Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei. Har nå min "første" bensinmotor og modell på vei i posten. Motoren er en rcgf15. Lurte på hvilket batteri jeg burde bruke til tenninga? Jeg bestilte 4,8v 2000 mah, men fikk høre av en i klubben at motoren ikke vil oppnå fullt turtall med det batteriet..? Om jeg går for 5celler så vil vel volten stige over 7v når den er full ladet? Hadde håpet at jeg slapp å kjøre regulator osv her.. hehe. Kan jeg bare bruke 5cell rett på uten regulator?
Det batteriet vil fungere glimrende. De fleste tenningsanlegg skal ha 4,8-6V, for høy spenning kan ødelegge tenningsanlegget.
Smart-Fly har en smart Ignition Regulator som du kan kjøre 2S lipo inn og den gir 5,2V til tenning. Liten snedig sak
EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
EF Yak-54. 110"
EF MXS 83"
GB Yak-55 2,2m
En i klubben din tar feil. 4cellers pakke er alt som trengs. Har kompisen din erfaring som tilsier noe annet, har det vært noe galt med tenningsanlegget hans. En 5cellers pakke vil gi kanskje 5% mere energi i gnisten, men samtidig 50% mere varme i elektronikken i tenningsanlegget. Ikke noe man ønsker.
Jeg ville kanskje gått for en 1000mah pakke eller noe for og spart litt vekt. En 15cc motor skal antageligvis ikke inn i noe stort monster av ett fly, og ett 2000mah batteri gir deg noe sånt som 4 timer flytid mellom hver lading. Det er veldig mange turer.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment