Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ouya 40?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ouya 40?

    Heisann. Hadde en slik modell med en asp 46 motor i 2004, fikk aldri motoren til å gå så jeg solgte modell med motor. Ganske fint fly egentlig, og jeg bestilte meg nettopp en ny en, det er 50% .


    http://www.brapris.no/index.php/gode-tilbud.html

    Jeg lurte litt på om det vil fungere greit med en 52 4takter om bord i flyet? Vil kun fly litt søndagsflyging, loop roll osv.
    Btw! Jeg har ingen tilknytning til brabris.no i det hele tatt! Men til den prisen måtte jeg jo tipse dere også

  • #2
    Hysj, jeg må satse på at de ikke blir utsolgt før skattepengene kommer . Siden vi er igang, tror du den vil være lett å konvertere til elektro? Jeg klarer meg fint med å måtte skru av vingene for å bytte batteri.
    Last edited by Kyrre; 15-06-10, 21:41.

    Comment


    • #3
      Hei! Den der blir nok utsolgt fort, men jeg også må vente på skattepengene, så jeg bestilte i oppkrav
      Ja, det tror jeg går greit. Mener tyor her på forumet konverterte den til elektro?
      Om du titter på sidene til rcnet.no, så har de satt opp en elektropakke spesielt for dette flyet

      Comment


      • #4
        Tror jeg får la den gå for denne gang, men takker for tipset.

        Comment


        • #5
          har hatt den som elektro ja. flyr kjempefint detta flyet, har faktisk lyst på en ny en sjøl hehe. Jeg hadde en pjs2500 motor på 4s lipo. ca 450W hvis jeg ikke husker feil. den fløy fint med det men hadde vært bedre med litt mere guffe. som fuel motor så fløy jeg den først med en sc40 2T helt greit med power. og seinere med en sc 52 2T. og det var mye morsommere. Tror jeg ville valgt en 50 size 2T hvis jeg skulle hatt en ny slik. Kanskje en 60 men tror kanskje den blir litt tung.

          surpass: Den flyr helt sikkert greit med en 52 4T men personlig tror jeg det vil bli litt tamt.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Ok takker for tips tyor! Men da stapper jeg inn en jba56 med pitts potte. SÅ kan dette bli ett herje fly!
            Hvordan er modellen å fly, hvordan oppfører den seg i landinger osv? Er spent nå

            Comment


            • #7
              Den var ett av de første flyene jeg hadde. og er garrantert den jeg har mest turer på. Den flyr veldig stabilt. og kan landes veldig sakte uten noen tendenser til flikking. Det morsomme er at den flyr så stabilt til å være såpass liten. det er bare å peke snuta dit du vil ha den og dit flyr den. rett og fint. Eneste minuset med flyet er understellet. det sitter ganske langt bak så den har en tendens til å tippe forover på litt ujevn gresstripe. også er festene til understellet i vingen litt svake. anbefaler deg å sette på litt større hjul en det som er orginalt hvis du flyr fra gress.

              her er en gammel test på flyet laget av joo (MFN) ModellflyNytt.no
              og her er tilhørende diskusjonstråd Flytest: Ouya "no brand" acrotrainer i ARF-utførel - (MFN) ModellflyNytt.no
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Klarte ikke å la være, bestilte en jeg og.
                De hadde halv pris på bobcat og flycat også.
                Magnar Schou Olsen

                Comment


                • #9
                  Takker for tips tyor
                  Hehe, jeg bestilte 4 fly jeg, cmp corsair 50, quest 50, ouya 40 og discus 2,6 m glider. Sinnsykt billig

                  Comment


                  • #10
                    Nå fikk jeg ouyaen, har begynt montering. For en skuffelse! Sporene i vingene som man skal montere understellet i, var ikke der. Rett og slett produksjonsfeil.
                    Så jeg bygde den om til understell foran vingen, hadde ett fint understell liggende. Betrekningen er løs og slakk. Så fikk strammet den litt i farta i stad.
                    Slang på 2 lag med klarlakk slik at betrekningen og dekoren ikke skal løsne. Spent på hvordan den flyr

