Unconfigured Ad

Collapse

vingeskjøting på clouds fly floater

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruverkar
    • Mar 2011
    • 32

vingeskjøting på clouds fly floater

Heisann.

Noen som har noen innspill på det å skjøte på vingen på en clouds fly med 30-35 cm av en originalvinge. Gjøres da på begge vinger.
    for å øke vingespennet opp til ca 2 m og for å få to rorflater til som kan brukes som flaps.
    Er dette noe som kan la seg gjøre,og vil det holde? da evnt hva slags lim. Må også muligens legge på noe tape i skjøten.
    Et noe uvanlig spørsmål kanskje,men jeg er bare en nysgjerrig nybegynner.

Kommentarer og innspill mottas med takk
    Robert Martinsen
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Mener å ha sett det gjort på en Easystar som Cloudfly'en er nærmest en kloning av, burde ikke være så vanskelig hvis du kutter opp vingene der de er like brede. Hvordan det vil fly vet jeg ikke. Og jeg ville brukt epoxy og stivet den opp ekstra med karbonrør.

Comment

• Ruverkar
      • Mar 2011
      • 32

jeg tenkte da å kutte bort den ytre delen av fuse siden av vingen. den delen som skal inn i fuse`n og linkes sammen. for så i ha igjen den delen av skjøtevingen,men fjerne alt utenfor roret på en måte hvis du skjønner.så vingen blir lengre og like bred hele veien da for å si det sånn.
      Litt usikker på åssen det vil fly jeg også,men kan da ikke bli så stor forskjell meiner mitt hode. for cg blir vel det samme? eller blir dette endret da? sånn jeg ser det så vil det jo bare bli mere å flyte på??
      Robert Martinsen

Comment

• farmann
        • Mar 2010
        • 918

Enig Kyrre, husk at største belastningen blir i senter av vingen,alternativt kan du lage en gjennomgående I-bjelke av furulister. Du bør også øke arialet på sideroret en del

Comment

• Ruverkar
          • Mar 2011
          • 32

Roret er allerede gjort større,da dette var begredelig originalt.
          Får tenke å se litt på det så kommer jeg vel frem til noe.
          Robert Martinsen

Comment

Working...