Unconfigured Ad

Collapse

Black Horse Model

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blåmås
    • Feb 2011
    • 335

Black Horse Model

Er det noen der ute som vet om noen norske forhandlere på Black Horse? Er på utkikk etter 120 size spacewalker og vet at de har en. Kanskje det er noen som har flere tips å komme med i den anledning? Vet at Seagull har en også som er kurant å få kloa i.
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

I farten mener jeg å huske at Mikronor.no og Hobby24.no fører BH, og jeg mener å ha sett det andre steder også.

Comment

• xilian
      Chief Executive Officer
      • Feb 2009
      • 6522

Hobby24.no og rcpro.no mener jeg å huske...

tipper du finner det
      Tom I. Arntsen

Comment

• Blåmås
        • Feb 2011
        • 335

Mikronor var helt nytt for meg. De hadde jo bra utvalg i modeller. Ingen Spacewalker men det må det jo gå an å spørre om de skaffer. Rc-pro har ikke BH. Noen som har kommenterer til Seagull vs. BH? Kan jo samtidig slenge ut et spørsmål til. Garantert mange som har synspunkter på det vil jeg tro Jeg er jo på utkikk etter et litt større fly som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å utstyre med 26cc bensin eller der omkring. Er litt svak for klassiske skalamodeller. Vinglet mellom Cub, Cessna 182, Cub Clipped Wing osv. Akkurat nå ligger Spacewalker høyt i kurs etter at jeg fløy den på Realflight. Vet ikke hvor sammenlignbart det er, men syns også den ser tøff ut samt at det ikke er noe "alle" har. Noen som har synspunkter på andre modeller som jeg kan vingle mellom. Er ikke særlig opptatt av verken fart eller 3D. Syns det er moro å kunne fly sakte også, med stilige (gjerne "gammeldagse") fly. Kunnskapen min er ikke veldig høy. Flyr pr i dag en høyvinget trainer som jeg nettopp har konvertert til elektro for moro skyld. (Den kan dere se her: http://www.modellflynytt.no/thread28183.html) Flyr også litt med en isopormustang men den syns jeg blir for lett. Spes hvis det er litt løft i pølsa. Den har jeg også en tendens til å demontere understellet på når jeg lander. Så jeg er altså ikke moden for de alt for krevende modellene. Tips mottas med takk og stor interesse.
        Stein Johnsen

Comment

• xilian
          Chief Executive Officer
          • Feb 2009
          • 6522

Jeg har veldig veldig lyst på denne:
          Horizon Hobby: Taylorcraft 26cc BNF by Hangar 9 (HAN4920)

rcpro tippa rundt 11.000 om jeg husker rett
          Tom I. Arntsen

Comment

• E&E
            • Apr 2008
            • 578

Støtter xillian i den der. Den frister. Utgaven han linker til er vel BNF (har ikke sjekket pga at jeg bruker telefonen nå). Dvs fiks ferdig med motor, mottager, servoer installert og klar til å bindes til en DSM2/X (Spektrum/JR) radio. Det kan og fås som vanlig ARF hvor du setter inn utstyr etter eget ønske. Flyet skal i følge tester i blader fly veldig godt og kan egne seg som nr 2 / 3 modell.

Har lyst på ja.....

Sent from my HTC Tattoo using Tapatalk
            Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• Blåmås
              • Feb 2011
              • 335

Dette ser ut som et kjempeflott fly ja. Men kanskje litt dyrere enn hva jeg hadde tenkt i første omgang. Er jo gnien må vite.. Noen som har lyst til å dele noen tanker på hva som gir mest flyglede av en rimelig litt stor modell og et litt mer forseggjort mindre fly? Har veldig lyst til å prøve bensin da, men da må en jo opp i str... Det er en fantastisk hobby dette, men jaggu vanskelig noen ganger og!
              Stein Johnsen

Comment

• xilian
                Chief Executive Officer
                • Feb 2009
                • 6522

Flyet jeg linja til matcher de fleste tinga du nevnte, og da
                Er prislappen rundt der..

Men du kan jo se deg om etter noe brukt, for det gjør noe med prisen i alle fall

Sent from my iPhone using Tapatalk
                Tom I. Arntsen

Comment

• Blåmås
                  • Feb 2011
                  • 335

Ja jeg er vel egentlig klar over det... Seagull Spacewalker skulle jeg få for ca 2000! Syns det var utrolig lite for et så stort fly, så derfor lurer jeg litt på kvaliteten på det. Noen Anelse om hvor mye frakt det blir på en så stor sending som taylorcraften fra det store utland? Fikk bare opp fraktpriser innen USA...
                  Stein Johnsen

Comment

• xilian
                    Chief Executive Officer
                    • Feb 2009
                    • 6522

Tar du det gjennom RCPro.no får du avtalt pris på forhånd samt alskens mulige rettigheter
                    og alt som følger med ekstra.

Koster litt ekstra, men kan være en god forsikring. Og det mener jeg på generelt grunnlag,
                    ikke bare i ditt tilfelle. Hvis jeg får råd kommer jeg til å gjøre nøyaktig samme sak.
                    Tom I. Arntsen

Comment

• Blåmås
                      • Feb 2011
                      • 335

Hmmm.. Det jeg frykter mest for med en slik stor modell er at jeg skal være så nervøs at jeg har 300 i puls på jomfruturen og ende opp med store reparasjoner med en gang... Jaja. Vi får se hva skatteoppgjøret bringer. Dessuten rekker jeg å ombestemme meg mange ganger før den tid. Leser stadig vekk at større er bedre. Stemmer det? Ser kanskje for meg at med større modeller blir også følgene større ved uheldige landinger?
                      Stein Johnsen

Comment

• E&E
                        • Apr 2008
                        • 578

Her er samme flyet fra Smallsize i ARF-utgave, dvs uten motor og elektronikk. Da kan du velge evt glow el elektro. Men det var vel bensin du spurte om....

Uansett, tar du det fra Norge er jo frakten overkommelig.
                        Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• Blåmås
                          • Feb 2011
                          • 335

Har funnet flyet både hos rcpro og smallsize. Har også vært på rcgroups og lest test. Hangar 9 Taylorcraft 20cc ARF Review - RC Groups Skjønner nå godt at dette koster litt mer enn de aller billigste modellene. Mange flotte detaljer og løsninger. Sabla flott fly. Blir ikke mindre aktuelt etter det! Spørs om jeg ikke skal spare litt lengre til neste fly og heller holde meg til traineren til jeg har blitt dyktigere med landinger. Må vel innhente en del tips og råd om montering og utstyr før jeg evt starter med et slikt prosjekt. Litt viktigere at ting blir ordentlig her enn på en trainer til 700 spenn....
                          Stein Johnsen

Comment

• lsigge
                            • Aug 2006
                            • 172

Originally posted by E&E
                            Her er samme flyet fra Smallsize i ARF-utgave, dvs uten motor og elektronikk. Da kan du velge evt glow el elektro. Men det var vel bensin du spurte om....
                            Denne er klargjort for 3 typer motor, ink Zenoah 20cc. Koster litt, men er veldig pen og velbygd.
                            -------------------
                            Lars S. Siggerud

Comment

• Blåmås
                              • Feb 2011
                              • 335

Originally posted by E&E

Uansett, tar du det fra Norge er jo frakten overkommelig.
                              Og tar jeg turen over fjorden og handler i prinsensgate skulle vel frakten bli omtrent 0 skulle jeg tro?
                              Stein Johnsen

Comment

Working...