Unconfigured Ad

Collapse

Motormontering, og tank montering i en Jupiter.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • klumsen
    • Dec 2010
    • 18

Motormontering, og tank montering i en Jupiter.

Hei.
    Har akkuat handla meg en Jupiter som nå er under bygging.
    Jeg vil ha en RMX 48 2t i den. Vil og ha toppen opp, men ser ut som det er noe vanskelig å skjære til cowling og få plass nok til å montere motoren.
    Var det og noe med at tanken måtte inn på et tidlig stadium her?
    Ønsker bilder av noen som har en lignende montasje eller en god beskrivelse.
    På forhånd takk.
    Cessna 182 Relativt knust
    Sukhoi-26 XP
    ARC Jupiter med en trøblete Rmx .48 nitro
    Hangar 9 Twist 60 med .91 nitro
    HK Piaget under konstruksjon.
  • storl-a
    • Apr 2005
    • 127

Har ikke erfaring med Jupiter, men regner med at den er ganske lik Ready. I såfall er det 3 skruer som fester motorbukken til torpedoveggen, ikke det beste utgangspunktet hvis du vil dreie motoren 90 grader. Hvorfor vil du ha toppen opp?
    På Ready festes tanken til torpedoveggen med strikk FØR torpedoveggen limes inn i kroppen, skulle ikke forundre meg om det var likedan på Jupiter.
    "Hvor høyt kan det fly?"
    "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

Arne Storlimo

Comment

• klumsen
      • Dec 2010
      • 18

Hei, og takk for svar.
      Vil ha toppen opp for å unngå potta ned Er noob og etter cowlingen på cessnaen er det ikke bra for potta å peke nedover
      syntes og det ser finere ut med potta ut på sia og toppen opp. Tenker og litt på at det er greit å la gløderen stå oppover ved gløding.
      Det med fueltanken er siste punkt på bruksanvisningen og derfor greit å oppklare først.
      Noen som har bilder av monteringen av tank, mottaker batt motor i en ferdig installert jupiter el.?

Klumsen
      Sukhoi-26 XP

Comment

• storl-a
        • Apr 2005
        • 127

Om du bestemmer deg for å montere motoren med toppen opp blir det verre å få til høyretrekket på motoren. Med motoren montert sidelengs får du dette enkelt med skiver mellom motor og motorbukk på de 2 forrerste boltene. Men det er absolutt mulig med motoren stående også! Tanken festes med ett strikk til 2 øyenskruer i torpedoveggen. Mottagerbatteriet må festes der CG blir riktig!
        "Hvor høyt kan det fly?"
        "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

Arne Storlimo

Comment

• Free2fly
          • May 2006
          • 240

Hei.
          Ville ikke startet med dette exsperimentet. Det er vel ferdig hull i torpedoveggen for tank.gjennom føringen, denne stemmer med forholdet mellom tank og forgasser. Hvist du monterer moteren stående tror jeg ikke du har plass for å løfte tanken, og som igjen kan føre til problemer med flødet til motoren i div. flystillinger.

mvh
          vidar f
          Vidar

Div.

Comment

• klumsen
            • Dec 2010
            • 18

Takker igjen for svar.
            Det med tanken igjennom hullet er greit, men det med strikk og ører til å feste den med står ikke noe sted.
            Har ikke noe å feste den med.
            Om jeg plasserer den "liggende" går fyllerøret og vent røret oppi, skal den stå på høykant, eller må jeg kappe litt på de rørene?
            Beklager maset men byggeanvisningen var uklar på dette. dvs siste pkt er å sette inn tanken og det er feil.

Klumsen
            Sukhoi-26 XP

Comment

Working...