Unconfigured Ad

Collapse

Skalariktig og elektro?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Skalariktig og elektro?

Jeg spør om det er mulig på fly av en viss størrelse (vs 1,6 til 2 meter). Jeg har en Cessna 182 som jeg kjøpte el motor til, størrelsen på motoren var basert på tilsvarende vekt på fuel motor, og resultatet er at det er alt annet enn skala riktig. Den hovrer så fint så....

Jeg finner det rimelig meningsløst å ha bly i nesen, men er det mulig å få skala riktige el fly uten bly i nesen?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Masse batterier i nesa, og la dem stikke godt foran firewallen.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Kaptein Kok
      • Apr 2009
      • 296

Jeg har konverter alt fra 30CC til 200CC besinfly med elektro uten balanseproblemer.

Jeg er ikke sikker på hva som egentlig er problemet ditt her. For mye power, eller baktungt?

Skriv litt mer om flyet, motoren og hvilken bensin motor du erstatter.

Comment

• spitmk16
        • Oct 2005
        • 1367

Jeg erstattet en ca 51 cc fuel motor med el utgave. Flyet er en cessna 182. VS er 165. For å få vekten ned, og samtidig holde cg innen rekkevidde, måtte jeg ty til 2300 6s batteri. Resultatet ble en heftig fly som hovrer men har ikke lang flytid. 8 min er det jeg tør. Har ikke fløyet det mye
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• P-51D_OLD_CROW
          • Oct 2006
          • 840

Jeg har to fly som jeg har kovertert til el. En ESM Spitfire og en Jamara Pilatus Turbo Porter. Begge er perfekt balanserte uten et eneste gram bly ombord! Krevde litt overdimensjonerte motorer og dertil ESC og batterier. Begge flyr med makant batterioppsett, 2x5s 5000mah i serie. Riktig plassering av batteriene ga meg perfekt balanserte fly. En annen fordel med for kraftig motor er at du da kan bruke propellere i skalastørrelse og skala utførelse. De flyr skalalikt også da du ikke trenger fullt gasspådrag når du tar av. Her er noen bilder av Spitfiren med 20x10 Biela skalapropell.
          Attached Files
          Stig-Arne Isaksen

Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
          Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
          Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

Comment

Working...