Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som vet noe om Turnigy sin 8 kanals 2.4 radio??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som vet noe om Turnigy sin 8 kanals 2.4 radio??

    Lurer på om noen har eller har testet ut en turnigy 8 kanals 2.4 radio og kan fortelle litt om den og om det er noen svakheter?
    Fly: Protech Giles 202, Black horse Sukhoi SU-31, Pt-60, At-6 texan, Arc Beaver, F-27C stryker, Click V2, Yak 55, P 47 thunderbolt, P 51d mustang, Laser 3D, Bad Boy V2, og noen vrak.
    Heli: Raptor 50 (kopi), Raptor 90SE, Horibo Shuttle Z, kyosho falcon, og Trex 500 (kopi).
    Bil: Savage.
    Båt: Pro boat Thundercat 31og Kyosho lamborchini.

  • #2
    Utrolig mye radio for pengene, men kan være en sann tålmodighetsprøve å programere. Det går greit med reversering, sette dualrates og expo samt miksing, men manualen er til liten hjelp og jeg brukte mye tid på å få flaps på Fun Cub'en feks og flaperons har jeg gitt opp. Ellers er menyen full av ulogiske løsninger (høyretast flytter markør mot venstre osv), men det finnes mulighet for å oppgradere firmware ved å sette inn nytt kort. Dette koster omtrent det samme som radioen så man kan spørre seg om det er verdt det, jeg har en Spektrum radio fra før så jeg kommer neppe til å oppgradere min Turnigy radio, den fungerer helt greit til mitt bruk som er enkle 4 kanalsfly som nevnte Funcub.

    Comment


    • #3
      Har den, en mye bedre radio enn HK sin 7 kanaler...... Jeg liker den godt og har ikke hatt noen problem med den. Den/de svakheter den måtte ha har ikke jeg merket noe til, men så er jeg ikke av de mest avanserte heller. Det står endel om den her
      -63.
      Graupner MC
      JR
      Multiplex
      Turnigy.
      Fly, alt for mange.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Utrolig mye radio for pengene, men kan være en sann tålmodighetsprøve å programere. Det går greit med reversering, sette dualrates og expo samt miksing, men manualen er til liten hjelp og jeg brukte mye tid på å få flaps på Fun Cub'en feks og flaperons har jeg gitt opp. Ellers er menyen full av ulogiske løsninger (høyretast flytter markør mot venstre osv), men det finnes mulighet for å oppgradere firmware ved å sette inn nytt kort. Dette koster omtrent det samme som radioen så man kan spørre seg om det er verdt det, jeg har en Spektrum radio fra før så jeg kommer neppe til å oppgradere min Turnigy radio, den fungerer helt greit til mitt bruk som er enkle 4 kanalsfly som nevnte Funcub.
        Jeg bruker den også på FunCub, flapsen her jeg på skruknotten på høyre side, syntes den var enklere å programmere enn DSX7 .
        -63.
        Graupner MC
        JR
        Multiplex
        Turnigy.
        Fly, alt for mange.

        Comment


        • #5
          Jeg har Turnegy-en med ny firmware. Jeg kjøpte et kort som man slipper å lodde på (selv om jeg er elektrolærer Det kosta $46,50. Den har også baklys. Du kan kjøpe billigere programmerere enn denne. Hvis du legger inn ER9x får du en meget god radio. Og det til under tusenlappen. Du kan også programere og teste ut modellene med eepe for windows.

          Comment


          • #6
            Dette er jo radioen med de mange navn. Jeg har den som heter Eurgle:R2hobbies.com - Eurgle 2.4Ghz 9 Channel Digital Programmable LCD Radio Gear (3rd Generation), 9 Channel, rcps2805003_mode
            Det er utrolig mye radio for en lav pris. Det har heller ikke vært mye klager på kvaliteten når man leser på de forskjellige fora. Min virker solid bygget, men det tok litt tid å venne seg til programmering. Manualen gir ikke svar på alle oppsett heller.
            Her finner du alle manualer til de forskjellige typene, pluss firmvare, oppdateringer og svar på spørsmål om oppsett og bruk:
            Flysky_RC_radio : FlySky RC Radio Users Help

            Det er litt begrenset med utvalget på mottagere, men jeg vet at det arbeides med mindre og lettere mottagere for små glidere og DLG.
            Dette har kommet frem etter ønske fra mange kunder og diskusjoner på Facebook.

            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Knutek View Post
              Jeg har Turnegy-en med ny firmware. Jeg kjøpte et kort som man slipper å lodde på (selv om jeg er elektrolærer Det kosta $46,50. Den har også baklys. Du kan kjøpe billigere programmerere enn denne. Hvis du legger inn ER9x får du en meget god radio. Og det til under tusenlappen. Du kan også programere og teste ut modellene med eepe for windows.


