Unconfigured Ad

Collapse

Farer Hobbycity med løgn om forsendelse?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersh
    • Apr 2003
    • 1734

Farer Hobbycity med løgn om forsendelse?

Bestilte noe greier fra Hobbycity 25.12.2010.

30.12.2010 fikk jeg mail om at "Your order has been shipped out". Nå har jeg sporet denne "sendingen" i snart 2 uker og det står "ingen sending mottatt" på den norske sporingen.

07.01.2011 kom det omsider "Innhentet" på den norske sporingen, og jeg har sjekket HK sporingen og den sier det samme. Så hva i huleste har de surret med i over en uke? Om de har mye å gjøre så får de la være å sende mail om at varene er sendt, og vente til det er en realitet.

Jeg husker så godt sist de gikk ned, da ørten hadde betalt for varer de aldri fikk, og "HobbyKing" forsvant fra jordens overflate.

Jeg bestiller ALDRI noe der som koster mer enn jeg kan avse som tapt... merkelig at det må være slik...
    Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....
  • bth
    • Dec 2003
    • 1638

Regner med at det var Registrert Air Mail som var sendingsmåten ? Ser da ut til at varene blir sendt først når det er ledig kapasitet på fly. Det var vel ogå mye problemer i Europa med stengte flyplasser pga snø, så det har vel også påvirket sendingen. Var det Li-Po i sendingen ?. Da tar vel sendingen en omvei så det går ekstra tid.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

Comment

• Lars N
      Moderator
      • Apr 2002
      • 2891

Kommer helt ann på hvilken sendingsmåte du har valgt. Noen av måtene kan ta under en uke og noen ganger en måned. Pga snøkaos osv må du no påberegne litt tid. Har selv vært borti å fått pakker som aldri har hatt aktivt sporingsnumemr fra feks USA. Stod bare at den var elektronisk varslet også to uker senere stod det samme beskjed, dagen etter ble den levert på døra
      Lars Norberg

Comment

• Larsern
        • Sep 2007
        • 756

Nøyaktig det samme her også. Gikk laaang tid etter at hobbyking sa de hadde sendt pakken til sporingen virket. Bestilte 23/12 fikk beskjed om at den var sendt julaften. Sporingsnummeret funket ikke før 6/1. Ennå ikke kommet.

Comment

• elektrodude
          • Sep 2006
          • 1342

Hobbycity sitter sikkert med en "bunke" med "sporingsnummer" slik att når varene er pakket og mottakerlapp er klistret på kartongen, så går mail om pakke sendt, automatisk. Selv om bilen dei bruker til å frakte pakken til "posthuset" står på verksted med motorhavari
          Eg kan gjøre det samme, gå på posten og hente meg en sendelapp med sporingsnummer. Legge ut noe for salg på rcmarked, få en kjøper på produktet og straks sende han sporingsnummer på pakken, selv om delene ikke er pakket en gang
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

Comment

• NordstadRC
            • Jan 2011
            • 48

Ikke særlig ukjent dette nei:/ Venter på en pakke fra Banana Hobby nå,men sporingen er stoppet etter beskjed om at den has leave the united states. Den norske sporingen sier bare at den er sendt fra avsenderland......
            Noen som veit hva det koster i toll og moms på en pakke derfra da?
            E de vindstillt idag da tru...?

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Originally posted by NordstadRC
              Noen som veit hva det koster i toll og moms på en pakke derfra da?
              Moms på "alt" inkl frakten hvis det er over 200-kronersgrensa. Ingen toll. Pluss gebyr.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• flarssen
                • Jan 2005
                • 1842

Kan like godt være HK post som roter/somler. Det har vært mye av det i det siste. Posten Norge er ikke helt god de heller. Klarte å levere hentelapp på lørdag på en pakke som ventes først på tirsdag. Heretter blir det sporing før henting!
                Fred Larssen

Comment

• NordstadRC
                  • Jan 2011
                  • 48

Faktisk så har pakken min ankommet norge i helga Men er det noen av dere som har bestillt mye fra hobbyking? Prøvde nemlig å bestille en Monster P-51 fra hobbyking,men fikk det ikke til. må man ha passnr??

