Unconfigured Ad

Collapse

Hvor lang tid tar det før fuel motorer forsvinner.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Hvor lang tid tar det før fuel motorer forsvinner.....

Hvor lang tid tar det før flytende drivstoff baserte modeller blir like så sjeldent som 35MHz er i dag.

(Modeller opp til 2.5 meter vingespenn)
    68
    1 til 3 år
    10.29%
    7
    4 til 6 år
    13.24%
    9
    over 7 år
    76.47%
    52
  • kapia
    • May 2005
    • 1435

ahhhh, forstod det slik som fuel=metanol jeg, den tror jeg dør snart ut, hypen er i dag bensin for alle penger, og jeg er enig i det, par flipp på propellen og det er start! metanol sakene er jo ett evigt prosjekt! altid noe som ikke stemmer!

Comment

• Biplan
      • Apr 2008
      • 903

Flyr på 35 MHz enda jeg. Men bare elektro siden 2007. I enkelte kretser utenlands brukes fremdeles "diesel"-motorer opp til 10 ccm, noe jeg sluttet med på 70-tallet.

Minner om at bensinmotorer med gnisttenning har fått come back; det var slike 20 - 30 ccm motorer man begynte med i modellfly.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

Comment

• ludvik 79
        • Jan 2008
        • 180

tror ikke de kommer til å forsvinne, muligens bli ferre, men ikke forsvinne helt. Kan egentlig ikke sammenlignes med radio teknologi som 2,4 GHz er klart bedre en 35 MHz, men med motorer så er det smak og behag, for meg er det ikke bedre med elektro for da mister jeg en del av hobbyen jeg liker, selvom elektro angivlig har mer effekt.

Comment

• lacappuchino
          • Oct 2007
          • 1342

Kommer til å gå mer og mer over på elektro med tida, men vil ha et fuel-heli i stallen en good stund til.
          Honeybee CP 2

Comment

• surpass
            • Apr 2007
            • 833

Personlig tror jeg aldrig at glow motorer vil forsvinne. Elektro tar innpå, men finnes fremdeles de som vil ha lyden og lukta til en glow motor, meg selv inkludert

Comment

• morsan
              • Apr 2003
              • 373

Originally posted by surpass
              Personlig tror jeg aldrig at glow motorer vil forsvinne. Elektro tar innpå, men finnes fremdeles de som vil ha lyden og lukta til en glow motor, meg selv inkludert
              'Aldri' er et svært langt perspektiv, iallefall om en sammenligner med oljeutvinningen fra feks norsk sokkel. Norge nådde produksjonstoppen i 2001, for 10 år siden, og nå går det raskt nedover...

Denne kurven kan selvfølgelig 'strekkes' om vi finner olje i nordområdene.

Comment

• ludvik 79
                • Jan 2008
                • 180

så lenge der er drivstoff så vill de bestå

Comment

• larscato
                  • Feb 2004
                  • 291

Forsvinner fuelmotoren så forsvinner mye av gleden og sjarmen med hobbyen for min del. Jeg opplever et urverk av en 2 eller 4 taktsmotor som et av de mest givende tingene med hele hobbyen. Folk som bruker argumentet "det er alltid noe tull med en fuelmotor", gjør noe feil.
                  Align T-Rex 700
                  Align T-Rex 250
                  Hangar 9 Sundowner
                  Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                  Dynam Extra 330
                  Vmar Easy 3d,TT pro 46
                  ARC Cessna Cardinal
                  Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                  CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                  GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)

ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

Comment

• Superstar40
                    • Dec 2002
                    • 1667

Lyden og lukten fra en glow motor kan aldri erstattes av summingen fra fettern til en elektrisk drill.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

Working...