Unconfigured Ad

Collapse

Modeltech

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klausre
    • Oct 2025

Modeltech

Noen som vet om noen forhandlere (norske) som forhandler Modeltech ARC modeller.

Lurer også på om noen har Cap 21'en til Modeltech. Flyr den bra, og ikke for tung? Holder det med en O.S. 70 FS? Min gode gamle EZ-Cap 21 fløy perfekt med 70'ien. 91 blir for tungt...
  • JarKri
    • Jun 2002
    • 158

Hei. Jeg har selv en Modeltech Sukhoi su-29. Dette flyet er meget lett i forhol til str. Vingespennet er 148. Kan lande dette flyet nesten som en trainer. Fløy dette flyet med en OS 46fx, men tror det er mye morsommere med en OS FS 70. Jeg selger det for 1700kr. Strøkent fly. Hvitt, lyseblått og gult. AEROSPACE sticker etc. Ta kontakt hvis du er interessert.(92235376)
    Jaran

Comment

• klausre
      • Oct 2025

Hvor kjøpte du den, eller hvor selger de Modeltech?

Comment

• pleym
        • Dec 2001
        • 909

Definitivt morsommere med OS 108! (Dette er ikke noe jeg finner på)

Vi i modellflygruppa på høyskolen i agder har (hadde) en sånn med nevnte motor.

Noen synes kanskje det var litt drøyt, men jeg skal love den gikk vertikalt! Nå er den visst ikke hel lengre, men det ryktes reparasjon.

- Richard Pleym

Comment

• klausre
          • Oct 2025

Må spørre igjen......
          Noen som vet om noen forhandlere (norske) som forhandler Modeltech ARC modeller.

Comment

• Thomas Revå
            • Apr 2002
            • 150

Et fly med vingespenn ca. 1,5 meter, sånn halvveis riktige proposjoner i forhold til skala med tanke på kroppslengde og 108 motor? Synes at FS 70 høres tungt ut også jeg.

Er en i klubben som har en Cap av et eller annet slag, vingespenn 150-160 eller noe i den duren med en OS 108 motor, og det er overmotorisert.. Går veldig fort, vertikalt også, ingen fare med det, men det blir bare alt for tungt til at det flyr bra.

Om flyet veier så mye i utgangspunktet at det er nødvendig med en så stor motor tror jeg et annet fly ville vært lurt å tenke på.

Comment

• klausre
              • Oct 2025

70 motoren er helt perfekt, og det absolutte 4-taktsvalget (min erfaring) hvis man ønsker 4-takter isteden for f.eks. en 46 2-takter på en 40 size fly . 91'en blir derimot litt for tung, hvis man ønsker normale flyegenskaper....
              4-takteren har momentet og lyden (ikke prisen...) jeg er ute etter.

<font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: klausre den 2002-06-11 14:50 ]</font>

Comment

• Thomas Revå
                • Apr 2002
                • 150

Hvor mye veier 70FS i forhold til en standard 46 totakter? Kan sikkert finne det et eller annet sted på nettet, men jeg er passe lei av å browse gjennom x antall japanske sider på leting etter forskjellige fakta

Comment

• klausre
                  • Oct 2025

O.S. 70 FS veier 570 gram, og 46 FX veier 376 gram. Til informasjon veier 108 FSR 750 gram

Comment

• Thomas Revå
                    • Apr 2002
                    • 150

Ok, det er jo absolutt en vekt som er til å leve med. Forresten, veit du ca. hvor mye flyet veier/vingebelastning? Har modeltech eller andre noen sider med info om flyet?

Comment

• pleym
                      • Dec 2001
                      • 909

Som det ble nevnt tidligere så er flyet i utgangspunktet veldig lett, så vekten ble ikke noe problem. Flyet viste ingen stygge flikk tendenser det jeg kunne se.

Ikke det at jeg uten videre vil anbefale et slikt oppsett.

- Richard

Comment

• Kamikasi
                        • Dec 2001
                        • 48

Har hatt to Cap 21 som jeg solgte vidre til to klubbkamerater før jeg fikk flydd de.
                        Det ble/blir (en er havarert) brukt .60 motorer i disse og de gikk veldig bra med 60 2t.
                        Lurer på om ikke RC-Flight fører Modeltech??
                        Men jeg tror Cap 21 er gått ut av produksjon.
                        Ta en titt på http://www.rcflightunlimited.com/index.asp
                        Her finner du Kit Reviews av mange modeller, Cap 21 også.
                        Du kan jo høre med NM, eller ringe til Svein Yttervik i Bardu 77 18 17 04 å høre om han har en slik liggende, han er vidreforhandler for NM og har 20% lavere priser.

Svein c",)

Comment

• klausre
                          • Oct 2025

Crappy.... Ingen ser ut til å ha Modeltech lengre
                          Men jeg gir ikke opp

Comment

• heike
                            • Nov 2001
                            • 216

Hvor få tak i de gode gamle modeltech modellene.

Hvis det er noen som vil ha tak i modeller fra Modeltech så vet jeg at Lasse på Modell og Hobby i Narvik har liggende noen av de gode gamle. Husker ikke hvilke men det er bare å ta en telefon til han .
                            Han har forresten en haug med modeller som selges til halv pris pga. av en brann han hadde i butikken for et år siden. De fleste modellene er kun røykskadet så her kan man gjøre et skikkelig varp. Tro meg ,men mange av de modellene han har får man ikke tak i lenger. Før brannen så var butikken hans den største i Norge når det gjaldt utvalg. ( jeg har vært innom alle de andre i Norge så dette står jeg for)
                            Har selv en Cap 21 med en 90 firtakt i nesa og en China Clipper med en 40 totakt i nesa som går som et lyn(China Clippern kjøpte jeg på brannskadesalget for 360.- ordinær pris var 1300. - vingen var litt smeltet men det var fort gjort å fikse-)

Vennlig hilsen
                            Kenneth Kåsereff
                            Aktivitetsleder i NMFK

Kenneth Kåsereff

I hangaren:

Masse seilfly
                            Masse Pattern/F3A
                            Masse depron
                            Haugevis med prosjekter

Og alt flyges med JR selvsagt

Comment

Working...