øyne er den verdt det fordi den vil vare en stund. I tillegg er det litt størrelse og tyngde på den så den takler litt vind også. Et annet og billligere alternativ er jo Formosaen, den flyr også meget bra på billig oppsett men er vel ikke så egnet for 3D. Ellers har jeg nettopp bygd en Dualsky Breeze ES som flyr meget pent og er meget rimelig, men du må nok forsterke den hvis den skal takle buklanding så den er vel ikke det beste alternativet, men dette er iallefall tre modeller jeg er godt fornøyd med.

Comment

• jehembre
          • Mar 2006
          • 145

Denne lever i beste velgående på 3. året her i gården:

Like fin, og flyr bra til denne type fly å være.
          Profilert vinge og carbonavstiving i kroppen. Monteres og repareres med UHU-por eller vanlig medium ca.

Byggetråd: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=623366

Video:

Og så lander du den på 1 kvadratmeter
          John Erik Hembre

Trondheim Modellflyklubb

Comment

• Hanzo
            • Nov 2005
            • 845

Takk for mange gode svar her! Jeg har sjekket litt opp, og ser det er kort vei fra Parkfly tl Acromaster fra Multiplex. Videre ser det ut som om den lokale sjappa har den på lager, så med frakt etc blir det minimal forskjell for selve modellen. Er Parkflyeren en bedre modell for mitt bruk, eller er kanskje Acromaster et godt alternativ?

Comment

• Stin
              • Jan 2007
              • 629

Originally posted by Hanzo
              Takk for mange gode svar her! Jeg har sjekket litt opp, og ser det er kort vei fra Parkfly tl Acromaster fra Multiplex. Videre ser det ut som om den lokale sjappa har den på lager, så med frakt etc blir det minimal forskjell for selve modellen. Er Parkflyeren en bedre modell for mitt bruk, eller er kanskje Acromaster et godt alternativ?
              Parkmasteren er uten tvil de beste flyet, jeg har hatt begge to men har kvittet meg med acromasteren da parkmaster flyr mye bedre på alle måter, parkmasteren er som en innendørs modell bare større og tåler endel vind, lett og hovvre og fly 3d med.
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

Working...