              Jeg savner baklys på skjermen på min også. Lurer på om den oppgraderingen du har passer på min Eurgle? Det er vel stort sett samme radio alle disse, selv om de har forskjellig navn og kasse.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Originally posted by per.oines View Post
                Jeg bruker den også på FunCub, flapsen her jeg på skruknotten på høyre side, syntes den var enklere å programmere enn DSX7 .
                Jeg har den også på skruknott, og når jeg til slutt fant ut hvilke kanaler jeg måtte bruke og hvordan det skulle justeres var det greit, men det måtte en del prøving og feiling til før jeg fikk det til. På DX7'en innbiller jeg meg at jeg skulle klart det ganske greit, skjønt jeg har bare programert flaperons foreløpig og ikke individuelle flaps servoer. Og man har jo ikke muligheten til å kunne justere utslaget med vrider.

                En ting som irriterer meg litt med min Turnigy er at stikkene er veldig slappe, og når jeg prøver å stramme de opp så begynner de umiddelbart å henge seg opp pga friksjon (eller et eller annet). Noen som har opplevd dette?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ArneH View Post
                  Jeg savner baklys på skjermen på min også. Lurer på om den oppgraderingen du har passer på min Eurgle? Det er vel stort sett samme radio alle disse, selv om de har forskjellig navn og kasse.
                  Ja det er samme radioen så du kan bruke samme programmerer med baklysdriver.

                  Comment


                  • #10
                    Brukte en del tid på å få til å styre Flaps med skruknott (AUX). Står ikke så mye om det i manualen, men fikk hjelp til oppsett fra Yahoo gruppen.
                    Står jo heller ikke noe om at kanal 5 - 8 må aktiviseres. Blir en del hodebry og fikling, men vet ikke om det er enklere å lage et oppsett med andre radioer. Nå som jeg har vent meg til å bruke den og fått hjelp. Går det bedre å programmere.

                    Her ligger alle manualene: Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos
                    Imax er den beste, med gode illustrasjoner, og brukbart Engelsk.

                    Man må kanskje være medlem av Yahoo for å laste ned, men det er en enkel sak.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ArneH View Post
                      Det er litt begrenset med utvalget på mottagere, men jeg vet at det arbeides med mindre og lettere mottagere for små glidere og DLG.
                      Dette har kommet frem etter ønske fra mange kunder og diskusjoner på Facebook.
                      ]
                      Jeg kjøpte først den billige 6 kanalern fra HobbyKing. Den kan bare ha en modell og du må ha pcen med hvis du vil skifte over til et annet fly. Men mottakeren med 6 kanaler virker også på Turnegy 9x. Denne er mindre enn den orginale 8 kanalern. Jeg kjøpte derfor et par av dem for å bruke på mindre fly.

                      Comment


                      • #12
                        Det er bare V2 versjonen som fungerer på begge, V1 med satelitt fungerer bare på 4 og 6 kanals radioen. Jeg fikk iallefall ikke bundet min 6 kanals mottaker mot min 9 kanals radio.

                        Comment


                        • #13
                          Her er 6 kanals mottageren fra R2hobbies:R2hobbies.com - Turborix 2.4Ghz 6Ch Digital RC Digital Receiver (3rd Generation), 2.4Ghz, rcps2806003



                          Den fikk akkurat plass i Mini Topsky DLG. Virker som om det er en solid konstruksjon. Den har overlevd mange stygge krasj.
                          Så hvis man er ute etter billig radio, får man mye for pengene. Og kundeservice hos R2 Hobbies er god. Selv om det er noen språkproblemer av og til.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Kyrre View Post
                            Det er bare V2 versjonen som fungerer på begge, V1 med satelitt fungerer bare på 4 og 6 kanals radioen. Jeg fikk iallefall ikke bundet min 6 kanals mottaker mot min 9 kanals radio.
                            Ja jeg har den nye 6 kanalern uten satelitt. Den funker på Turnegy 9x V2

                            Comment


                            • #15
                              supert! da skal jeg bestille meg denne radioen bare den kommer på lager på hobbyking
                              Fly: Protech Giles 202, Black horse Sukhoi SU-31, Pt-60, At-6 texan, Arc Beaver, F-27C stryker, Click V2, Yak 55, P 47 thunderbolt, P 51d mustang, Laser 3D, Bad Boy V2, og noen vrak.
                              Heli: Raptor 50 (kopi), Raptor 90SE, Horibo Shuttle Z, kyosho falcon, og Trex 500 (kopi).
                              Bil: Savage.
                              Båt: Pro boat Thundercat 31og Kyosho lamborchini.

                              Comment

                              Working...
                              X