Noen som vet om greie plasser å fly i eller rundt Oslo?
Unconfigured Ad
Collapse
Hvor kan man fly i Oslo området?
Collapse
X
-
Tags: None
-
Jeg er også intressert i å vite om det finnes en plass nærme oslo hvor en kan fly litt på kveldene i uken.
Jeg pleier ellers å reise til sørumsand å fly der på phoenix sin flyplass, helt topp plass, laaaang og god gress stripe, klubb-brakke ved dårlig vær, ute-terasse, grill mulighet, bare hyggelig folk, stor-trives der.. men litt langt å reise 5-6 mil en vei for å fly litt på kveldene..
Ekeberg er ikke pop. sted å fly motor fly, flyr litt elektro vinge der.
Noen som kjenner noen bønder eller lignende som har lyst til å dedikere et lite området??? -
Jeg planla også og melde meg inn i Phoenix, men det er en smule langt. Noen som vet om noe nærmere?
Any landing you can walk away from, is a good one.Comment
-
Jeg prøvde å fly på Fornebu for noen dager siden. Folk fra Statsbygg kom etter 2 minutter og sa at vi ikke kunne fly der. Fikk allikevel lov til å fly innenfor et gjerne lenger nord på flyplassen. Kanskje noen kunne ta kontakt med Statsbygg og høre om vi kan fly der litt mer.
Det må vel finnes et eller annet sted i Oslo-området der vi kan fly. Tipper det er en del frustrerte flygere her i Oslo.JaranComment
-
Er det ikke dårlig med kontroll av frekvenser etc på fornebu?, har hørt at folk står litt her og der å flyr, og at ingen sjekker hvilken frekvens de forskjellige bruker. Det kan fort skje krash osv uten klyper med frekvensnummer etc.
Er det ingen som kjenner en bonde eller noe som har et stort jorde vi kan bruke?Comment
-
Har hørt at det er en eller annen sånn halvveis høyt opp i Oslo kommune som ikke liker modellfly, det lager jo mildt sagt litt problemer
På fornebu er det rimelig texas tilstander etter hva jeg har hørt, ville ikke tatt opp det flyet jeg liker best der..Comment
-
Fornebu
Heisann
Jeg synes det er dumt av noen og si at det var texas på Fornebu. Det var et ordentlig system der alle hadde et eget ansvar. Var du ny måtte du selv sørge for å vite hvem som hadde samme kanal. Akkuratt som en modellflyklubb stripe. Det er ikke noe værre der en på Sørumsand eller Bærum Modellfly klubbs sine plasser. Angående flyplasser har Bærum modellflyklubb et fint sted. se: http://home.no/bmk
Nydelig stripe hvis du orker støygrense.Lars NorbergComment
-
Ikke bare orker støy grenser, men hva med å kunne fly på søndager med motor fly, er jo da jeg har fri jo.... for meg er helgene eneste mulighet til å fly.. jeg har ingen 8-16 jobb, men mer en "8 til jeg-er-ferdig" jobb.
Nå er våren på vei, lysere kvelder, lengre helger på stripa.. gleder meg..
mvh FreddyComment
-
Jeg flyr på Sørumsand, Phoenix RC Klubb..
Hvis du vil bli medlem så er det bare å møte opp på stripa til helgen (jeg er der på lørdag).
Hvis du har flydd noe før så trenger du bare å bli godkjent av en instruktør, eller en i styret. Da kan man få kjøpt nøkkel til bommen samt bli medlem. Medlemskap koster 400,- og nøkkel til bommen koster 90,- ca (betales på stripa første gangen)
Du finner stripa på siden vår. http://www.modellfly.org/phoenix/
For medlemmer som trenger opplæring, så er det litt problematisk for tiden, vår ivrigste instruktør har trappet ned modellflygingen.. dessverre..
Klubben jobber med å finne nye.. hvis du har mulighet, ta deg en tur, prat med de som er der og kanskje noen vil hjelpe degComment
-
Må først begynne med å si at påstandene om Texas tilstander på Fornebu ikke stemmer helt. Det var en periode det var frekvens klyper der og ellers var alle flinke til å sjekke frekvens. Fløy mye der ute uten at det var noe tøys med frekvenser. At folk kræsjer fordi de ikke kan fly er en helt annen sak
På vinteren er det fint å fly på Oksenøya ved Fornebu. På isen utenfor sjøflyhavnen er det enorm plass. Ellers er det en liten stripe i Røyken utenfor Asker.
MorpheusComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment