Unconfigured Ad

Collapse

2 trottle kanaler på stikka, mulig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

2 trottle kanaler på stikka, mulig?

fikk lyst på dette flyet: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=16894& og jeg vil bestille motorer fra kina. Problemet er at motorene derfra er litt ujevne når det gjelder output. Er det mulig å ha motor nr 2, på kanal 6 feks. Dvs å mikse den sammen med trottlekanalen.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

Om du mikser throttle til å gi signal på to utganger på mottakeren, så vil du jo sitte igjen med samme problemet. (Om det er å få motorene i synk. du er ute etter). Løsningen ville kanskje vært å mikse som du sa, og få med et potmeter eller en trimknapp til å justere
    den ene kanalen med.
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Originally posted by Jostein
      Om du mikser throttle til å gi signal på to utganger på mottakeren, så vil du jo sitte igjen med samme problemet. (Om det er å få motorene i synk. du er ute etter). Løsningen ville kanskje vært å mikse som du sa, og få med et potmeter eller en trimknapp til å justere
      den ene kanalen med.
      På en del sendere, så kan du velge om timen skal bli med på slavekanalen eller ei, i så fall, er det jo ikke noe problem.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

• Jostein
        • Jan 2008
        • 1161

Jepp. Det er ganske vesentlig hva slags sender det er snakk om.
        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• affa
          Administrator
          • Jul 2002
          • 5877

Har flydd min i dag med y-kabel og det fungerte meget bra. Tråden oppdateres senere i dag når freden har lagt seg

mvh
          Alf

Sendt via Tapatalk fra min HTC Desire

Comment

• erlend
            • Apr 2004
            • 528

Jeg har mikset motorene på min Great Planes PBY Catalina. Brukte tre mixer. Throttle->AUX (motor nr.2), Rudder->Throttle og Rudder AUX. Har også én bryter for å aktivere miks 2 og 3 da jeg sikkert ikke får bruk for de i luften. Tanken var bare å gjøre taxing på vann litt lettere. (Så ser det litt tøft ut å fyre opp én motor av gangen )
            Hvis du finner ut at den ene motoren alltid har litt mer power enn den andre trenger du bare å bruke den første miksen og angi differensiering.
            Run, live to fly, fly to live, aces high!
            Erlend Larssen

Comment

• johanngj
              • Nov 2007
              • 533

En annen fin måte å gjøre dette på er å bruke helikopterprogrammet på radioen din. (Siden du har trex450.) Da bruker du pitch-kurve som motor 1 og throttle-kurve som motor 2. Husk å sette vanlig 90 graders swash, med én kanal på pitch ikke 140 grader som på trex med eCCPM og tre kanaler som fungerer sammen. Da kan du differensiere på kurvene om motorene er litt ulike. Og med flightmodes kan du da velge å bare bruke f eks motor 1 i en høyresving under taxing. Da kan du "starte opp" en og en motor og ruse dem individuelt også. Men du mister sannsynligvis avansert flapsmixing om din radio har dette, og du hadde tenkt å benytte det. Flott om du oppgir hvilken radio du bruker.
              Med vennlig hilsen
              Johannes Gjessing GMFK
              || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• affa
                Administrator
                • Jul 2002
                • 5877

Her er forresten monteringstråden: http://www.modellflynytt.no/showthre...617#post249617

Comment

• spitmk16
                  • Oct 2005
                  • 1367

Originally posted by johanngj
                  En annen fin måte å gjøre dette på er å bruke helikopterprogrammet på radioen din. (Siden du har trex450.) Da bruker du pitch-kurve som motor 1 og throttle-kurve som motor 2. Husk å sette vanlig 90 graders swash, med én kanal på pitch ikke 140 grader som på trex med eCCPM og tre kanaler som fungerer sammen. Da kan du differensiere på kurvene om motorene er litt ulike. Og med flightmodes kan du da velge å bare bruke f eks motor 1 i en høyresving under taxing. Da kan du "starte opp" en og en motor og ruse dem individuelt også. Men du mister sannsynligvis avansert flapsmixing om din radio har dette, og du hadde tenkt å benytte det. Flott om du oppgir hvilken radio du bruker.
                  Jeg har spektrum DX7
                  Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• kimhey
                    • Aug 2006
                    • 132

Hei,

Jeg har 2 og 4 motors fly, med både billige kinamotorer og AXI motorer. Problemfritt i det store, men de gangene jeg har opplevd "usynkron" motorrespons/output, har det vært ESC som er krangletet. Slet lenge med å mixe bort ujevnt drag fra tomgang til WOT, helt til jeg byttet den ene ESCn, og alt var i orden. Kan selvfølgelig være tilfeller med "ujevn output" som du sier, men har ikke oplevd det....ennå

Mine oppsett er å mixe rudder til throttle, får å taxe bedre. Litt dårlig propwash over sideroret gjør dette "nødvendig" med flermotors (om ikke propellen står i linje med sideroret).

Alle modellene er bygget av 6mm depron fra butikkkjeden Fix.

4 motorsflyet (Sandringham) har motorer til 6$ stk

Kim
                    Attached Files

Comment

Working...