Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oldtimers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oldtimers

    Jeg lurer på om det er et "oldtimer" miljø i Norge?

    Jeg tenker da på modeller fra 30-40 og 50 tallet. Selv har jeg en Simplex, Brooklyn Dodger og Buzzard Bombshell. I løpet av vinteren håper jeg å få ferdig Flying Quaker. Av motorer er det elektro for bynære strøk og Ohlsson & Rice + Rocket .45 der det passer seg, Udempa bensinmotorer fra 40-50 tallet er ikke lydløse...
    Detter er modeller som i utgangspunktet er "free flight" men som get nå er døtta inn små servoer osv..

    I disse "kjempestoreavansertemodellfly" tider syns jeg det er litt morro å ta en tur tilbake til utgangspunktet: en tegning fra et utenlandsk blad fra 40-tallet som må forstørres på milimeterpapir med hjelp av passer og linjaler, handle inn flak, flis, dop og lim ivei..

    Er det bare jeg som er retro eller er det fler?

    Morten
    Parkzone Mustang
    Brooklyn Dodger
    Simplex 40
    Graupner Topsy

    På byggebordet:
    Stinson Reliant SR9 fra Berkley Models tegning
    Gloster Gladiator 1/10 (Thörn)
    Brian Taylor Gloster Gladiator
    Buzzard Bombshell

  • #2
    Jeg liker "oldtimere" også. Lurer på det samme og har flere oldtimere i kø på byggerommet...
    Hans-Peter Röder
    http://www.phoenix-rc.org/
    www.jetsofnorway.no

    Comment


    • #3
      Jeg er også ganske retro innimellom. Jeg har blant annet bygget en Kivi Coop Coupe strikk modell fra: BMJR Models Strikkmodeller er en ganske krevende disiplin. Ganske utfordrerne å trimme og fly en friflukt strikkmodell. BMJR har mange flotte old-timer byggesett.

      Jeg har også en Babe'Moth fra:Retro RC LLC Web Site artig modell som er inspirert av 30 tallets racere.

      Og Graupners "Grosse UHU" som kanskje er mer en klassiker. Liker å gå tilbake til røttene og bygge i Balsa og finer.
      Attached Files
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Her er Babe'Moth, fikk den ikke med i innlegget.
        Attached Files
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment

        Working...
        X