Announcement

Collapse
No announcement yet.

delta vinge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • delta vinge

    er det noen som har litt erfaring med delta vinger her?
    er det vanskelig?
    er det nødvendig med computerradio?
    jeg har en gammel 2-kanalers attack fra futaba, kan jeg bruke den?
    hvor mye koster en liten delta vinge?
    er Flash 4 System X FM en grei radio til å fly delta med? er det v-hale mix på den?
    hvor kan jeg få kjøpt en slik vinge?
    nødvendig med mikro mottakeer/servoer?

  • #2
    Blir veldig mye tja her. Se på "gule sider" delen, eller så er det annonsører her på sida som selger vinger. Om du trenger mini eller mikro servoer kommer ann på om det er viktig for deg å få vingen veldig lett, og hvilken vinge du velger. Du trenger en miks for å få brukt vingen, om du kjøper noe til radioen du har nå, eller om du kjøper en ny får du avgjøre selv. Jeg ville kjøpt en ny, da slipper du blant annet å bruke 2 stikker (den radioen du har er vel en standard 2 kanals stikke radio med en funksjon på hver stikke?)

    Om det er vanskelig kommer litt ann på om du har flydd før eller ikke, og også hvilken vinge du velger. Generelt tåler disse mye, så et lite kræsj pleier ikke ha den helt store betydninga.

    Computer radio er som sagt ikke en nødvendighet, man kan få kjøpt en løs mikser, men jeg ville absolutt anbefale deg å kjøpe en radio. Ta en titt på Graupner MC-12 (har den selv), og er veldig fornøyd. Den flash radioen du snakker om er det godt mulig at er helt grei, men jeg har ikke noe erfaring med den.

    Comment


    • #3

      Hvis jeg velger en stor vinge kan jeg vel bruke standard radio utstyr?


      Det er en "standard" stikkeradio ja.

      Hvor mye koster en Graupner mc-12?

      Brukt?

      Eneste fly erfaringen jeg har er med et DISCO seilfly. Har også litt erfaring med elektrobil, seilbåt og noen selvbygger prosjekt.

      <font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: dietah den 2002-05-27 23:23 ]</font>

      Comment


      • #4
        Velger du en litt stor vinge skulle ikke standard størrelse servoer være noe stort problem (har selv brukt det på vector, den er samme str. som f.eks. luna).

        Hvor mye radioen koster er jeg jaggu ikke sikker på, sjekk diverse sjapper rundt på nettet, tror rc-seilfly.no (Torbjørn & Kåre) er billige (muligens billigst) på graupner radioer og annet utstyr. Det er ikke veldig lenge siden den kom ut fra Graupner, så det vil vel kanskje være et lite problem å få tak i den brukt ennå.

        Er du forsiktig, og begynner med håndkast fra bakketopper (ikke hang), skulle det nok gå bra å lære seg å fly.

        Comment

        Working...
        X