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

...... må man ha passnr??
                    Ikke hvis du bestiller fra Hongkong (sjekk denne linken)

Comment

• NordstadRC
                      • Jan 2011
                      • 48

Hvordan kommer jeg på siden til hobbyking i hong kong da?

Comment

• Lars N
                        Moderator
                        • Apr 2002
                        • 2891

Hvordan kommer jeg på siden til hobbyking i hong kong da?
                        www.hobbyking.com
                        Det er samme side, det står merket EU varehus på varene som befinner seg i tyskland osv. Du kan ikke bestille fra begge steder på samme ordre. P-51 er bare å bestille så lenge den,om den maser med passnummer skal den ikke ha det fra Hong Kong, men ser uansett ikke noe problem med å skrive det inn på en butikk jeg stoler på.
                        Lars Norberg

Comment

• Lars N
                          Moderator
                          • Apr 2002
                          • 2891

Originally posted by andersh
                          Bestilte noe greier fra Hobbycity 25.12.2010.

30.12.2010 fikk jeg mail om at "Your order has been shipped out". Nå har jeg sporet denne "sendingen" i snart 2 uker og det står "ingen sending mottatt" på den norske sporingen.

07.01.2011 kom det omsider "Innhentet" på den norske sporingen, og jeg har sjekket HK sporingen og den sier det samme. Så hva i huleste har de surret med i over en uke? Om de har mye å gjøre så får de la være å sende mail om at varene er sendt, og vente til det er en realitet.

Jeg husker så godt sist de gikk ned, da ørten hadde betalt for varer de aldri fikk, og "HobbyKing" forsvant fra jordens overflate.

Jeg bestiller ALDRI noe der som koster mer enn jeg kan avse som tapt... merkelig at det må være slik...
                          Hva slags forsendelse valgte du? Synes det er litt tidlig på begynne å klage når du bestile for 10 dager siden....
                          Lars Norberg

Comment

• andersh
                            • Apr 2003
                            • 1734

Originally posted by Lars N
                            Hva slags forsendelse valgte du? Synes det er litt tidlig på begynne å klage når du bestile for 10 dager siden....
                            Det var to Eurofightere i isopor (EF2000?), det var bare en type frakt å velge. Husker ikke navnet.

Jeg bestiller utstyr fra Tower Hobbies, Hobby-Lobby, DreamWorks RC, Dimension Engeneering, Electrodynamics, Air-Craft-World, Custom Idea, Digitech, TruTurn, Microkopter, NG Hobbies, HobbyWireless, Elefun, RC-Pro, T&K, Leikvold, Martinsen, Smallsize, RC-Partner, ørten kinajapan sjapper via Ebay, ... og enda flere jeg ikke kommer på...

Jeg har ALDRI opplevd at det tar 10 dager før lagervarer blir sendt, ei heller at de sender mail om at varene er sendt, og så er de ikke det likevel. Om du mener det er helt ok å bruke 10 dager på å få sendt varer de har på lager, så er jeg redd du har blitt kraftig blasert. Men det jeg reagerer mest på er at de SIER det er sendt, og så er det ikke det... Om det er posten i HK som er tullete, så må den være tullete med kun Hobbyking, for alt annet som kommer "nedi fra der", går vesentlig raskere og med korrekte meldinger om forsendelse.

Jeg tror de er i ferd med å bli "større enn de takler"...
                            Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                            rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                            Byggeblog for Eurosporten
                            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• Lars N
                              Moderator
                              • Apr 2002
                              • 2891

Men du fikk tydlighvis sporingsnummer og den ble registret den 7 januar hos posten Norge?

Er det større pakke er det nok air parcel du har valgt, den tar på det beste rundt 1 uke og kan på det værste ta over 1 måned. Du må nok bare smøre deg med tolmodighet. Disse fraktypene kommer med på flyet når det er plass, de har selvfølgelig også en senest avreise dato men er det plass før går de avgprde med en gang. Sporingen på disse er ikke up to date som EMS express og norgespakke, det er ofte lite sporing foruten at den er registrert osv. Men om det ikke skjer noe mer denne uken her ville jeg sendt en email og spurt. Men før du vet det er den på ditt lokale post kontor
                              Lars Norberg

Comment

Working...