Har en Aeroworks Yak54 50cc som jeg har forsøkt å sette opp etter alle kunstens regler for å ha et "storfly" som jeg kan være litt stolt over.
Utstyret er:
DL50 med DA50 canister m. røyknippel
Sullivan røykpumpe m. 500ml tank
Meizlik 23x8 Propell
Alu-spinner
Aeroworks karbon understell
Aeroworks karbon halehjul
Dyre hitec-servoer
Stilige fuelnipler til både bensin og røyk
Smart-Fly powersystem EQ6+ med optisk killswitch
2s 5000mah lipo til radio og tenning
+++++
Problemet er at dritten virker ikke!!!!!!!
Har hatt flyet i luften en håndfull ganger, og alltid tatt det ned igjen etter kort tid pga et eller annet dritt.
Først var motoren heeeeelt på nabojordet feiljustert. Fikk det fikset.
Så røyk throttleservoen (heldigvis under varmkjøring på bakken)
Så kutta røykpumpa (ok. ikke kritisk, men irriterende) - Måtte ha ny.
Så røyk throttlelinken (quick-link i metall) - Litt høy puls under landinga, men gikk greit.
Så røyk pluggen.
Så gikk batteriet til helv... og tok med seg tenningsanlegget.
Og på toppen av det hele er flyet så tungt at det ikke er noe kos å fly sammenlignet med en litt mindre (1.80vsp) elektro-yak jeg har.
Og nå ser det ut til at tenninga har gått igjen.
Alternativene sånn som jeg ser det nå er rcmarked (men det virka faen heller ikke når jeg skulle legge ut flyet for salg når jeg var som sintest i ettermiddag), eller å elektrifisere hele greia.
Er det noen her som har peiling på om denne (http://hobbycity.com/hobbycity/store..._230Kv_/_3150W) på 12cellers 4500mah 35c batteri (2 av de 6cellers batteriene jeg bruker i den litt mindre yak'en) vil bli nok til dette flyet?
Motor og regulator har jeg fra før, så hvis det er brukbart gidder jeg ikke kjøpe nytt.
Hvis noen vil ha en knapt innkjørt dl50 med canister kan den hentes i myra bak huset.
Utstyret er:
DL50 med DA50 canister m. røyknippel
Sullivan røykpumpe m. 500ml tank
Meizlik 23x8 Propell
Alu-spinner
Aeroworks karbon understell
Aeroworks karbon halehjul
Dyre hitec-servoer
Stilige fuelnipler til både bensin og røyk
Smart-Fly powersystem EQ6+ med optisk killswitch
2s 5000mah lipo til radio og tenning
+++++
Problemet er at dritten virker ikke!!!!!!!
Har hatt flyet i luften en håndfull ganger, og alltid tatt det ned igjen etter kort tid pga et eller annet dritt.
Først var motoren heeeeelt på nabojordet feiljustert. Fikk det fikset.
Så røyk throttleservoen (heldigvis under varmkjøring på bakken)
Så kutta røykpumpa (ok. ikke kritisk, men irriterende) - Måtte ha ny.
Så røyk throttlelinken (quick-link i metall) - Litt høy puls under landinga, men gikk greit.
Så røyk pluggen.
Så gikk batteriet til helv... og tok med seg tenningsanlegget.
Og på toppen av det hele er flyet så tungt at det ikke er noe kos å fly sammenlignet med en litt mindre (1.80vsp) elektro-yak jeg har.
Og nå ser det ut til at tenninga har gått igjen.
Alternativene sånn som jeg ser det nå er rcmarked (men det virka faen heller ikke når jeg skulle legge ut flyet for salg når jeg var som sintest i ettermiddag), eller å elektrifisere hele greia.
Er det noen her som har peiling på om denne (http://hobbycity.com/hobbycity/store..._230Kv_/_3150W) på 12cellers 4500mah 35c batteri (2 av de 6cellers batteriene jeg bruker i den litt mindre yak'en) vil bli nok til dette flyet?
Motor og regulator har jeg fra før, så hvis det er brukbart gidder jeg ikke kjøpe nytt.
Hvis noen vil ha en knapt innkjørt dl50 med canister kan den hentes i myra bak huset.
Comment