Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Justering av tenning på DLx motorer - grader fortenning etc.
Har ikke målt hvor mange grader man får på slissene, men som regel er det fra litt for mye fortenning i ene enden, til alt for mye fortenning i andre enden.
Vanligvis pleier man og komme nær riktig tenning hvis man filer ut slissene litt, og evt filer ned litt diameteren på skruehodet på den nedre skruen som holder sensoren, slik at man får sensorhuset så langt mot klokka som mulig uten å gå drastisk til verks. Dette gjelder da DLE.
Det er nesten uten unntak at venstre og høyre sylinder går med forskjellig temp. Det har noe med at sylindrene er forskjellig plassert på blokka i forhold til innsuget, og at rotasjonsretningen på veiva gjør at portene på den ene sylinderen får gunstigere forhold enn den andre.
På DLE, DA og de andre med samme konfig er det vel høyre sylinder som er varmest, mener jeg og huske.
Er det stor forskjell? Har ingen harde tall, men innenfor 10 grader bør de vel ligge, hvis jeg skal tippe.
Bare 2mm ja? Det virket først veldig lite, men når jeg tenker meg om så går jo stempelet veldig sakte rett før det snur.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment