Announcement

Collapse
No announcement yet.

hobbyking har fått inn igjen sullivan røykpumpe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hobbyking har fått inn igjen sullivan røykpumpe

    som overskriften sier, HK har fått inn igjen pumpene etter "år" med "backorder". 75dollar å en kurs på 5.55 så er jo dette heeeeelt råbillig
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

  • #2
    Hva er forskjellen på skywriter og streamer, bortsett fra at skywriter er programmerbar?

    SkyWriter - Electronic Smoke System - elefun.no - Radiostyrt hobby
    S754 Sullivan 12V diesel/røykolje-pumpe - elefun.no - Radiostyrt hobby
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jostein View Post
      den nederste er bare en "fylle-pumpe". en pumpe du kan fulle tanken i flyet med
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment


      • #4
        Link: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Sullivan Onboard Smoke Pump 6~12v w/ ESC
        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
        Harstad MFK

        Futaba 12FG

        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
        Slick 360 | Elektrokonvertert
        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
        Phoenix Decathlon | ASP.70
        Hexacopter

        Comment


        • #5
          Denen har dårlig kvalitet, er mye slark i pumen så om du har litt mye undertrykk i potten suger den røykolje hele tiden...
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Det var vel noe snakk om at man burde montere en fjærbelastet ventil mellom pumpa og potta,
            som ikke åpner før ett visst trykk.
            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

            Comment


            • #7
              Kjøp 3W sin eller powerbox sin, den funker kongebra rett ut av esken
              Lars Norberg

              Comment


              • #8
                Originally posted by Jostein View Post
                Det var vel noe snakk om at man burde montere en fjærbelastet ventil mellom pumpa og potta,
                som ikke åpner før ett visst trykk.
                Det følger da med. Er jo en "anti-siphoning valve" med i kittet som trenger litt trykk for å åpne. Hvertfall slik det er beskrevet. Den unngår den at det bare lekker ut røykolje konstant via hevert. En i klubben har kjøpt PowerBox sin pumpe, og den har ikke ventil. Den lekker og smårøyker akkurat som en gammel inkontinent dame. Men latterlig mye røyk som kommer. Virker som om det er gjennomgående at alle pumper har rikelig kapasitet til å kjøre høyt minuttvolum med olje, men at de fleste heller sliter med å få justert mengden NED, slik at det ikke blir for kaldt i eksosen, med medfølgende oljegris ala nitro-dynge på flyets underside.
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment


                • #9
                  Hmmm..............visst min powerbox pumpe oppfører seg som ei gammel inkontinent dame, ja da blir ikke den sittende i flyet lenge.
                  Ble anbefalt denne. Skulle visst nok være den beste..........................
                  Justere riktig mengde skal jeg få til.

                  NB Så jævlig irriterende at ''den'' blir skrevet to ganger når JEG bare skriver ''den'' en gang.
                  Ser dette stadig i poster.
                  XILIAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  Last edited by anders e; 09-03-11, 12:55.

                  Comment


                  • #10
                    Har powerbox sin jeg og,min lekker ihverfall ikke.Mitt problem er at jeg ikke får justert den nok ned til singel cannister (55cc motor) mener jeg fikk den ned mot 18% før den ikke ville mere. Og da blir det fortsatt litt gris under flyet,men ryker bra for 55cc og være Regner med det blir bedre med 100cc og oppover da den 18% mengden blir fordelt på to cannistere.
                    Ronny Andreassen
                    Sunndal/Vinnu
                    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                    3DHs 33" EPP
                    JR 9303 2,4

                    Comment


                    • #11
                      Går det ikke ann å prøve å sette på en Y-kobling mellom pumpa og potta,
                      og kjøre en slange tilbake til tanken? Så kan man bare sette inn innsnevring
                      på retur slangen, for å bestemme hvor mye som går tilbake i tanken.
                      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by anders e View Post
                        NB Så jævlig irriterende at ''den'' blir skrevet to ganger når JEG bare skriver ''den'' en gang.
                        Ser dette stadig i poster.
                        XILIAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                        Tastatur-Dysleksi?
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          Nope
                          Jeg prøvde å rette det flere ganger.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by anders e View Post
                            Hmmm..............visst min powerbox pumpe oppfører seg som ei gammel inkontinent dame, ja da blir ikke den sittende i flyet lenge.
                            Ble anbefalt denne. Skulle visst nok være den beste..........................
                            Justere riktig mengde skal jeg få til.
                            Det er ikke pumpen sin feil, men heller mangel av en trykkventil mellom pumpe og eksos. Er jo naturlig at det blir hevert når man stopper pumpa, og at det da pipler igjennom med smårøyking som resultat. Med en ventil så vil den stenge for olje med mindre pumpa trykker på for å holde ventilen åpen. Hvis du ser på emcotec sine sider så har de én ventil som er trykkstyrt (med noe festo-koblinger), og én ventil som er styrt elektromagnetisk for helt konsise start og stopp.
                            Med vennlig hilsen
                            Johannes Gjessing GMFK
                            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                            Comment


                            • #15
                              Når vi allikevel er inne på pumper. Noen som har erfaring med Harris pumpa? Harris Smoke Pumps
                              All you need is love

                              Comment

                              Working...
                              X