Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger en rask kvikklink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger en rask kvikklink

    Jeg har en litt stor piper cub med vingestag. Denne modellen synes jeg ikke kan flyes uten disse stagene.Men er så lei av å måtte skru av på de 6 skruene som er nødvendig.
    Har noen ett forslag til en enkel type "kvikklink" som kan brukes til dette?
    PS: Har leta så godt jeg kan i de forskjellige nettbutikker, men finner liksom ikke det rette.
    på forhånd takk

  • #2
    Je har en Seagull Super Decathlon 120. På den er vingestagene festet ganske "smart" (se bilde.)

    Page not found

    Man skrur en bolt med hull i inn i vingen, da er det bare og klipse vingestagene på.
    Last edited by Burley; 23-08-10, 20:24.
    Kristian Bjørke - Kongsvinger MFK

    Comment


    • #3
      Graupner har det du leter etter. IMPX solgte disse før, men nå er vel dessverre IMPX borte...
      Ser slik ut, fins i minst to sizer: 404 Not Found
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        finnes det no norsk forhandler tro?

        Comment


        • #5
          Originally posted by arvid View Post
          finnes det no norsk forhandler tro?
          Hvis ikke M5 er for stort, finner du dem hos Biltema.

          404 - biltema.se

          Comment


          • #6
            Gjetter på at de butikkene som fører Graupner-sortimentet skulle være i stand til å ta inn 3 par til deg via sine normale kanaler?
            Har to par hjemme, men de skal på to fly som er under bygging dessverre. De ble kjøpt hos IMPX.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Prøv og send en mail til Kyosho kløfta, tror de kjøpte opp av IMPX.
              Kansje ett skudd i blinde, men.


              Henrik
              Henrik Lauvli
              Clouds fly, Kyosho Calmato, Kyosho Calmato Sports
              TWM Cub Clipped Wing 1/6, Raptor 50 og Futaba 6EX
              MIkroflyger

              Comment


              • #8
                Nortrading har disse 404
                Knut

                Comment


                • #9
                  Hele vinger trengs normalt sett ikke stag, men er det scaladetaljer en er ute etter så skal stagene være påplass. Eks. spesiellt Cub, Bellanca osv. Er staget bærende i konstruksjonen (eks. delbar vinge) så er nok en kvik-link noe i svakeste laget og kan gå opp (vris av) under belastninger. På min World Models 1/4 scala Cub med delbar ving er det nok ikke noe vei utenom enn å skru stagene fast med umbrako og låsemutter (nylock). Stagene ellers er festet under transport til sine vingehalvdeler.
                  Mvh.
                  Rolv Leirro

                  Comment


                  • #10
                    Hei Arvid!

                    Skjønner heller ikke helt hvorfor du ikke har vingestaga ferdig festa på vingehalvdelene. Har gjort det sånn på min Auster, to skruer mot kroppen, monteres flyklar på stripa på 5 minutter.

                    mvh Terje
                    Terje Pedersen

                    Indre Østfold Modellflyklubb

                    91399490

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by KRE View Post
                      Nortrading har disse 404
                      Glemte gode gamle Nortrading ja
                      De har dem i 4mm også 404

                      Er forresten disse som er med i settene til blant andre MPX BigLift II (Som neppe lages mer). Genialt enkle, og robuste.
                      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                      Comment


                      • #12
                        Takk for hjelpen alle sammen. Terje har ett poeng, men jeg transporterer vingen (som er hellimt) i en vingepose jeg har lagd. Ser for meg at disse støttene kommer til og k dde litt inni posen når jeg skal ta de ut og inn. Hehe.
                        Kjell på nortrading er en tidligere flykompis og seriøs som få, så bestiller nok disse.
                        Igjen..............takk for hjelp og tips.

                        Comment

                        Working...
                        X