Unconfigured Ad

Collapse

Toni Clark pa-18 cub?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Builder
    • Feb 2010
    • 5

Toni Clark pa-18 cub?

Hei! Lurer på denne modellen, er veldig nær en bestilling nå!
    Jeg har tidligere kun bygget en liten elektro modell og en 2m termikk seiler. Disse ble bygget fra tegning, men jeg er spent på om noen vet hvordan denne cuben er å bygge? Vil ikke ta meg vann over hodet, hehe.
    Så har jeg en 50cc motor liggende, kan den fungere i denne herlige cuben? Cuben er i skala 1:3,85 og blir mitt første "giant" fly.
    Hvilken størrelse servoer, strømforsyning osv må man ha i denne sizen?
    Mange spørsmål her, men er jo derfor vi har ett forum
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Jeg har aldri selv bygd noe fra Toni Clark, men heller ikke hørt noe dårlig om sakene. Utenom at delene er større regner jeg med at du ikke skal treffe på noen problemer, og skulle det være noe fins sikkert noen på Forumet som vet.

Men 50ccm? Joda, du får den inn og den flyr sannsynligvis noenlunde bra, men det er ganske overmotorisert tror jeg. I kvartskala bruker mange 1.20 4-taktere.

Servoer; sterke standardservoer. Hvis du bruker 6-7 kilo sterke saker holder det godt. Forutsetter at du skal fly "normalt" med fuglen da

Og det må lages en byggeblog!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Builder
      • Feb 2010
      • 5

Hei, og takk for svar Ja 50 cc er kanskje litt mye, men er jo folk som flyr den med zenoah62. Jeg har ett ønske om å bruke flyet som slepefly, så tror ikke jeg vil gå under 50cc. Ja selvsagt blir det byggeblogg Nå skal jeg bare vente på skattepengene, så blir det bestilling Og da SKAL den være klar til høsten.. Blir gøy!

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Jobbe som TUG ja. Da er det bare å øse inn motor
        Bygger på en sak med samme vingespenn som Cuben, og det blir et rent slepefly. Den får 111ccm i snuta... med to tunedpiper attåt.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Beaver
          • Mar 2006
          • 31

Hei. Jeg har bygd den. Jeg har en Mvvs 35 med canister,Hitec 645 MG på alle ror og 2x 6v/1700ma med batshare. Tegninger og byggebeskrivelse er meget bra,step for step,(tysk grundighet) og den flyr bra.
          Attached Files

Comment

• Seiler`n
            • Mar 2005
            • 821

Originally posted by Builder
            Og da SKAL den være klar til høsten.. Blir gøy!
            Kjempe fine sett dette.
            Til høsten ?? Du har aldri kjøpt så mye flis før
            Mvh
            Stig Olsen
            Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
            Pike Perfect X tail
            Pike Brio / Giant
            Alpina 4001
            DG 500/22 Elan under opppussing
            Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Builder
              • Feb 2010
              • 5

Beaver: Nydelig fly! Hvilken betrekning brukte du? Jeg tenker på solartex, da jeg har ganske gode erfaringer med det. Fin styrke, slakker ikke i sol og lett å legge på.
              Hvordan var det å bygge flyet, noen uventede problemer?

Seilern : Hehe, ja jeg kikket på litt bilder nå nettopp, ser ut som det var litt flis i dette settet ja.. hehe. Tror vi sier vår/sommer 2011
              Har faktisk ingen fly å fly med denne sesongen, min kjære cherokee la seg inverted etter takeoff forrige helg, var visst bal rorene som var reversert..
              Liker ikke å fly arf, det gir meg absolutt ingenting, så får komme sterkere tilbake neste sesong Blir vel å bestille en cessna rtr eller noe denne sesongen hehe. Så kan jeg hvertfall fly bittelitt

Comment

• arvid
                • Nov 2006
                • 1547

håper du lager en byggeblogg på denne når du begynner da

Comment

• Builder
                  • Feb 2010
                  • 5

Heisann! Jepp, det skal jeg absolutt gjøre!

Comment

• Beaver
                    • Mar 2006
                    • 31

Hei Builder. Den er trukket med solartex,to strøk med dop og et strøk lakk. Det var ingen problemer med byggingen,alt er godt forklart på tegningen eller i byggebeskrivelsen. Jeg er enig med Seilern at du får myyye flis.men det var en fornøyelse å bygge det.Lykke til

Comment

Working...