Unconfigured Ad

Collapse

Noen med sansen for Sebart her inne?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Noen med sansen for Sebart her inne?

Jeg har alltid vært facinert av Sebart modellene, og har ikke blitt mindre facinert etter jeg kjøpte en Sukhoi 50 derfra. Jeg titter stadig etter nyheter derfra og etter messa i Tyskland nylig dukket det opp 3 nyheter. (se bilder)

Denne PC-21 saken så veldig spennende ut da. Ellers har jeg ventet på en ny versjon av Sukhoi eller Katana i hhv. 140 og 120 size. Og nå er den nye Sukhoien på gang Gudene vet når de er tilgjengelige, men før eller siden er de her. Den som bare kunne drite litt penger
    Attached Files
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Den Macchien var jo bare dødsrå! Utrolig kult at de tør å satse på noe litt uvanlig, men den selger kanskje bra på det italienske markedet. Kanskje det er lov å håpe på en Macchi 202 Folgore etterhvert også.

Comment

• Stin
      • Jan 2007
      • 629

Denne klubben er jeg også medlem av, holder på nå og sette sammen en sukhoi 2.2m med DLE 55 nå og er på nr 2 av sukhoi 50e nå.
      Har også hatt sukhoi 29 30e, men syntes den var litt liten. Så i den nye katalogen at han skal sleppe en sbach til bensin og den sjesker jeg fælt på....
      Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
      På vei inn i Hangaren.
      Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Sebart er et merkelig merke... Har og har hatt noen Sebart-modeller, og det merkelige med dem er at de er Så bra og samtidig så lite omtalte
        I "nyere tid" har jeg hatt Angel50, problemfritt i 3 sesonger, kosa meg med den og ikke fixa en eneste ting på den. Den er alltid klar og flyr godt. Funderer på en ny i sizen rundt 3000Watt. Eneste som gjør at det ikke er handla er mengden modeller som allerede er i hjemmet. Det blir flere Sebarter på meg i framtida, men ikke noen mindre enn .50-size, som Stin sier så er det stor forskjell når de blir for små.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

At de er lite omtalt kan kanskje ha med å gjøre at de har vært basert på elektro? Dermed har mange valgt det bort. Det har jo vært relativt kostbart med elektro. Både oppsett, batterier og ladere osv.
          Men nå begynner elektro å ta av ganske bra. Også for meg. Akkurat nå synes jeg Sebart er en av ganske få alternativer når det gjelder gromme rendyrkede elektromodeller i str. 50 og oppover.

Ellers ser det ut til at det går lite mote i tingene. I klubben her ser det ut til at det er EF som gjelder for tiden Det skjønner jeg forsåvidt godt for de ser og veldig fine ut, og ser ut til å fly meget bra også.

Jeg har forresten og lagt merke til den nye Sbach'en. Så virkelig fin ut. Hadde håpet de kunne laget en litt mindre variant da. 50 og/eller en omkring 120. 30-size'n ser og tøff ut men jeg vil ha større.
          arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Har tre Sebarter i samlingen (Sukhoi 30, Angel 30 og angel 50) og stortrives med de små, sukhoi'en flyr så bra at det er jeg ikke gidder å dra ut det store 50 "beistet"
            Det er få andre modeller som flyr så bra ut av boksen som Sebartene - følger du standard anbefalt oppsett med servo og motor så flyr modellen omtrent uten noe justeringer på radioen.

Det fine er at du kan fly modellen omtrent over alt og i.o.m. at den tåler bra med vind så kan du også fly de fleste dager.

Lite skruing og mekking, relativt kraftig bygget men allikevel lette slik at det tåler temmelig mye juling.

Hvis du vil så kan du ha den liggende i bagasjen slik at du alltid har den klar hvis abstinensene blir for store....
            Last edited by Quadrocopter; 18-02-11, 22:33.

Comment

• ole.foll
              • Apr 2005
              • 1043

Har sikla leeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge på en Sebart sukhoi 2,2m! Utrolig lekkre fly. Litt stiv pris, men kvalitet koster..
              Ole Kr Follstad

BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
              EF Extra 300 60"
              EF Extra 300 104" Eme120
              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
              ESM Bearcat, NGH 38cc
              Phoenix p51D Mustang, Dle55
              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
              Hangar 9 Piper cub 1\4
              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

Comment

• joo
                MFN Skribent
                • Nov 2002
                • 6936

Originally posted by arhennie
                Det har jo vært relativt kostbart med elektro. Både oppsett, batterier og ladere osv.
                Men nå begynner elektro å ta av ganske bra.
                Evolusjon

