Unconfigured Ad

Collapse

Carf reperasjon av landingsunderstell, styrke spm glassfiber

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

Carf reperasjon av landingsunderstell, styrke spm glassfiber

Heisann!
    Etter å ha sett en del gjennoppbyggnings tråder rundt om, så har jeg dratt frem extraen igjenn, er ikke mye som mangler, jeg legger ved 2 bilder, det ene viser hvor hovudbildet er, sånn att en ser det skikkeligt!
    mitt spm her er, dere ser att platen som LU har vært skrudd i har brekkt på to plasser, en tverrt av, og selve platen har løsnet i fra sin gode kropp. jeg har limt sammen delene med trelim, og det er ganske sterkt slik det er.
    jeg tenker å lime selve platen fast til flykroppen med PU lim (trelim som ekspanderer) i første omgang , så når det har jobbet et døgn, tenker jeg å ta 90g glassfiber duk som jeg metter med laminerigs epoxy, deretter legger den oppo platen, og litt oppover sidene. tror dere dette vil være sterkt nok?
    For å si det slik, det er selvsagt bedre det rivner av ved en hard landing enn att flyet brekker i to.

/Elvis
    Attached Files
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

jeg må nesten bumpe meg selv på denne, for no er jeg ivrig etter å få søle litt med epoxy

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Når jeg ser det (nå) virker det som en idè å legge på et lag duk som du lar gå 2-3 cm opp på hver side. Det du må passe på er å ikke bygge for mye/tykt slik at du må slipe masse av understellet for å få det inn. Var jo det som skremte meg litt... Et lag med 45gram evt noe tyngre duk, legg på epoxy som er god og varm, og skrap ut mest mulig lim etter at duken er mettet. Og hold det godt og varmt til det har herdet så epoxyen trenger mest mulig inn i treverket. Ikkeno 5-minutters epoxy her!
      Pass også på at du rensker opp i hjørnene etter første innlimingen før du går på med duk så du ikke risikerer mye sliping av understellet.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• kapia
        • May 2005
        • 1435

hei jarle!
        jeg limte den ikke i går kveld, greide å tålme meg selv jeg tar muligens oppvarmet epoxy og "maler" i fugene der platene er sprekkt, jeg tror det er god plass til carbon understellet, siden det har vært en hvit epoxytypelim i samtlige skjøter rundt om flyet, ligger utpå nesten som en legger en sveis på stål om du skjønner.
        varmer opp. maler platen som er knekket av, legger den på plass, legger på duk, men kanskje jeg skal ta å skrape av GF-duken på voksduken, og heller bruke male kost, og male på epoxyen på flyet? det er en smule trangt inni der til å skrape og styre på er jeg redd

jeg ser ikke på dette som den størrste utfordringen, etter å ha revet ut en del balsa og ymse godsaker inni kroppen, så ser jeg att å fikse skinnet der LU hva kost seg til, den biten skal bli kjekkere (vannskeligt å fremheve ironi når en skriver en tekst )

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

da blei det seendes ut slik som dette her! synest ikke det så gale ut, har tatt LU for å være sikker på at det skal herde skikkeligt, så venter med å styrke teste til i kveld
          Attached Files

Comment

• kapia
            • May 2005
            • 1435

Neste problemt, er hullet etter carbon LU, har 2 bilder som jeg tenker forklarer litt, har kuttet ut depron som passer akkuratt, så tenker jeg å legge ett lag med duk, på forhånd har jeg på støyp 2 plater 3 lags 80-90g duk, tenker å lime fast depron plata, suse inn med epoxy, legge på metta duk, også legge den forhånd støpte plata oppo der igjenn. muligens legge plast plate utpå igjenn, samt depron over det igjenn for å lage en forskaling.
            Attached Files

Comment

Working...