Announcement

Collapse
No announcement yet.

Silikon spray på roroverføringskabel inni flyet, er det lurt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silikon spray på roroverføringskabel inni flyet, er det lurt?

    Jeg driver og bygger fly nå, og vil ha så liten friksjon i strømpa fra servo til rorflate som mulig. Jeg vet at silikon vil hjelpe på kort sikt, men holder dette i lengden?

    Noen som har prøvd og kan gi erfaring?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Har ikke brukt silikonspray til dette men har en keramisk pasta som er kjempe fint slikt, den forsvinner heller ikke slik som mye annen smøring.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Det beste er som regel å få det "friksjonsfritt" uten noen form for smøring. alle former for fuktighet trekker til seg støv, så over tid vil pfriksjonen bare bli større, om man da ikke foretar regelmessig nedplukking og rengjøring. det er mange komponenter som kan vere fristende å smøre, noen produkter har faktisk en advarsel i brukermanualen som kan se slik ut: bevegelige deler skal IKKE smøres. og grunnen til dette er ofte att fukt samler støv slik att smørningen blir som en slipepasta.
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • #4
        Kliss inni strømpene lager garantert trøbbel.
        Sats på Sullivan som har utrolig lav friksjon.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Enig med både joo og eldude, har hatt et par tilfeller der jeg har spraya et tynt lag silikon inni strømpene på overføringene og det var ikke veldig lurt; det gikk fryktelig trått og hakkete etter et par dager, da det pakker seg dritt inni der tvert.

          Så de må byttes før jeg flyr den maskinen igjen..
          Jo Skavhaug

          ..sånn ca..

          Comment

          Working...
          X