Unconfigured Ad

Collapse

Enkelte er herlige..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • extracap
    • Feb 2006
    • 556

Det er ikke så veldig stort dette landet så å lure noen eller selge no dritt slår fort tilbake. For før eller siden treffer vi fyren som har lurt oss igjen på ett stevne eller lignende.
    Når avtalen er i box så slett annonsen, iriterer meg di annonsene som er merket solgt.....
    I ditt tilfelle sniper så synes jeg det er rottent gjort av selger,jeg kjenner sniper og han er erlig og ryddig !
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

Comment

• Ofly61
      • Apr 2008
      • 785

Kvir meg for å kjøpe brukt bil. Brukt modellfly er totalt uaktuellt.

Odd H.

Comment

• obelix
        • Mar 2004
        • 471

Tenker som så jeg av og til er det ofte misforståelser som er ute å går liker noe de sier i remareklamen godt jeg (det enkleste er ofte det beste) Snakke med selger?? uenige i noe under salg bli enige før kjøp I dette tilfellet tenker jeg det er en ergerlig missforståelse, da som regel selger vil selge komplett men ikke fikk tilslag på det og var da nødt å dele opp flyet i MOTOR,FLY,ELEKTRONIKK for å få solgt det.

Men det ble jo fly på deg hvertfall Gratulerer med nytt fly

Tor Andersen
        Oi en perfekt landing

Comment

• Sniper
          • Nov 2005
          • 1386

Her var det ingen misforståelser, det er helt sikkert. En klinkende klar deal ble inngått. Hadde det vært noe som helst uklart så hadde jeg ikke inngått dealen.

Snakket med selger pr telefon nettopp for å unngå misforståelser. Og han fikk, og aksepterte mitt tilslag på annonsert pris.

Kan tenke meg at det mest lukrative for selger var å dele det opp, og dermed kunne man fire litt på det å være redelig. Det er det ergelige.

Men; nytter ikke å gråte over spilt melk. Meningen med tråden var å oppfordre til å huske på at en avtale er en avtale.
          Last edited by Sniper; 15-02-11, 14:53.
          Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• RogerFly
            • Jul 2007
            • 101

Dette viser vel bare at den delen av "profittsamfunnet" har nådd rc miljøet også.
            Uten bli filosofisk, så har vel dette med mange endringer i samfunnet å gjøre.
            Hva læres i dag av folkeskikk, og hvilke konsekvenser er det om man "forbryter" seg?

Temmelig trist at man må ta forholdsregler i ganske mange ting. Da jeg starte mitt firma (helt annen bransje enn rc!) for over 25 år siden, brukte jeg ikke kontrakter.
            Da holdt det med et håndtrykk på hva vi var enige om av avtale.
            I dag må kontraktene være av "advokatstandard".

Men vi får heller glede oss mer over de som fortsatt har ærlighet og redelighet som moral!
            Ønsker deg fortsatt mye flymoro!
            FlyRoger
            Spacewalker II

Comment

• perche
              • May 2007
              • 6

Hei!

Vil bare kort redegjøre for noe av dette som kommer fram hær.

Mitt fly sto til salg som hel modell, og oppdelt. Den har vært tilsalgs flere ganger, og jeg har mottatt flere henvendelser der personer fikk meg til og holde av modellen, samt sjekke frakt alternativer. Nå viser det seg at det er mange dagdrømmere der ute uten cash, for alle har droppet ut av handelen.

Ikke så morsomt å gjøre masse arbeid for bare å oppleve stillhet når man sender mailtil "kjøper" i retur.

Sniper informerte meg om at han måtte skrape sammen penger først, og da tenker jeg jo mitt. Han falt kansje under en kategori han ikke hører hjemme i, men jeg orker ikke flere avbrutte handler, og valgte og gi tilslaget til første person som henvente seg.

Men saken var ikke så enkel, om sniper føler at jeg har gjort han urett, så vil jeg virkelig beklage, det var ikke hensikten.
              Jeg sendte aldri noe kontonr, det ble ikke avtalt noe konkret, jeg fikk bare høre det som jeg har hørt for mange ganger i fra andre, "skal bare ordne penger, transport". Når det viser seg at sniper var seriøs, er jo dette beklagelig.

