Unconfigured Ad

Collapse

Hva heter flyet?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JayBee
    • Sep 2009
    • 762

Hva heter flyet?!

Så en gang et pylon/hotliner fly i glassfiber med under 1meter vingespenn på en kinesisk nettside. Flyet liknet på en esprit sunracer v3, men hadde vinger som liknet på Dornier do-228 sine. Det kostet i tillegg bare halvparten av hva en sunracer koster, og videoen av det kunne vise at det gikk så det grinte. Flyet er med propell, ikke edf.

Noen som vet hva flyet heter, og hvor man får tak i det?

Om noen vet om noe liknende i glassfiber til en rimelig penge som går noe grasalt så er et bare å si ifra.

PS: Ikke funjet eller isopor/epomodeller.

Takk på forhånd til dere som vil hjelpe
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Kan det ha vært AFA Weapon? Great Planes Rifle er forresten også et billig alternativ.

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Du har jo alle de andre pylon modellene til Esprit - de ligger rundt 140$

Billig Kina pylon blir fort en dyr ting når modeller med 90cm i vingespenn flyr som en kråke - etter en tur i bakken kan du bytte motor, ESC og Rx p.g.a. ar de ligger som regel som en klump 10 cm under torva

Startet forresten på en byggeblogg på Sunracer V2 men bloggen stoppet halvveis....
      Last edited by Quadrocopter; 18-04-11, 22:12.

Comment

• JayBee
        • Sep 2009
        • 762

Tusen takk kyrre! Afa weapon er rett! så det at min beskricelse av vingedorm var litt feil, men du fant den

Noen som har prøvd denne forresten?

Sendt fra min iPhone using Tapatalk.
        Jon-Brage Hoel Andorsen
        -------------------------------------------------------------------------
        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

Alt flyr bare du har nok motor!

Comment

• Kyrre
          • Feb 2009
          • 2322

Jeg har ikke prøvd den, men leste gjennom en tråd på rcgroups (tror jeg det var) og folk var tydligvis fornøyd med den så lenge man tok prisen i betraktning. Hadde lyst på den selv, men siden jeg ennå har tilgode å fly no særlig over 100 km/t tror jeg at jeg går for noe større i isopor i første omgang.

Comment

• Aviator
            • Mar 2005
            • 601

Originally posted by JayBee
            Om noen vet om noe liknende i glassfiber til en rimelig penge som går noe grasalt så er et bare å si ifra.
            Ka du skal bruke til motor e vel d som avgjør korsn fly som går fort...
            Her finner du kanskje noen tips Extreme Speed Prop Planes

Eg har løst på en sånn ME 163
            Svein Roe
            ----------------
            Skymaster F-15 - Nexus Mk II
            Boomerang Sprint - Simjet 2250
            Starfire II P-60
            C-arf Extra 2,3 - DA 50
            EF Extra 91" - DA 60
            EF Edge 48"
            Ventus 4m
            Mini Nyx

Comment

• peppern75
              • Jun 2006
              • 671

Originally posted by JayBee
              noe liknende i glassfiber til en rimelig penge som går noe grasalt
              Jeg har en Stinger fra Top Models, Electric Flight Equipment .
              Det er en ganske kjapp sak med glassfiberkropp (vet ikke hva du mener med grasalt). Fløy først med 3S, og ble målt til 204 km/t på Fagernes i 2010. Byttet så til 4S og fikk betydelig større fart. Dette flyet har også veldig gode egenskaper i lav hastighet, noe som kan være greit i landinger og på trange steder. Eneste modifiseringen jeg gjorde var å bytte plastikk skruen til feste av vingen med metall.
              Har et veldig billig oppsett.
              Turnigy 480S BL Inrunner 3200kv, HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 480S BL Inrunner Motor w/ Impeller 3200kv
              4S 2200 mAh 40C Rihno, HobbyKing Online R/C Hobby Store : Rhino 2250mAh 4S 14.8v 40C Lipoly Pack
              80Amp Turnigy Plush ESC, HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 80A w/ UBEC Speed Controller
              APC 4.75 x 5.5 og 2stk Hitec HS-65MG, 1stk Hitec HS-56HB Servoer.
              Attached Files
              Last edited by peppern75; 19-04-11, 08:38.
              Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

Per Nilsen
              Spikkestad

Comment

Working...