Announcement

Collapse
No announcement yet.

En flott læremetode. Lage egen modell fra ingen tegninger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En flott læremetode. Lage egen modell fra ingen tegninger.

    I og med at Indoor sessongen er gang, og byttemateriale koster svært lite, så har jeg laget en egen modell.

    Jeg begynte med en flyvende vinge, første utgave fløy helt grusomt (maks 5 meter i lufta)
    Gjorde så endringer etter hva erfarne bygger i klubben sa jeg burde gjøre.

    Versjon fløy litt bedre, men ikke mye. Fløy vel ca 10 meter ca

    Gjorde så 3 verson, der jeg jeg blandt annet endret motorvinkelen og hadde mere vertikale flater.

    Den fløy som en sann drøm. Men dette var ute, moro å se hvordan det flyr inne.

    Det var en skikkelig kick å se det fly, samtidig som jeg har lært utrolig mye på hvordan bygge ett fly. Metoden kan anbefales.
    Last edited by spitmk16; 11-12-10, 13:25.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    hehehehee, velkommen til min verden det er altid like artigt å finne opp hjulet på nytt gir store gleder

    Comment


    • #3
      Originally posted by kapia View Post
      hehehehee, velkommen til min verden det er altid like artigt å finne opp hjulet på nytt gir store gleder
      Prosjektet nå er en 60 cm dobbeldekker. Håper den flyr bra
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by spitmk16 View Post
        Prosjektet nå er en 60 cm dobbeldekker. Håper den flyr bra
        Da hadde det vært interessant å sett noen bilder! Artig med hjemmekonstruert!
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Originally posted by ArneH View Post
          Da hadde det vært interessant å sett noen bilder! Artig med hjemmekonstruert!
          Skal legge ut når det er ferdig, og at det flyr bra
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Tips: hvis noen vil ha billig og enkelt indoor fly så se her

            Jon-Brage Hoel Andorsen
            -------------------------------------------------------------------------
            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

            Alt flyr bare du har nok motor!

            Comment


            • #7
              Originally posted by spitmk16 View Post
              Skal legge ut når det er ferdig, og at det flyr bra
              Dette vraket her har jeg flydd og reparert i over 2 år nå tror jeg ...
              Opprinnelsen var en Depron Gloster Gladiator profil model eget design.
              Fant ut at en trekant formet kropp var bedre enn kryss etter mange rep.
              og forsterkninger så er den blitt utrolig robust. Vanligvis går slike fly i søpla
              etter noen måneder men denne har overlevd seg selv flere ganger.
              Click image for larger version

Name:	Gladiator.JPG
Views:	1
Size:	60.3 KB
ID:	574323

              Odd H.
              Last edited by Ofly61; 15-12-10, 19:59.

              Comment

              Working...
              X