Unconfigured Ad

Collapse

Brann i cessna 400 :/

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NordstadRC
    • Jan 2011
    • 48

Brann i cessna 400 :/

Dagen startet meget bra idag,knallsol og vindstille med mit flunkende nye cessna 400 epo fra Absolutt Hobby.
    Av alle ting begynner flyet å brenne i lufta Berger flyet ned på stripa sånn akkurat at d holder,men motor, esc og ledningsnett samt batteripakka er bare en stor sotklump.
    Brukte kun det batteriet som fulgte med flyet.
    Er dette en reklamasjonssak???Har fløyet det 3-4 turer tidligere en dag og ingen problemer.02.0222050 Hype Cessna 400 Corvallis RTF, 2.4Ghz
    E de vindstillt idag da tru...?
  • enur
    • Dec 2005
    • 76

Det er vel ikke så enkelt å bevise at ikke du har skylda av en eller annen grunn siden alt bare er en sothaug nå men jeg ville jo hørt med forhandleren.

Det er jo i allefall verdt et forsøk
    Rune
    Flyr det? Da liker jeg det

Comment

• rcmodeller
      Forhandler
      • Jun 2003
      • 374

Du bør se litt på den tekniske speclisten før du kjøper noe sånnt.
      En så pass stor modell krever minimum 30 amp ESC hvis 3 cellers LiPo batteri.
      Hvis teknisk spec ikke er oppgitt, ikke kjøp.
      Da kan det være hva som helst du får.

RC Modeller

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Originally posted by rcmodeller
        Du bør se litt på den tekniske speclisten før du kjøper noe sånnt.
        En så pass stor modell krever minimum 30 amp ESC hvis 3 cellers LiPo batteri.
        Hvis teknisk spec ikke er oppgitt, ikke kjøp.
        Da kan det være hva som helst du får.

RC Modeller
        Det er vell strengt tatt en 30A regulator med og ett 3s1800mah 15C batteri med pakken originalt. Og produsenten er jo Kyosho som har litt peiling på RC ting.

Ellers flott at du kommer med konstruktiv tilbakemelding RCmodeller. Lite å gjøre på i Kina nå? Kjeder du deg?

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Har hatt en sånn brann en gang, men da var det en Lipo som hadde fått så mye juling at jeg aldri burde brukt det uansett.. Havarikommisjonen (meg) kom da frem til at det var en kortslutning i printkortet på batteriet, etter utallige krasj. Min skyld, med andre ord... På et helt nytt batteri så vile jeg nok kontaktet leverandør.. Bevisbyrden er selvsagt ikke på din side, men det finnes ganske greie leverandører som er opptatt av ryktet sitt, så det er jo verd et forsøk.
          Trist når alt brenner opp..
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• ArneH
            • Dec 2009
            • 1562

Hvis alt utstyret satt i flyet da du kjøpte det, og det uten grunn. F.eks. feilkobling eller havari begynner å brenne. Høres det ut til at du har en god grunn til å reklamere.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• bth
              • Dec 2003
              • 1638

Hvordan går det ? Har du vært i kontakt med leverandøren ? Vil nok mene dette er en reklamasjonssak da det er et ferdigfly med tilpassede komponenter fra kjent fabrikat.
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

Comment

• NordstadRC
                • Jan 2011
                • 48

Joda, har vært i kontakt med forhandler og de mener de kan hjelpe meg med denne saken. Måtte sende de noen bilder, så får vel tilbakemld i morgen Det lukter så jævlig av det,at jeg kan ikke ha vraket inne......

Comment

• NordstadRC
                  • Jan 2011
                  • 48

Brukte et flunke nytt 1800mah batteri

Comment

• farmann
                    • Mar 2010
                    • 918

Har sett fler tilfeller av dårlig loddinger på batterikontakter/ECS/Motorer, dessverre!
                    Det kan funke en stund men kan være en "timebomb". Regner med at det går rimlig fort på samlebåndet!!
                    Det hjelper ikke med aldri så fine "gullkontakter" hvis det er en kaldlodding, men vanskelig å oppdage uten å sjekke hver kontakt nøye, men å "se" om du har en kaldlodding er nesten umulig uten å fjerne krympestrømpe/isolasjon!
                    Last edited by farmann; 05-04-11, 15:32.

Comment

Working...