Unconfigured Ad

Collapse

"Notoddensaken" - dom i dag.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Geir
    • Dec 2003
    • 37

"Notoddensaken" - dom i dag.

For de som er interessert ble følgende dom avsagt i dag;

Må sone

I dag ble det avsagt dom i saken. Mannen ble dømt til 90 dagers fengsel. 60 av disse er betinget med to års prøvetid.

- Det er han idømt for skadeverk av flyene som styrtet. I tillegg er han idømt erstatningskrav i samsvar med påstanden til aktor, overtredelse av loven om elektrisk kommunikasjon og idømt saksomkostningene på 5000 kroner, opplyser sorenskriver Håvard Skjeldås til Dagbladet.no.

Den såkalte Ecomloven har mannen brudd fordi han har sendt på frekvenser som det bare er tilatt å bruke for å styre modellfly. Mannen må nå punge ut til sine gamle fiender i modellflyklubben. Fire flyeiere får fra 20 000 til 70 tusen i erstatning, til sammen 212 000 kroner.

Mannen ble frikjent for forsøk på skadeverk, altså på de flyene som ikke styrtet. Han har hele tiden nektet straffskyld. Mannen får dommen forkynt på tirsdag, og kan da eventuelt anke.
  • Thinnthinn
    • Sep 2002
    • 1172

For mer info:
    http://www.modellflynytt.no/viewtopic.php?t=2189
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Ulven
      • Jun 2002
      • 451

Her er link til TA sine sider...

Med vennlig hilsen / Best Regards
      Freddy Ulvseth
      http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• Lumbajack
        • May 2002
        • 635

Triste greier...hele afæren mener jeg. Har fulgt med trådene som har gått på denne saken og vil ikke "begynne" noe igjen. Konstaterer bare at menneskets natur innholder "mørke" elementer som gjør seg slike utsalg.

Kjenner hverken til mannen eller til hvordan forholdet mellom tiltalte og klubben han var medlem i kom så galt avsted til å uttale meg kategorisk.
        Var det noe om uenighet om medlemskap i NAK eller NLF.....?

Menigsløst når en aktivitet som skal være til atspredelse og underholdning blir gjenstand for en smålig hevnaksjon basert på en filleting.
        Sikkerhetsaspektet vil jeg ikke begynne på en gang. Tenker med gru på hva som kunne ha skjedd.

Trist når en voksen mann (59) må stå skolerett å forklare/bortforklare besøket av en venn han ikke husker navnet på!! og hvorfor han hadde en kraftig radiosender i bilen på det aktuelle tidspunkt.

Min fulle og hele sympati til KMFK og de skadelidte i denne saken.
        Godt at vi har et rettsvesen som kan ordne opp i dette på en sakelig og uhildet måte. Gatejustis og hevn har aldrig ført verden videre.

Uenigheter og disputter med rot i RC-hobbyen er i seg selv latterlig.
        Uansett hvor seriøst vi tar denne hobbyen så er og blir hovedpoenget å ha det morro i felleskap. (helst da...) La oss gjøre samfunnet en tjeneste og finne ut av uenigheter på en grei måte ellers blir vi bare en gjeng voksne unger som slåss i sandkassa.

Jeg tviler ikke et sekund på at styret i KMFK har opptrådt sakelig i forhold til mannen fra Notodden-saken. Det finnes tross alt personer som er sta og usakelige og ikke vil se fakta i hvitøye eller vil bøye seg for flertallet i en gitt sak. Vanskelig å gardere seg mot slikt.

Stor takk til KMFK og ildsjelene der som har overskudd til å arrangere et flott arrangement som Notodden-stevnet er.

Ses på Notodden!
        Mvh

Olav Lund

Comment

• Ulven
          • Jun 2002
          • 451

Jupps.. enig.. og en ting til.. jeg kommer i hvertfall på årets stevne.
          Kan ikke la mannen vinne frem det han prøvde på..
          Håper mange andre også stiller opp..
          La oss ha en flott helg (og håpe han er inne til avhør eller lignende disse dagene).

Uansett så kommer jeg.. vi sees på Notodden
          Med vennlig hilsen / Best Regards
          Freddy Ulvseth
          http://freddy.ulven.com/rc

Comment

Working...