Unconfigured Ad

Collapse

EXTRA 300 SPECIAL 50cc slanking

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

EXTRA 300 SPECIAL 50cc slanking

kjøpte for noen uker siden en brukt extra 2.15m, forrige eier har vært glad i tykke,tunge og masse treverk inni modellen, å han var nok enda gladere i epoxylim,det var 2 batterier montert, samt en mekanisk hjemmelaga killswitch,å sånne 10kg kinaservoer på den,
    da var det bare å plugge inn dremelen, har røska ut mye treverk inni modellen,måtte ofre litt betrekning under for å få ut den 8mm kryssfineerplata som var sausa inn under modellen (denne har ingenting med feste til understellet å gjøre).
    når det var gjort var det å begynne å kutte og lime inn disse kjekke trepinnene fra biltema: http://www.biltema.no/no/Fritid/Fril...ill/Trepinner/

batteria blir byttet ut med 2sellers 3700mah LIPO og 15A regulator som forsyner mottaker og tenning,

før jeg begynte så veide kroppen uten vinger: 7.48kg
    etter letting så veier kroppen uten vinger :5.85kg

dette er jo MASSE, skal dobbeltsjekke vekta en gang til da jeg syntes dette er myyye men stemmer vekta så er jeg veldig fornøyd

motoren er en turnigy 52cc, propellen som stod på var en PLASTIKK-propell 20x8, der fikk jeg en thrust på 9.50kg
    har montert en trepropell nå 20x10, klarer 9.47kg med denne, klarer kanskje litt med med finjustering av motoren.
    motoren forøvringt går imponerende fint på tomgang, så dette blir kjekt å teste ut.
    motoren var fora ut med en pose skiver, dette fiksa jeg ved å bruke gjengestenger å mutter på hver side (se bilde).

mitt neste prosjekt blir å plassere lipobatteriet på rett plass sånn at tyngdepunktet blir sånn høvelig greit,

er det noen som kjenner til denne modellen å vet hvor tyngdepunktet skal være?
    Attached Files
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

er det absolutt ingen som kjenner til denne modellen? finner ingen manual der det står noe om tyngdepunktet, burde det være greit ta første turen med CG på vingerøret?
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.

Comment

• ronnynorge
      • Jan 2008
      • 1231

Skal være flygbart med cg på vingerøret.
      Ronny Andreassen
      Sunndal/Vinnu
      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
      3DHs 33" EPP
      JR 9303 2,4

Comment

• lillejon78
        • Dec 2005
        • 1530

Originally posted by ronnynorge
        Skal være flygbart med cg på vingerøret.
        ja skal egentlig det, men skal prøve å få det litt forann for å ikke få noen overaskelser
        tar sikkert med meg flyet innover t øra om jeg kommer
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.

Comment

• Raptor
          • Sep 2003
          • 837

Det er nok Kinamann som har bygget denne modellen (ser det ut som) De hjemmelagede standoff som motoren står på vill jeg ikke brukt til innkjøring i benk engang for en har bruddstykke i hver gjenge. Dette er kun greit til å beregne avstand fra firewall og frem til spinner.
          Epoxy er greit i tankrom, canistertunell. Bensinmotorer spytter en god del de også fra gasser. Skal en ta vekk masse treverk så bør en ha litt peil. Er modellen gammel og sliten så bør betrekningen av og en kommer mye bedre til. Men men uansett Lykke til.
          Mvh.
          Rolv Leirro

Comment

• Ola
            • Jul 2004
            • 251

Er ikke dette en Wild Hare 300 SP da? Kræsja min i vår etter lang og tro tjeneste og har 2 sett med høyderor og et turtledekk liggende om du er interessert. Modellen flyr helt nydelig. Tror også jeg har manualen liggende på en pc hjemme. Skal sjekke i morgen kveld. Du kan også gå inn på Wild Hare forumet på RC universe. Det har stått en masse om denne modellen der.
            Ola
            Elverum Flyklubb Modell
            www.efkm.org

