Jeg lurer på om det er et "oldtimer" miljø i Norge?
Jeg tenker da på modeller fra 30-40 og 50 tallet. Selv har jeg en Simplex, Brooklyn Dodger og Buzzard Bombshell. I løpet av vinteren håper jeg å få ferdig Flying Quaker. Av motorer er det elektro for bynære strøk og Ohlsson & Rice + Rocket .45 der det passer seg, Udempa bensinmotorer fra 40-50 tallet er ikke lydløse...
Detter er modeller som i utgangspunktet er "free flight" men som get nå er døtta inn små servoer osv..
I disse "kjempestoreavansertemodellfly" tider syns jeg det er litt morro å ta en tur tilbake til utgangspunktet: en tegning fra et utenlandsk blad fra 40-tallet som må forstørres på milimeterpapir med hjelp av passer og linjaler, handle inn flak, flis, dop og lim ivei..
Er det bare jeg som er retro eller er det fler?
Morten
Jeg tenker da på modeller fra 30-40 og 50 tallet. Selv har jeg en Simplex, Brooklyn Dodger og Buzzard Bombshell. I løpet av vinteren håper jeg å få ferdig Flying Quaker. Av motorer er det elektro for bynære strøk og Ohlsson & Rice + Rocket .45 der det passer seg, Udempa bensinmotorer fra 40-50 tallet er ikke lydløse...
Detter er modeller som i utgangspunktet er "free flight" men som get nå er døtta inn små servoer osv..
I disse "kjempestoreavansertemodellfly" tider syns jeg det er litt morro å ta en tur tilbake til utgangspunktet: en tegning fra et utenlandsk blad fra 40-tallet som må forstørres på milimeterpapir med hjelp av passer og linjaler, handle inn flak, flis, dop og lim ivei..
Er det bare jeg som er retro eller er det fler?
Morten
Comment