Unconfigured Ad

Collapse

vekt på flyet, 60-90 size

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

vekt på flyet, 60-90 size

heisann,
    lurer litt på dette med vekt på et fly, jeg kjøpte et seagull edge 540, ser ut som om det er utrulig lite brukt.
    men det med håndfølelse føles tungt ut, tidligere eigeren har brukt en os 120 med pumpe, jeg tenker jeg skal sette i en 26cc rcg. det er 200g mer på bensin motoren kontra fuel motoren. utifra info jeg har funnet om flyet, så var det med tidligere oppsett 4100g.

"jeg legger en quote av det jeg fant: Edge 540 fra seagull. vingespenn 162, lengde 136
    Motor anbefalt av produsent er 70-90 4-takt, men da spørs det om droget på 4100g (er stadig på slankern) hadde forlatt moder jord.
    Så i nesen sitter nå en os 120/m pumpe som for øyeblikket sviver en apc 16/6 som holder det det hele oppe uten spesielle anstrengelser.
    Ellers en god mix av Hitec og HD Power servoer som styres av en JR 9x2 synt sender med synt mottaker.
    Fint fly som gjør seg god på himmelen og har den responsen en pilot kan forvente av en ellers billig modell.. "

igjenn, så hvordan slanker jeg en slik modell? jeg ser han har forsterket en del rundt om med epoxy, og der er det en del søl rundt i flyet. kan jeg bare etter hvert trekke bort betrekningen og begynne å hyle utav?
    men viktigste av alt, vil det være flyve dyktigt? hehehehe mtp 4200g fordelt på 1620mm vinge spenn. finner desverre ikke info om flyet, finner en hel del mye andre edger, men ikke dennne her.
  • Guest

#2 Unapproved
    Helt ærlig, tror jeg det blir tungt. Og en 160cm edge er ikke beregnet for 26cc bensin
    Jeg hadde en 188cm somenzini yak, den flyr fint med 26cc.

Men fly vil den nok selv om det ikke kommer til å bli den letteste å håndtere.

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

æsj, det suger jo, jeg kjøpte den i tåke, faen og! såg ikke så mye på annonsen, skulle egentlig undersøke dette nærmere, men blei ikke tid, så pluttseligt så kom den i posten :S
      jeg tenker det bare er 200gram forskjell, og jeg kan i værste tilfelle skjære bort det tykke motorfestet, og fabrikere et nytt lettere selv. vil jo spare mangen gram, vil jo selvsagt bruke det jeg har :S no har jeg i tillegg solgt alle fuel motorene mine.

Comment

• Guest

#4 Unapproved
        Tja, prøv å slanke den.
        Kan jo hende jeg tar feil, men...............
        Har hatt en 60 size segull selv og de er jo ikke veldig lette. Men fine og se på

Visst ikke kan den jo være fin med elektro

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

jaaaa, kansje elektro men no har jeg denne motoren, og du vet altid så skjer dette, skulle bare ha en mindrer modell jeg før carf extraen kom i hus. og han fikk den send med posten for billig penge. har ikke sett så meget på modellen siden jeg har fått en ny modell, på 50cm lengde, 3360g tung, og skriker litt før den skal ha fuel
          men jeg ser jo at dette her er tungt bygget, materialet i hele motor festet kan se ut som om det er fabrikert av mdf, også er det sausa inn med noe tykke greier som minner om blank industri maling (epoxy) jeg skla ta et bilde og legge inn her, har du noen modeller liggendes med motorbukken "naken" så kansje om du har ork, sendt meg bilde frem i fra, side og topp. så jeg kan se og kopiere et i 6mm kryssfineer

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

her er noen bilder av epoxifiseringen og motorbukken
            Attached Files

Comment

• Guest

#7 Unapproved
              Jeg har bare bilder av litt større bensinmodeller om det hjelper?

Comment

• kapia
                • May 2005
                • 1435

jada, bare jeg ser litt hvordan det er forma, så lager jeg egen variant jeg etter hvert, er 6mm fineer på byggern ok å bruke?

Comment

• Guest

#9 Unapproved
                  Noen.....................
                  Attached Files

Comment

• kapia
                    • May 2005
                    • 1435

tusen takk! heehheeh, dette er jo store modeller med mindre motorbukker enn det er på den 60 saken jeg har hehehee takk fir hjelpa med bilder, jeg skal ta å veie modellen med skikkelig vekt også ser jeg hva jeg gjør.

Comment

Working...