Er det noen målestokk på når man er amatør eller proff i forhold til hvor mange fly man har bygget?
Kom i en artig "diskusjon" om dette, der en mener at hvor god man er til å bygge fly avhenger av hvor mange fly man har montert. Vedkommede hevdet dette:
12 -13 fly: Nybegynner.
120 - 130 fly: Såvidt begynt å få noe erfaring.
1200 - 1300 fly: Da bør man kunne det meste.
Ut i fra dette vil i hvertfall jeg aldri ha sjangs til å bli noe særlig god... Og ikke har jeg så mye penger at jeg kan oppnå det heller:
La oss ta en LAVT anslag (og ikke ta med kostnader til andre ting) og si at ett fly koster kr. 1000,-. 1300 fly vil da ha kostet 1 300 000. 1 MILLION 3 HUNDRE TUSEN KRONER!
Jeg trodde vel at erfaring med modellflybygging er som å kjøre å kjøre bil: Noen kan ha hatt drøssevis med biler i årevis, men burde vel egentlig aldri ha hatt førerkort, mens andre er født med "ratt mellom henda" (i stedet for med ski på beina, he, he) og mestrer bilkjøring fra "dag 1".
Hva mener dere?
Kom i en artig "diskusjon" om dette, der en mener at hvor god man er til å bygge fly avhenger av hvor mange fly man har montert. Vedkommede hevdet dette:
12 -13 fly: Nybegynner.
120 - 130 fly: Såvidt begynt å få noe erfaring.
1200 - 1300 fly: Da bør man kunne det meste.
Ut i fra dette vil i hvertfall jeg aldri ha sjangs til å bli noe særlig god... Og ikke har jeg så mye penger at jeg kan oppnå det heller:
La oss ta en LAVT anslag (og ikke ta med kostnader til andre ting) og si at ett fly koster kr. 1000,-. 1300 fly vil da ha kostet 1 300 000. 1 MILLION 3 HUNDRE TUSEN KRONER!
Jeg trodde vel at erfaring med modellflybygging er som å kjøre å kjøre bil: Noen kan ha hatt drøssevis med biler i årevis, men burde vel egentlig aldri ha hatt førerkort, mens andre er født med "ratt mellom henda" (i stedet for med ski på beina, he, he) og mestrer bilkjøring fra "dag 1".
Hva mener dere?

Comment