Announcement

Collapse
No announcement yet.

EF Extra 78" eller 88"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EF Extra 78" eller 88"?

    Noen som har flydd begge disse modellene og kan si noe om forskjellen på disse i lufta?

    Har motor/canister til 88" men den er jo ekstremt lang i kroppen og kan bli litt kronglete i forbindelse med oppbevaring og transport...
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

    Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

  • #2
    Affa har jo testet begge Edgene derfra... burde gi en liten pekepinn, selv om min "tro" er at Edgen virker bedre enn Extraen.

    (MFN) ModellflyNytt.no
    (MFN) ModellflyNytt.no
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg hadde kjøpt den som var mest praktisk. Og da er vel 78" ett bedre valg, mener jeg
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #4
        Det er jo 2 forskjellige maskiner jeg har testet, 78" er en Extra 300 elektro mens den andre er en 88" Edge 540 bensinversjon.

        Begge to flyr utrolig lett og fint. Hardware er utmerket. Sistnevnte fly brakk jo opp i hover da den stoppet og den gikk i bakken med meget kort stoppdistanse (4 cm) og overlevde...

        Den minste er el utgave og mye mer skjør en bensinutgaven, men har aldri vært noe problem for min del.
        78" utgaven er beregnet for 30cc bensinmotor og tror ikke den tåler en 50cc uten modifikasjoner.

        Velg den som passer best for ditt bruk i størrelse. Flymessig tror jeg du vil bli happy uansett hva du velger.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Han spurte vell om extraer i 78" og 88, ikke edgen. Men ef er vell et sikkert valg uansett hvilket fly og hvilken størelse.
          Ikke rare forsellen i lengde på de tre da

          extra 88" 2180
          Edge 88" 2170
          Extra 78" 1930

          Hær Edgen og extran 78" sammen
          Attached Files
          Last edited by xxl; 01-08-10, 18:34.
          BOOMA Intelliswitch

          Odd A Eriksen

          Comment


          • #6
            Er Extra i 78" og 88" det er snakk om! Om det ble 78" så har jeg ikke blitt å ødelagt den med en stor 50cc men selvfølgelig kjøpt en 30cc!
            Mvh Tommy Fosland
            Tromsø MFK

            Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

            Comment


            • #7
              Anbefaler en av disse:

              http://www.rcforumet.com/test_fly/au...xtreme_yak.htm
              http://www.rcforumet.com/test_fly/extreme/extreme.htm

              Disse flyr ekstremt bra og hva mer kan en forvente? Neppe noe mer.

              Hele Extreme Flight collectionen leveres av RcPro.no
              Leveres med komplett hardwarepakke i super kvelitet.


              Jeg har ikke testet Edge, men den står vel ikke langt unna døra snart?

              mvh.
              Rolv Leirro
              Last edited by Raptor; 03-08-10, 11:44.
              Mvh.
              Rolv Leirro

              Comment


              • #8
                Den største. Alltid den største
                Geir


                3D plane - 1D brain

                Comment


                • #9
                  Er redd det vil bli den største ja, siden motor osv til den allerede er i hus! Så får utfordringene med oppbevarng (i hovedsak) og transport komme i 2. rekke...
                  Mvh Tommy Fosland
                  Tromsø MFK

                  Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                  Comment


                  • #10
                    Valget er tatt, det ligger allerede en 88" og venter hjemme. Nesten som man ønsker ferien var kortere... Takk til gjengen fra Tromsø som tok modellen med seg! Ble kjøpt fra Rcpro, som hadde den med seg på stand under NNM i Bodø.
                    Mvh Tommy Fosland
                    Tromsø MFK

                    Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                    Comment

                    Working...
                    X