Unconfigured Ad

Collapse

Powerbox el. lignende, er det nødvendig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viggkri2
    • Nov 2005
    • 1048

Powerbox el. lignende, er det nødvendig?

Skal bygge meg ett stort oldtimer fly, til rolig skalaflyging, skal inn med 5 x hitec 805 og en standard servo til throttle.
    Flyet blir ca 4 meter i vingespenn og ca 18kg.

Hva bør jeg putte inn av batteri / powerbox / brytere for trygg og god flyvning? ( er glad i life )
    Tar gjerne imot tips på kjøp, hjemme, HK eller annet.

Viggo
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Så lenge du bruker en throttleservo som tåler 2s LiFe uregulert ville jeg nok hoppet elegant over powebox i denne.
    Vil du være litt "Flashy" kan du jo montere en av disse bryterne. Da vet du jo når du må lade igjen også.
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Karl H.
      • Mar 2006
      • 1452

Det er ikke nødvendig med powerbox. Det du kan gjøre er å ha eget batteri for mottaker og et eller 2 batterier til servoene.
      Hvis du har servoene du nevner, er de beregnet på 4,8/6 V. Hvis du ikke har kjøpt servoer ennå så se på den nye serien, beregnet for 7,4 V. Ultra Premium Digital - Hitec RCD
      Karl Hans Glommen.
      Mjøsa Modellflyklubb

Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

Comment

• Viggkri2
        • Nov 2005
        • 1048

Originally posted by Karl H.
        Det er ikke nødvendig med powerbox. Det du kan gjøre er å ha eget batteri for mottaker og et eller 2 batterier til servoene.
        Hvis du har servoene du nevner, er de beregnet på 4,8/6 V. Hvis du ikke har kjøpt servoer ennå så se på den nye serien, beregnet for 7,4 V. Ultra Premium Digital - Hitec RCD

Hitec sier at alle deres servoer tåler uregulert Life, mere sansen for det enn lipo

Kan en mulig løsning være:

Hitec optima 7
        1100 Life til spc port via bryter til reciver
        2 x 1500-2000 Life til bat port via bryter til servoer

Men med eget batteri til reciver har jeg ingen batteri-backup til reciver, er det ikke bedre å bruke 2 batterier via batshare, eller 2 batterier direkte til reciver ( bat + ledig kanal )

??
        Viggo

Comment

• Guest

#5 Unapproved
          Jeg har aldri brukt powerbox. Har nå et 40%(3.2 meter) med life uten pb.
          Alt er ryddig og pent, men hadde super-expertene sett oppsettet hadde de krysset øya og dødd.
          Denne har fått sine snap-roller uten problemer på full gass. 20 turer nå

Enig i å bruke batshare.

Comment

• farmann
            • Mar 2010
            • 918

Click image for larger version

Name:	DSC_8586 - Kopi.JPG
Views:	3
Size:	79.6 KB
ID:	577993
            Originally posted by Viggkri2
            Skal bygge meg ett stort oldtimer fly, til rolig skalaflyging, skal inn med 5 x hitec 805 og en standard servo til throttle.
            Flyet blir ca 4 meter i vingespenn og ca 18kg.

Hva bør jeg putte inn av batteri / powerbox / brytere for trygg og god flyvning? ( er glad i life )
            Tar gjerne imot tips på kjøp, hjemme, HK eller annet.

Viggo
            Hei
            Drop alt det "tullet"
            Regner ikke med at denne oldtimer er en speeddemon?
            Ref min Fokker F-2 3,4 m & 18,5 kg.
            Der har jeg satt inn 2 mottagere med hver sin 6V/2000mA nimh. Og split belastningen på den måten, du får også et "Dual system".

Comment

Working...