Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål til montering av PA Thrust 50 motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål til montering av PA Thrust 50 motor

    Jeg har et spørsmål om noe så enkelt som montering av en PA Thrust 50 motor i en PA Extra MX.
    Det står utenpå esken til motoren noe slikt som at "ved montering i PA-modell skal man fjerne et klips og en skive, senterhull i motorboks MÅ ikke forstørres".
    Jeg kan ikke se noe klips..?

    Det følger og en messinghylse med motoren som passer utenpå motorakslingen, og som akkurat passer i dette senterhullet i motorboksen. Men om jeg monterer den vil den bli klemt mellom propelladapter og motor, og bli med rundt. Da blir det friksjon mot hullet i motorbukken, (som jeg ikke kan forstørre?)

    På toppen av det hele, om jeg dytter litt hardt på motorakslingen så dytter jeg rotoren av statoren (eller hva man skal si på en outrunner). Mulig denne hylsa hadde hindret det. Det har jeg ikke sjekket.


    Noen som har montert det her før og vet åssen det skal være?
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

  • #2
    et bilde sier mer en 1000 ord

    Comment


    • #3
      på min har jeg montert den hylsen etter jeg monterte motoren.
      mener å huske jeg måtte dytte den litt inn i hullet som akselen til motoren kommer ut av.
      propelladapteret mitt stopper omtrent der hylsen begynner, så har ingen problemer på min mx
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

      Comment


      • #4
        "ved montering i PA-modell skal man fjerne et klips og en skive, senterhull i motorboks MÅ ikke forstørres".

        Hei det er skrevet det samme på alle Thrust motorer. På min PA thrustmotor 40 montert i en PA Ultimate har jeg tatt av seegeringen, det er helt rett magnet huset går at skyve tilbake men det gjør inget ting funker som bare det når motorn er montert som det skall.
        Dette er et av det beste oppsett jeg har haft.

        Hasse
        Hasse Øhlund.
        Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

        Comment


        • #5
          Jeg har PA MX med Thrust 50. Motoren min kom også uten klips og skive og "innmaten" kan skyves tilbake. Hyllsen ble jeg ikke klok på, så den ble ikke montert. Jeg har veldig mange turer på flyet så hylsen kan umulig være et must.
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • #6
            Hei, takk for tilbakemeldinger.
            Da dropper nok jeg den hylsa også. (Min stopper ikke der adapteret begynner, slik at min kommer i klem og blir med rundt slik den er nå. Må eventuelt slipe litt på den. Får se....)
            Propellen drar jo akslingen "rett vei" så det vil nok aldri bli noe problem.
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment

            Working...
            X