Men jeg sendte mail og sa jeg solgte til en som var før han, for og unngå bråk. Fikk "Alt i orden" til svar. Det jeg ikke viste på dette tidpungt var at det var 2 stk med samme navn som ville kjøpe. Det var her ble den reelle uretten begådd, mot en kar i BARDUFOSS. Det gikk rett og slett i surr.

Når jeg ble spurt av sniper om hva jeg ville ha for flyet svarte jeg 5500, for det hadde jeg lagt det ut til på rc marked. sniper svarte: sto det ikke tilsalgs på rc marked for 5000 tidligere ? Jeg gikk straks og endret anonsen til 5000 og svarte at han fikk det til den prisen. Dette var jo ikke noe forsøk på å være uerlig, tvertimot!! Jeg skrudde ned prisen , IKKE OPP!!

Dere får gjerne diskutere saken fram og tilbake, og til de som påstår at jeg var ute etter og tyne penger hær: Jeg solgte et fly til nesten 50,000 for ca 15.000. Enkel matte.

Mvh Thomas Martinussen
              Bodø Mfk

Comment

• andersh
                • Apr 2003
                • 1734

Må bare få slenge på en liten kommentar her. Har hatt litt kontakt med Thomas gjennom JetsOfBergen.no og har fulgt flere av hans restaureringsprosjekter. Han er en seriøs kar og om han sier det her handler om misforståelser, så er jeg overbevist om at det stemmer. Han har også bidratt til å løse opp noen problemer med en handel som gikk litt dårlig med en annen kjøper i hans nærmiljø, nettopp fordi han er av den oppfatning at folk skal stå for avtalene de har gjort.

Så her velger jeg å tro at en sak har flere sider, og at ting er gjort med beste hensikt.
                Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• RogerFly
                  • Jul 2007
                  • 101

"En sak har alltid to sider" heter det visst. Selv om dette ikke alltid stemmer!
                  Men i dette tilfelle når selger står frem med fullt navn så føler jeg for egen del at jeg burde ha lagt til litt mer i innlegget mitt tidligere i dag;
                  Kommunikasjon!
                  Har jo erfart at når to personer (eller flere) kommuniserer, kan det ofte bli oppfattet feil.
                  Og dette har ikke bare med mann- og kvinnehjerne å gjøre
                  Det har med hvordan ting blir sagt, hvordan mottaker oppfatter og hvilke erfaringer/følelser etc. begge har lagret i hjernen fra før.
                  Eks.: Dersom jeg sier bokstaven a. Hvordan ser jeg for meg den? Hvordan oppfatter mottaker den? Kanskje jeg har ment at den skal være liten, blå og i kursiv, mens mottaker har oppfattet den i en annen utgave!

Denne tråden viser vel at begge har hatt ærlige hensikter, men altså kanskje "snakket litt forbi" hverandre.

Så derfor må jeg jo også ønske Thomas fortsatt mye flymoro!
                  FlyRoger
                  Spacewalker II

Comment

• Sniper
                    • Nov 2005
                    • 1386

OK. Vi skriver det på kontoen for kommunikasjonssvikt, og slår en strek over det hele (jeg gjør i hvert fall det, for jeg blir fort "ferdig med ting uansett). Meningen med det første innlegget var imidlertid å få ut litt gruff i forhold til retningen jeg synes rcmarkedet tar jmf innlegget til Rogerfly - "advokatkontrakter" m.m.. Jeg er en sånn type som fortsatt legger min ære i et håndtrykk og jeg blir heller lurt noen ganger, enn å gå rundt og mistro de fleste som tross alt er skikkelige folk. Har jeg avtalt noe går jeg ikke tilbake på dette. Jeg kan faktisk skjønne at perche [I]kunne[I] ta meg for å være nok en "vindusshopper" etter erfaringene han hadde gjort. Og da er vi vel ved kjernen av diskusjonen; disse luringene som ødelegger for ordentlige folk. For er det noe jeg IKKE er så er det å være useriøs, og jeg vil ikke bli tatt for å være det på bakgrunn av avtaler andre har misligholdt.

Jeg er enig med AndersH som via en PM spurte seg når vi får en ordentlig side for kjøp/salg der selgere og kjøpere kan rangeres sånn som f.eks på andre utenlandske sider.

Så, perche, vi får avskrive det på kontoen for kommunikasjonssvikt og la det være med det. Jeg rydder heller i garasjen
                    Geir

3D plane - 1D brain

Comment

• Jostein
                      • Jan 2008
                      • 1161

Oppklart og stengt
                      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

Working...