Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gummioppheng til OS FS 91 II P

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gummioppheng til OS FS 91 II P

    Hei. Har nettopp kjøpt en kyosho cap 232 60-size og en 91-firetakter. Har tenkt å installere gummioppheng for å begrense vibrasjonen. Er det nødvendig for denne str motorer? Må jeg ut med 500kr for en DUBRO -motorbukk for at det skal fungere?
    Send meg gjerne en mld: 92235376
    Jaran

  • #2
    Nei det trenger du ikke!

    Lag en stiv plate til å feste motorbukken i. Du kan bruke f.eks aluminiun, glassfiber etc. Lag platen så stor som cowling/firewall tillater.

    Deretter kjøper du fire løse gummidempere på ca 15x15 mm (fra en eller annen hobbyforhandler). Disse fester du i hjørnene på platen som du deretter fester i firewallen.

    - Richard Pleym

    Comment


    • #3
      Eller så kan du lage et "hyde-feste", men det er egentlig ikke noe behov for det på den motoren, så jeg ville gått for pleym sin løsning, enkelt, solid og stille.

      Comment


      • #4
        Du kan se hvordan man lager et hydefeste på Ola Fremming sin hjemmeside:

        http://home.online.no/~ofremmi/Artic...hyde-feste.PDF
        mvh Kjartan

        Comment


        • #5
          Selvfølgelig er hyde feste det beste, men det krever egentlig at cowlingen klarer å "bære" motoren. Jeg regner med kyosho kjører på ABS, så da blir det mye dill.

          Hyde fester egner seg best for F3A-fly og lignende maskiner som i utgangspunktet er konstruert for det.

          - Richard Pleym

          Comment


          • #6
            Takk for responsen. Jeg har nå fått tak i en 1,5mm aluminiumsplate, men det er visst veldig vanskelig å få tak i gummidempere. Har prøvd både hos norwegian, modellhobby, biltema(hadde kun for kraftige), rc-flight.com etc. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i gummidempere!!!!???????
            Jaran

            Comment


            • #7
              De har da hatt det på norwegian før, jeg har i alle fall kjøpt det der..

              Comment


              • #8
                Prøv hos Nor-Trading AS
                tlf. 69891409
                Jeg har sett det i butikken( på "Snurre-stativet")
                Åpent 17-19 hverdager 10-14 Lørdager
                Hilsen Knut Dahl
                --
                Knut Dahl
                Getting High By Flying Low

                Comment

                Working...
                X