Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra 260 VS Yak 54

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extra 260 VS Yak 54

    Jeg er for tiden på utkikk etter en ny 30% modell og valget ligger nå på en extra 260 eller en yak 54, har fra før en 25% yak som jeg er veldig fornøyd med men vil ha en modell som er litt større.

    Jeg lurte på om dere kunne dele deres erfaringer med disse modellene, Yak har jeg jo litt erfaringer med og har enda verken sett eller prøvd en extra 260.

    Flygingen jeg holder på med er vel veldig lett 3d, men forhåpenligvis så vil flyginen bli bedre med mere trening,

    Kom og gjerne med tips til motor, har egentlig lyst til å prøve meg på en 2 sylinder 50cc
    Terje Vik

    Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

  • #2
    Originally posted by fjante View Post
    Jeg er for tiden på utkikk etter en ny 30% modell og valget ligger nå på en extra 260 eller en yak 54, har fra før en 25% yak som jeg er veldig fornøyd med men vil ha en modell som er litt større.

    Jeg lurte på om dere kunne dele deres erfaringer med disse modellene, Yak har jeg jo litt erfaringer med og har enda verken sett eller prøvd en extra 260.

    Flygingen jeg holder på med er vel veldig lett 3d, men forhåpenligvis så vil flyginen bli bedre med mere trening,

    Kom og gjerne med tips til motor, har egentlig lyst til å prøve meg på en 2 sylinder 50cc
    Tror ikke de spiller så mye rolle hvilket fly av disse du velger, begge flyr meget godt når di er satt opp riktig, går vell helst på hvilken du liker best og se på, når de gjelder motor ville jeg ha valgt en av disse merkene, DA/DLE/ZDZ/3W/RCGF disse motorene er gode og greie og ha med og gjøre
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

    Comment


    • #3
      Enig med Stin. Velg den modellen du liker best utseende på. Det viktigste er at du kjøper en modell som er noenlunde kjent.

      Ang. motor vil jeg anbefale DLE55 som jeg mener gir mest for pengene. Her også er det kanskje ikke merket som er viktigst, men at man tar seg tid til å sette seg inn i hva som må til av f.eks kjøling og ikke minst justering av forgasseren.

      Twin motorer i 50cc klassen vil jeg ikke anbefale. Vekten er høyere og effekten lavere enn tilsvarende 1syl. motor. Eneste ørlille fordelen med en twin er noe mindre vibrasjon, men det er uansett ikke noe problem i 50cc størrelsen.

      Lars.

      Comment


      • #4
        Husk at en Extra er mye "slickere" i utseendet og det gjør også at den bremser dårligere for landing og også i vertikale downlines hvis du skal fly litt IMAC med den.

        Mye kan gjøre med propell for å få det slik du ønsker men generelt er nok runde cowlinger lettere å styre farten på....
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          hei jeg har hatt både yak 54 og extra 260,kan ikke si jeg merket noe særlig forskjell men holder en knapp på 260,n mye pga at alle har yak for tiden.men jeg ville ikke godt for en 50 boxer pga av vekt/ytelse hvis du skal bruke det til 3d.dle55 tror jeg er en motor hvor du får mye for pengene å ikke minst lett å få tak i deler til.selv bruker jeg mvvs58 litt dyrere men du verden for en sprek å stabil motor.
          Terje syvertsen
          www.ModumModellSportklubb.com
          3dhs edge mintor 38
          C-arf edge dle 111 v3.
          C-ARF extra 330l da 100.

          Comment


          • #6
            Kjøp en Edge 540, så får du det beste av 2 verdner
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by Eagle View Post
              Kjøp en Edge 540, så får du det beste av 2 verdner
              Ja men husk å kjøpe et bra merke/fabrikat

              Gleder meg til å prøve slick'n min. Det er jo nesten en edge

              Comment


              • #8
                Originally posted by Eagle View Post
                Kjøp en Edge 540, så får du det beste av 2 verdner
                Har en edge 540 fra aeroworks nå, men må si at jeg liker yak 54 bedre en den, selv om at den yak`en er fra peakmodel.

                Har egentlig lyst på en extra 260 men mest på grund av at det er så fryktelig mange av yak 54.

                Har fått tilbud på en yak 54 fra en kar i bodø, men vet enda ikke vilken fabrikat det er så får vente på svar.
                Terje Vik

                Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

                Comment


                • #9
                  Det finnes få produsenter som lager bra edge.
                  Jeg skulle aldri mer ha yak, men kjøpte en ny nå i høst.
                  Skulle aldri ha extra fordi jeg syns den var kjedelig, men har også kjøpt en extra 300

                  Begge er bra.

                  Comment


                  • #10
                    Har hatt både SD models extra 260 og yak54 30%. Må si yaken var den beste av de. Fikk liksom aldri ned farten på landingene på extran. Samme tendenser på min nåværende Edge 540. Blir nok yak v neste kjøp
                    Ronny Andreassen
                    Sunndal/Vinnu
                    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                    3DHs 33" EPP
                    JR 9303 2,4

                    Comment


                    • #11
                      Gutter: dere må bare ha mer vekt i halen, da bremser modellen seg fint opp under landing
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #12
                        Nesten posta på feil tråd den.. Men vi tar`n vi som aldri har gjort feil
                        Mvh
                        Gudmund

                        Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                        Comment


                        • #13
                          Har halehjulslanding nesten hver landing nå Har cg 4 cm bak anbefalt på min AW Edge. Når jeg flyver i level og drar av throttel stiger den lett og fint så tror den er nok baktung.eller? Har dette noe med at i knifeedge drar den inn mot buken? Litt offtopic men men.
                          Ronny Andreassen
                          Sunndal/Vinnu
                          Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                          3DHs 33" EPP
                          JR 9303 2,4

                          Comment


                          • #14
                            Jepp, baktunge fly trekker mot buken i KE, men det mixer du lett vekk
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ronnynorge View Post
                              Har dette noe med at i knifeedge drar den inn mot buken? Litt offtopic men men.
                              Helt korrekt.
                              Mvh
                              Gudmund

                              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

                              Comment

                              Working...
                              X