Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 vs 2 batterier, 2 motors fly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1 vs 2 batterier, 2 motors fly.

    Sykt lyst på elefuns DC-3 fly, der man logisk nok har 2 motorer. Jeg ser at de anbefaler 2 3500 mah batterier. Jeg klarer ikke se at dette kan være bedre enn 1 batteri, der man forer 2 esc fra samme batteri.

    Batteriet jeg hadde i tankene var et 6000 mah 3 s batteri, som driver begge motorene.

    Håper noen har synspunkter på saken.

    SMC DC3 Dakota 215cm ARF dette flyet snakker jeg om
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Vet ikke om det er mye til hjelp, men jeg har noen mindre to motors fly, bla GWS C-47 som jeg har flydd på et batteri uten problem, men da snakker vi 1000 mah. Og 2x3500 er jo 7000 mah, finnes det så store 3 cellers batteri, og er de billigere enn å kombinere to batterier? Et godt poeng uansett med å bruke flere pakker er at du slipper å erstatte hele batteriet hvis en celle skulle bli ødelagt.
    Last edited by Kyrre; 13-09-10, 11:09.

    Comment


    • #3
      Bra poeng med at man ødelegger mer med ett stort batteri...
      En fordel med to batterier er at man kan holde seg til korte kabler?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Originally posted by joo View Post
        Bra poeng med at man ødelegger mer med ett stort batteri...
        En fordel med to batterier er at man kan holde seg til korte kabler?
        Jeg tror jeg hadde gått for å ha batteriet(ene) i kroppen uansett. Ute på vingen er de svært utsatt, og selve vingen knekker lett av. Så kablingen blir omtrent den samme.

        Jeg tror jeg går for 2 batterier gitt, takk for alle innspill
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          Hei,

          Jeg flyr min med 2x3S og det fungerer ihvertfall bra. Du må uansett ha de langt frem i nesa med luke under så om du velger ett stort 3S batteri så ser jeg det som uproblematisk. Fordelen jeg ser at jeg har mer bruk for 3S batterier i str 2500-3500 mah enn ett 3S på 5-6000....
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment

          Working...
          X