Comment

• lillejon78
              • Dec 2005
              • 1530

Originally posted by Raptor
              Det er nok Kinamann som har bygget denne modellen (ser det ut som) De hjemmelagede standoff som motoren står på vill jeg ikke brukt til innkjøring i benk engang for en har bruddstykke i hver gjenge. Dette er kun greit til å beregne avstand fra firewall og frem til spinner.
              Epoxy er greit i tankrom, canistertunell. Bensinmotorer spytter en god del de også fra gasser. Skal en ta vekk masse treverk så bør en ha litt peil. Er modellen gammel og sliten så bør betrekningen av og en kommer mye bedre til. Men men uansett Lykke til.
              å da er DU rette mannen å spørre mener du?

tror ikke de 6mm gjengestengene skal by på noen problemer for den late 50cc motoren, ang slanking så bruker jeg sunn fornuft, den fløy som en drøm å eneste jeg ikke likte var motorkraften, (skulle nok satt i en dle55)
              noen depronkjerrer.
              futaba10c 2.4ghz.

Comment

• Decathlon
                • Nov 2001
                • 234

Originally posted by lillejon78
                ...

tror ikke de 6mm gjengestengene skal by på noen problemer for den late 50cc motoren,
                ...
                Handler vel mer om vibrasjon fra motor, enn om den er lat eller sprek...
                Mvh Tommy Fosland
                Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• arhennie
                  • Mar 2008
                  • 4316

En i klubben hadde brukt gjengestenger på en 30cc.
                  Det var ikke mange turene før de var tvers av.
                  Det var 8-tall type flyging han drev med om du skulle lure på det.
                  arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

Comment

• kapia
                    • May 2005
                    • 1435

hmmmmm, 4 stenger a 8mm tilsvarer en aksel på 32mm, jeg har vondt for å tro att det brotner av (så sant en ikke har ordna stenger på temaen eller clasen) skulle også ha likt å sett bilde av dei stengne hans

Comment

• lillejon78
                      • Dec 2005
                      • 1530

ja de stengene vil jeg også se
                      noen depronkjerrer.
                      futaba10c 2.4ghz.

Comment

• lillejon78
                        • Dec 2005
                        • 1530

Originally posted by Decathlon
                        Handler vel mer om vibrasjon fra motor, enn om den er lat eller sprek...
                        det forstår da jeg oxo, men jeg kaller den motoren for lat. kommer IKKE til å bytte ut de gjengestengene sånn dere er klar over det, skal holde dere oppdatert and de stengene jeg bruker, ryker de så er det noe anna som er riv-ruskende-gæærnt
                        noen depronkjerrer.
                        futaba10c 2.4ghz.

Comment

• Viggkri2
                          • Nov 2005
                          • 1048

Originally posted by kapia
                          hmmmmm, 4 stenger a 8mm tilsvarer en aksel på 32mm, jeg har vondt for å tro att det brotner av (så sant en ikke har ordna stenger på temaen eller clasen) skulle også ha likt å sett bilde av dei stengne hans
                          Nå var det vel 6mm, og hvor de er kjøpt er vel ikke alltid så enkelt å vite.
                          Men hvorfor skrive på forum om man ikke kan ta imot råd og synspunkter, og svare på innlegg med en "god tone"?
                          Det er vel ingen søm ønsker at stengene dine skal ryke.

Viggo

Comment

• tahustvedt
                            • Feb 2004
                            • 4601

4 gjengestenger på 8 mm tilsvarer ikke en aksel på 32 mm heller. Det gir samme tverrsnitt som en aksel på ca 13,5 mm (M6 tilsvarer ca 9,5 mm tverrsnitt), men det blir helt feil å sammenligne sånn, av flere grunner.
                            Last edited by tahustvedt; 24-03-11, 19:04.

Comment

• Eagle
                              • Jan 2006
                              • 1299

Det hele hadde løst seg enkelt, om man tar rundstav, borrer hull i denne og skrur gjengestengene gjennom treverket og strammer til i hver ende. Da blir alt mye sterkere, dette har jeg gjort på motorer opp til 240cc, uten noe problem, men jeg pleier stort sett å få dreid standoffs i alu, om det er mulig.
                              Men om man heller legger litt arbeid i motorboxen, så slipper man standoffs, og veivhuset får det så mye bedre med anlegg over det hele, istedet for 4 små punkt som det blir ved bruk av disse "pinnene".

Men noen vil helst ikke lære av andres feil, så da får det stå til.
                              Knut Erik
                              But it flies, so who cares??
                              www.torqueroller.com
                              Steikje galen
                              www.skalamodellflyklubb.no
                              www.teamflyingcircus.com

Comment

Working...