Ja, og hvis vi lager et regnestykke er det ikke skremmende lenger:

Hvis vi skal motorisere en 2x2 meters sak koster det med elektro, rimelig motor og ESC:
                - Motor 500 inn til Noreg.
                - ESC 300.- inn til Molboland.
                - Batterioppsett 900.- inn hit.
                Totalsummen blir rundt 1.700.- NOK. Så må man vel ha 4 batterioppsett for en dag på stripa. Lading ute i felten syntes jeg er tull. Da koster sakene 4.400.-. Skal man kjøpe glowmotor her i landet koster den ca. 3.500.- for noe brukbart. Så kommer fuel, tank og pipe samt griseri i tillegg. Da burde ikke pris være noe argument lenger, eller?

Har regnet litt på 50ccm-oppsett og spar nå ut bensinmotorer og setter inn elektro i denne sizen også. Prisen med "high-end" tyske motorer og regulatorer blir rundt prisen av DA50, tro det eller ikke (Actro motor og Jeti ESC, ca. 5.500.-). Batterier kommer på toppen. Men batteriene passer også i .50-oppsett for f.eks Sebart så den kostnaden blir på sett og vis borte i regnestykket. Samtidig blir bensinkanna borte.
                Denne kombinasjonen med Sebart blir pur flyglede.

Som èn har i signaturen; jeg driver ikke med modellfly for å spare penger, jeg sparer penger for å fly modellfly.

Comment

• E&E
                  • Apr 2008
                  • 578

Tror jeg får sansen for Sebart. Har en Angel 30 liggende i eska med Axi-motor, CC-regulator, Hitec-servoer og RX klart ved siden av. Satser på montering etterhvert til uka, så er den kanskje klar til temperaturen stiger og vinden løyer. Settet ser veldig bra ut og det er jo bare godord å høre om den, også i 30size (takk Q). Tror det blir vårens vakreste eventyr.

Sent from my HTC Tattoo using Tapatalk
                  Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• orjanp
                    • Nov 2007
                    • 726

Har veldig lyst på en SebArt Pitts Python S 50e i gul og sort.
                    Ørjan Pettersen
                    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• keiko78
                      • May 2007
                      • 133

Huff,der gikk ferien i dass...
                      Den Sukhoi'en MÅ jeg bare ha!!
                      Stefan Strand

Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

Comment

• ruborg2
                        • Nov 2007
                        • 407

har en 2,2 m med da 50, denne flyr meget bra , nei modellen er det ingen feil på ,men dem kunne spandert et carbon understell, da dette er meget bløtt, tåler ikke mange harde landingerClick image for larger version

Name:	033 (2).jpg
Views:	2
Size:	148.0 KB
ID:	576137
                        Rune Borgersen

Comment

• arhennie
                          • Mar 2008
                          • 4316

Originally posted by Quadrocopter
                          Har tre Sebarter i samlingen (Sukhoi 30, Angel 30 og angel 50) og stortrives med de små, sukhoi'en flyr så bra at det er jeg ikke gidder å dra ut det store 50 "beistet"
                          Skulle aldri startet denne tråden. Nå ligger det en Katana 30E i handlekurven
                          Men så klarer jeg ikke bestemme meg. Katana eller Sukhoi. Har jo en Sukhoi 50 allerede.
                          Noen som kjenner til forskjeller i flyegenskaper på de to?
                          arhennie

www.henniehobby.no/arne

Comment

• joo
                            MFN Skribent
                            • Nov 2002
                            • 6936

Hatt Katana 30 selv, og en kompis hadde Sukhoi 30. Skal ikke si det for bastant, men jeg tror Katanaen fløy "bedre", men jeg syntes at den runde nesa på Sukhoien er så mye vakrere Smaken og baken.

Det er lov å la seg friste arhennie, og man skal jo ha det litt moro i hverdagen.

Comment

• Kleffa
                              • Mar 2009
                              • 137

Har en angel 30e selv. Har hatt noen store modeller, men dette er det flyet jeg desidert har hatt mest glede og flytid med. Er satt opp med anbefalt hacker oppsett og futaba servoer... Flyr bare helt knall ut av esken. Ett knepp på høyderor, det var alt jeg trengte og gjøre på maiden... Så for meg er det en produsent som jeg har forelska meg i.... Nemelig: Sebart!!! (folk sier ekte kjærlighet ikke kan kjøpes for penger... Bulshit.. Sebart klarte det)
                              Youtube: Flygutta
                              -----------------------------
                              Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                              Heli: T-rex 700,T-rex 450
                              Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                              (34 år ung)
                              www.flygutta.com
                              www.vfkm.no

Comment

Working...