Unconfigured Ad

Collapse

batteri til tenning

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

    #1

    batteri til tenning

    Hei. Har nå min "første" bensinmotor og modell på vei i posten. Motoren er en rcgf15. Lurte på hvilket batteri jeg burde bruke til tenninga? Jeg bestilte 4,8v 2000 mah, men fikk høre av en i klubben at motoren ikke vil oppnå fullt turtall med det batteriet..? Om jeg går for 5celler så vil vel volten stige over 7v når den er full ladet? Hadde håpet at jeg slapp å kjøre regulator osv her.. hehe. Kan jeg bare bruke 5cell rett på uten regulator?
  • Kenolang
    • Jul 2010
    • 2530

    #2
    Det batteriet vil fungere glimrende. De fleste tenningsanlegg skal ha 4,8-6V, for høy spenning kan ødelegge tenningsanlegget.
    Smart-Fly har en smart Ignition Regulator som du kan kjøre 2S lipo inn og den gir 5,2V til tenning. Liten snedig sak
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment

    • Larsern
      • Sep 2007
      • 756

      #3
      En i klubben din tar feil. 4cellers pakke er alt som trengs. Har kompisen din erfaring som tilsier noe annet, har det vært noe galt med tenningsanlegget hans. En 5cellers pakke vil gi kanskje 5% mere energi i gnisten, men samtidig 50% mere varme i elektronikken i tenningsanlegget. Ikke noe man ønsker.
      Jeg ville kanskje gått for en 1000mah pakke eller noe for og spart litt vekt. En 15cc motor skal antageligvis ikke inn i noe stort monster av ett fly, og ett 2000mah batteri gir deg noe sånt som 4 timer flytid mellom hver lading. Det er veldig mange turer.

      Comment

      Working...