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by surpass View Post
                      Takker for tips tyor
                      Hehe, jeg bestilte 4 fly jeg, cmp corsair 50, quest 50, ouya 40 og discus 2,6 m glider. Sinnsykt billig
                      Jeg kjøpte og en cmp Quest 50 for et par år siden. Den så skikkelig fin ut. Men for en skuffelse.
                      Monteringen var bare klunder. Ingen ting som passet. Og den fløy omtrent som en ambolt.
                      Jeg hadde en ASP 46 som var i henhold til anbefalingen. Men den ble så baktung som fy. Bare et under at jeg fikk den hel ned igjen.
                      Når jeg til slutt fikk balansert den slik jeg trodde den måtte være fikk jeg den ikke opp i det hele tatt.
                      Mulig den hadde funket bedre med en mye større motor.

                      Men nå er det vel svært varierende kvalitet på CMP, så mulig jeg bare var ekstra uheldig med min.
                      Her er i allefall noen bilder siden du skal bygge en selv nå. (Går ut fra det er samme?)
                      Ser jo veldig fin ut som sagt...
                      Attached Files
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        Hei! Jøss, flyr den ikke fint sier du`? Åpnet nettopp esken på min, ser jo veldig fin ut som du sier ja
                        Jeg har en 61 2takter som skal inn i nesen. Om den ikke balanserer med 61 motoren så setter jeg inn en 91.
                        Ville du skrive litt mer om hvordan den fløy?`Hadde en tojeiro 50 fra protech i 2006, den fikk jeg aldri av bakken i det hele tatt, hehe.

                        Comment


                        • #13
                          kommer ikke innpå siden, er det lagerstatus på brapris eller noe?

                          Comment


                          • #14
                            Kommer du ikke inn på denne linken? http://www.brapris.no/index.php/gode-tilbud.html
                            Er ikke så mange fly igjen, hehe.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by surpass View Post
                              Hei! Jøss, flyr den ikke fint sier du`? Åpnet nettopp esken på min, ser jo veldig fin ut som du sier ja
                              Jeg har en 61 2takter som skal inn i nesen. Om den ikke balanserer med 61 motoren så setter jeg inn en 91.
                              Ville du skrive litt mer om hvordan den fløy?`Hadde en tojeiro 50 fra protech i 2006, den fikk jeg aldri av bakken i det hele tatt, hehe.
                              Var ikke meningen å drepe forventningene før du fikk åpnet lokket av esken en gang. Som sagt. La oss håpe jeg var ekstra uheldig med min eventuelt om jeg gjorde noe feil.
                              For å få tyngdepunktet rett (dvs. i henhold til manual) surret jeg fast 110 gram bly oppå motorblokka. Sånn sett var jo utgangspunktet ikke det beste.
                              Batteriet festet jeg så langt frem som overhodet mulig. Var vel nesten under covlingen med det.

                              Når jeg fikk det opp hadde jeg ingen kontroll på flyet. Var sikker på det var radioen som streiket en stund (Spektrum) men fikk opp farten (full gass) så klarte jeg styre den sånn noenlunde.
                              Klarte å lande ved at jeg fløy over stripa på full pinne, tok en Immelmann eller split S eller hva det heter, og klarte til alt hell å lande i høy fart uten å skade flyet.

                              Alle mente det måtte være baktungt så jeg forsøkte med enda litt mer vekt. Da fikk jeg det ikke opp.
                              Kunne kanskje prøvd litt andre propeller ol. men jeg gadd ikke prøve. Hadde mer enn nok av andre "ordentlige" modeller jeg heller ville bruke tiden på.

                              Jeg vil tro en større motor vil hjelpe, slik at den ekstra vekten blir mer nyttig ved at du får mer power.
                              Kan jo hende de har flyttet CG i manualen senere (tror vel egentlig ikke det). På noen av bildene mine får du en ide om hvor jeg hadde det.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X