Unconfigured Ad

Collapse

Understell, hvorfor skal det være så fryktelig vanskelig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Understell, hvorfor skal det være så fryktelig vanskelig?

har drevet med denne hobbien noen år nå (ikke mange), og gjenganger på klager er understell. Gudene vet hvor mange fly på diverse byggeblogger der understell er største minus. Jeg bare lurer på om fabrikkene leier inn proffe flyvere til å teste modellene, som lander perfekt nesten hver gang, og så produserer de modellen. De burde sjekke bedre at understellet tåler litt hard landing, og ikke silkemyk landing som de proffe klarer. Proffene er ett klart mindretall.

Syns nesten alle produsenter svikter på det punktet.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Ofly61
    • Apr 2008
    • 785

Originally posted by spitmk16
    har drevet med denne hobbien noen år nå (ikke mange), og gjenganger på klager er understell. Gudene vet hvor mange fly på diverse byggeblogger der understell er største minus. Jeg bare lurer på om fabrikkene leier inn proffe flyvere til å teste modellene, som lander perfekt nesten hver gang, og så produserer de modellen. De burde sjekke bedre at understellet tåler litt hard landing, og ikke silkemyk landing som de proffe klarer. Proffene er ett klart mindretall.

Syns nesten alle produsenter svikter på det punktet.
    Det er mye dårlig håndtverk på design fronten på modellfly generellt. Kjøpte nettopp et Kyosho aiRium.
    Etter 4 test flyginger (1 kræsj) så fant jeg ut at det var merkelig hvor dårlig den børsteløse motoren drog.
    Plukket den ut og til min store overraskelse veide motoren 30g + ESC 18g = 48g på et fly med totalvekt 255g.
    Testet den i benk mot en billig kina motor Axi 2204 klone på 19g +10g ESC den var betydelig bedre !!!!

Begynte så å bygge om fronten på flyet for den gamle 2204 klonen da fant jeg 15g med STÅL BALLAST!!!

Utrolig! Ombygd så vil flyet veie ca 220g og da av en "klodrik" som meg!

Odd H.

Sjekket den i benk (enkle greier på kjøkkenvekt) mot en billig kina motor

Comment

Working...